خانهاخبار
بیمه‌ مسافرتی چیست و چرا باید خریداری شود؟

بیمه‌ مسافرتی چیست و چرا باید خریداری شود؟

حادثه خبر نمی‌کند!
۱۳۹۷/۱۰/۲۵
image

حادثه خبر نمی‌کند! افزون بر حوادث طبیعی که ممکن است گاه و بی‌گاه غافلگیرمان کنند، پیوسته در معرض سوانحی هستیم که به دست خودمان یا دیگر انسان‌ها رقم می‌خورند و گاه خسارت‌های باورنکردنی و جبران‌ناپذیری را به ما تحمیل می‌کنند. شاید پیش‌گیری از بسیاری از این حوادث از توان و اختیار ما خارج باشد اما می‌توان تدابیری اندیشید که خسارت ناشی از آنها به کم‌ترین میزان کاهش یابد و همه یا دست‌کم بخشی از آن جبران شود.

بیمه یکی از راهکارهایی است که برای جبران زیان‌های حاصل از حوادث پیش‌بینی نشده در نظر گرفته شده است. موسسه‌های ارایه‌کننده‌ی خدمات بیمه‌ای انواع گوناگونی از آن را طراحی و معرفی کرده‌اند که مشتریان به فراخور فعالیت‌ها، مشاغل، نیازها و موقعیت‌ّهای خود آن‌ها را برمی‌گزینند. بیمه سفر یکی از این خدمات است که هیچ گردشگر باتجربه‌ای خود را بی‌نیاز از آن نمی‌بیند. به دست آوردن اطلاعاتی کامل از بیمه‌ی سفر و مزیت‌های آن می‌تواند برای تمام مسافران مفید و پرکاربرد باشد. آیا می‌دانید بیمه مسافرتی چیست و چرا باید در سفرهای‌مان این راهکار را هم مورد توجه قرار دهیم؟

بیمه چیست؟

بیمه پیمانی است میان بیمه‌گذار و بیمه‌گر برای جبران خسارت‌هایی که در این پیمان‌نامه قید شده است. منظور از بیمه‌گر شرکتی است که مسئولیت پرداخت خسارت‌های احتمالی ناشی از حادثه‌ای ناخواسته را بر عهده دارد. در این پیمان، بیمه‌گذار باید پولی را به بیمه‌گر پرداخت کند که به آن حق بیمه می‌گویند. موضوع بیمه؛ یعنی حادثه‌ای که بیمه‌گر آن را پوشش می‌دهد، در قراردادی دوطرفه ثبت می‌شود. این قرارداد در هنگام بروز حادثه و جبران خسارت مورد استناد دو طرف قرار خواهد گرفت.

بیمه سفر یا بیمه مسافرتی

سلامت و دارایی‌های شما در سفر نیز ممکن است با خطراتی روبه‌رو شود. هزینه‌ّهای مالی پیش‌بینی نشده می‌تواند بدترین اتفاقی باشد که سفر را به کام مسافر تلخ کند. این هزینه‌ها گاه می‌توانند بسیار کمرشکن باشند و چندین برابر خود سفر برای شما خرج بتراشند. پس بهتر است قبل از رویارویی با چنین اتفاقی، خیال‌تان را از وقوع آن راحت کنید. استفاده از بیمه سفر یا بیمه مسافرتی راهی مناسب برای پیشگیری از رخ‌ دادن چنین اتفاق‌ّهایی است. بیمه مسافرتی حوادث غیرمنتظره‌ی زیادی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ممکن است در هنگام مسافرت بیمار شوید، تحت تاثیر تغییرات آب‌وهوا، قرار بگیرید، مسمومیت غذایی پیدا کنید و یا به مراقبت‌های پزشکی نیاز پیدا کنید. اگر از پیش برای رویارویی با چنین پیشامدهایی، برنامه‌ریزی و بیمه‌ی سفر تهیه کرده‌ باشید، می‌توانید به راحتی از پس هزینه‌ّی این اتفاق‌های پیش‌بینی نشده برآیید. هزینه‌های درمان و خدمات پزشکی در کشورهای مختلف، متفاوت و در بعضی از کشورها بسیار بالاست. بیمه، نگرانی‌ّهای شما را از متغیر بودن هزینه‌های پزشکی به‌ویژه در سفرهای خارجی از بین می‌برد.

مسافرانی که بیمه سفر ارزان تهیه کرده‌اند در صورت بروز مشکلات جسمی و بیماری در سفر، به بیمارستانی مجهز منتقل می‌شوند و درمان‌ّها و نظارت‌های پزشکی مورد نیاز را زیر نظر مرکز درمانی یا بیمارستان طرف قرارداد دریافت می‌کنند و اگر نیاز باشد، بیمار به ایران بازگردانده خواهد شد. کمک‌رسان‌های بیمه هماهنگی‌های مورد نیاز برای این انتقال را انجام می‌دهند و مسافر برای انجام این کارها دغدغه‌ای نخواهد داشت.

خدمات بیمه‌ی مسافرتی هزینه‌های مربوط به بیمارستان، داروها، جراحی و فوریت‌های پزشکی را پرداخت می‌کنند. البته سقف تعهدات بیمه با توجه به نوع قرارداد از پیش مشخص شده است که در بسیاری موارد سقف تعیین شده، برای پرداخت همه‌ی هزینه‌ها کافی است.

بیمه تا زمانی هزینه‌های پزشکی و درمانی مسافر را برعهده می‌گیرد که تیم متخصصان و پزشکان برای بازگرداندن مسافر به ایران تصمیم‌گیری نکرده باشند. در غیر این صورت، بیمار باید خود هزینه‌های باقی‌مانده را پرداخت کند.

پیدا کردن پزشک و بیمارستان و ... در یک کشور بیگانه کاری دشوار است اما کارگزاران بیمه‌ی سفر، راهنمایی‌های سودمندی برای یافتن امکانات پزشکی در اختیارتان خواهند گذاشت. این خدمات به‌ویژه در یک سفر خارجی خیال‌تان را از رویارویی با مشکلات پزشکی و سلامت آسوده خواهد کرد. بیمه، تقریبا همه‌ی مشکلات مربوط به درمان را برای بیمه‌گذار برعهده می‌گیرد، چه این مشکلات تنها مسمومیتی ساده باشد و چه از دست دادن جان! از بازگشت متوفی گرفته تا ارسال دارو شامل این بیمه می‌شود.

حال ممکن است از خود بپرسید اگر هیچ کدام از مشکلات و فوریت‌های پزشکی برای مسافر اتفاق نیافتد، بیمه سفر به چه کار می‌آید؟!

بیمه سفر، بار و لوازم مسافر را هم تحت پوشش قرار می‌دهد. ممکن است بار مسافر گم شود یا به اشتباه به مقصدی دیگر ارسال شود. در چنین پیشامدهایی بیمه‌گر کمک‌رسان‌های خود را ارسال می‌کند تا پی‌گیری‌های مورد نیاز را انجام دهند و در صورت پیدا شدن بار، آن را به محل مورد نظر ارسال کنند و اگر بار مسافر پیدا نشود، میزان خسارت‌ها محاسبه و به مسافر پرداخت شود.

افزون بر این، در مواردی که بار مسافر با تأخیر به دست او برسد، مسافر می‌تواند مایحتاج ضروری خود را تا سقف تعیین شده در بیمه‌نامه تهیه کند و معادل هزینه‌ها را از بیمه‌گر دریافت کند. البته برای مدت زمان تأخیر هم سقف زمانی مشخص شده است؛ یعنی پس از گذشت مدت‌ زمانی مشخص، نرسیدن بار به دست مسافر تأخیر محسوب می‌شود. معمولا زمان تاخیر از ۱۲ ساعت پس از ساعت ورود به مقصد محاسبه می‌شود و اگر بار شما پس از این مدت زمان به مقصد برسد، هزینه‌های بیمه به شما تعلق خواهد گرفت.

این زمان برای بار گم شده نزدیک به 48 ساعت است و در صورتی که تا 48 ساعت بار مسافر به دست او نرسد، گم‌شده محسوب می‌شود و بیمه‌گر باید غرامت آن را به مسافر پرداخت کند.

ممکن است هیچ کدام از این مشکلات برای مسافر ایجاد نشود اما رایج‌ترین مشکلی که در سفرها وجود دارد، تأخیر پرواز است. در صورتی که پرواز شما بیش از شش ساعت تأخیر داشته باشد، بیمه‌گر باید هزینه‌هایی را که مسافر در این ساعت‌ها متحمل شده است، پرداخت کند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های اقامت در هتل و رستوران می‌شود. البته برای پرداخت این هزینه‌ها سقفی تعیین شده است.

نکته: برای دریافت غرامت و پرداخت خسارت باید گواهی‌ها و رسیدهای مربوط از محل‌های مورد نظر دریافت شود تا بیمه هزینه‌ها را بر اساس این اسناد پرداخت کند.

بیمه سفر در سایت هیپوتریپ

خرید یک بیمه مسافرتی معتبر کار چندان دشواری نیست. کافی‌ است یک وب‌سایت خدمات گردشگری معتبر مانند هیپوتریپ را انتخاب و در کنار بلیط هواپیما یا دیگر خدمات مورد نیازتان، بیمه‌ی سفر را نیز تهیه کنید. هیپوتریپ امکان خرید بیمه را برای شما بسیار آسان کرده است. گزینه‌ی بیمه را در کادری که در صفحه اول وب‌سایت می‌بینید، انتخاب کنید. سپس کشور مقصدتان را مشخص و پس از انتخاب مقصد، زمان شروع سفر را ثبت و تاریخ تولدتان را وارد کنید.

کادر بعدی، محل درج مدت سفر شماست. این مدت شامل هفت روز تا یک سال می‌شود. در صورتی که در سفر خارجی خود همراهی دارید، با انتخاب گزینه «افزودن مسافر» هر تعداد افرادی را که در سفر شما را همراهی می‌کنند، وارد کنید. در نهایت گزینه جست‌وجوی بیمه را انتخاب کنید. فهرست شرکت‌های بیمه‌ای که امکان بیمه کردن شما را دارند، نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید در این فهرست متناسب با نیاز، بودجه و سلیقه‌ی خود مناسب‌ترین را بیابید. هیپوتریپ امکان تهیه‌ی بیمه‌ای آسان و بی‌دغدغه را برای مسافران فراهم کرده و برای زمان شما ارزش قائل است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)