خانهاخبار
پرچمدار وان پلاس 7 فاش شد

پرچمدار وان پلاس 7 فاش شد

تصویر زنده‌ای منتسب به پرچمدار OnePlus 7 منتشر شده است که نشان می‌دهد گوشی هوشمند و سطح بالای بعدی وان پلاس احتمالا با دوربین کشویی معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۵

ماه گذشته شایعه‌ای درباره یک گوشی هوشمند مرموز منتشر شد و اطلاعاتی را درباره طراحی ظاهری پرچمدار آینده وان پلاس به نمایش گذاشت. از ماه گذشته تا به حال جزئیات بسیار کمی در این باره منتشر شده است اما حالا شاهد انتشار تصویر تازه‌ای منتسب به گوشی مذکور هستیم که ظاهرا پروتوتایپ آن است. این گوشی احتمالا OnePlus 7 نامگذاری می‌شود و در تصویر زنده مقابل می‌توان آن را در کنار پرچمدار OnePlus 6T مشاهده کرد.

پیش از آنکه به بررسی خبر بپردازیم، باید بگوییم که این تصویر ممکن است اصلا واقعیت نداشته باشد. به همین خاطر تاکید می‌کنیم که تا اطلاع ثانوی باید به آن به چشم شایعه‌ای مبهم نگاه کرد.

با توجه به حاشیه بالای صفحه نمایش که بسیار باریک طراحی شده، شکی نیست که این گوشی بدنه بسیار باریکی خواهد داشت. این نوع طراحی تا سال‌های اخیر تقریبا دور از ذهن بود اما حالا به لطف تکنولوژی‌های تازه سازندگان می‌توانند آن را تحقق ببخشند. درواقع کمپانی OPPO که به نوعی همکار وان پلاس به شمار می‌رود هم پیش از این طراحی مقابل را با معرفی OPPO Find X تحقق بخشیده است. با توجه به این موضوع که دو برند OPPO و وان پلاس معمولا تکنولوژی‌های خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، احتمال معرفی یک گوشی پرچمدار وان پلاس با طراحی مشابه Find X قوت بیشتری پیدا می‌کند.

image

 

همین عامل همچنین دومین ویژگی ممکن و جالب توجه در طراحی را بار دیگر برجسته می‌سازد. منظور از این ویژگی جالب توجه مکانیزم کشویی یا اسلایدی است. همان‌طور که در تصویر هم شاهد هستیم، قاب محافظی که روی بدنه پروتوتایپ گوشی هوشمند منتسب به OnePlus 7 قرار گرفته است، بریدگی‌هایی برای حسگرهای مجاورتی و دوربین سلفی دارد؛ در حالی که بخش زیری آن کاملا خالی دیده می‌شود. همین موضوع می‌تواند نشان دهد که گوشی پیش رو به ماژول پاپ آپ مجهز می‌شود و از این جهت هم مشابه OPPO Find X خواهد بود. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد و تحقق پیدا کند، OnePlus 7 دیگر در قابل نفوذ آب و گرد و خاک مقاومتی نخواهد داشت.

با توجه به این شباهت‌ها ممکن است تصور کنید که این گوشی درواقع همان OPPO Find X است که وان پلاس آن را در روکشی تازه می‌خواهد معرفی کند. از طرف همچنان تفاوت‌هایی کلیدی در این میان دیده می‌شود. برای مثال، دکمه پاور در کناره سمت راست بدنه در کنار دکمه Alert Slider تعبیه شده و همان‌طور که می‌دانید دکمه Alert Slider به نوعی امضای اختصاصی کمپانی وان پلاس به شمار می‌رود. بریدگی‌های بلندگوی بالای پنل نمایش هم بلندتر و همچنین پهن‌تر از بریدگی‌های بلندگو در گوشی OPPO Find X به نظر می‌رسند. درواقع اندازه بریدگی‌های مربوط به بلندگو در OnePlus 7 به نوعی نشان دهنده بهره گرفتن این دستگاه از بلندگوی استریو هم هست.

اگر وان پلاس امسال هم گوشی‌های هوشمند خود را براساس بازه زمانی متداول و قبلی معرفی کند، پرچمدار OnePlus 7 احتمالا در ماه مه و در کنار دستگاه 5G سازنده مذکور رونمایی خواهد شد. بدین ترتیب مدت زمان طولانی تا معرفی این گوشی سطح بالا باقی نمانده است و به زودی شاهد انتشار خبرها و شایعه‌های بیشتری درباره‌شان خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Pooriya

۱۳۹۷/۱۰/۲۶
وان پلاس یه کمپانی بسیار زیرک و مرموزی هست که برندهای مثل سامسونگ و اپل آرزو می‌کند که ای کاش فقط همون هواوی رقیبشون بود