خانهاخبار
مراکز جدید هوش مصنوعی سامسونگ احتمالا در سوئیس و آلمان افتتاح می‌شود

مراکز جدید هوش مصنوعی سامسونگ احتمالا در سوئیس و آلمان افتتاح می‌شود

سامسونگ حدود یک سال است که فعالیت جهانی در زمینه افتتاح مراکز هوش مصنوعی را آغاز کرده است. اکنون به نظر می‌رسد مراکز جدید این شرکت قرار است در سوئیس و آلمان افتتاح شود.
۱۳۹۷/۱۰/۲۵

اکنون بیش از یک سال است که مراکز هوش مصنوعی (AI) سامسونگ در سراسر جهان شروع به کار کرده‌اند. این شرکت حوزه هوش مصنوعی را آینده دنیای تکنولوژی می‌داند و میلیاردها دلار صرف توسعه راهکارهای آن کرده است. این شرکت به تدریج مشغول افتتاح مراکز جدید در سراسر جهان بوده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ حدود هزار متخصص AI را به استخدام این شرکت درآورد.

بر اساس گزارش جدیدی که به تازگی از کره جنوبی به گوش می‌رسد، سامسونگ احتمالا امسال به دنبال افتتاح مراکز جدید هوش مصنوعی در سوئیس و آلمان است. این مراکز به شبکه‌ای متشکل از مراکز AI قبلی این شرکت در سئول، مسکو، سیلیکون ولی و کمبریج متصل خواهد شد.

سامسونگ آخرین بار سه ماه پیش مرکز جدیدی در مونترئال افتتاح کرد. این مرکز دومین مرکز AI در کشور کانادا و سومین آن‌ها در آمریکای شمالی است. سایر مراکز آمریکا در نیویورک، سیلیکون ولی و تورنتو واقع شده‌اند.

این شرکت در مراسم افتتاحیه مذکور از چشم‌اندازی که درباره حوزه هوش مصنوعی در نظر دارد سخن گفت. در این مراسم گفته شد سامسونگ مشغول توسعه پلتفرمی چند-دستگاهی و شدیدا شخصی‌سازی‌شده است که امکان برقراری تعامل از طریق چندین نقطه تماس را فراهم می‌کند. این کار به کاربران اجازه می‌دهد با هوش مصنوعی نه فقط از طریق صوت بلکه با چهره و ارتباط لمسی هم تعامل داشته باشند.

یکی از مسئولان این شرکت به خبرگزاری The Korea Herald گفت سامسونگ امسال مراکز AI بیشتری افتتاح خواهد کرد تا متخصصان هوش مصنوعی بیشتری جذب کند. در حال حاضر موقعیت‌های مدنظر این شرکت سوئیس و آلمان است. اگر مراکز سامسونگ در این دو کشور افتتاح شود، تعداد کل مراکز AI این شرکت به ۹ عدد می‌رسد. علاوه بر این گفته شد که سامسونگ در کشف استعدادهای برتر این حوزه با سختی‌هایی روبرو بوده چون رقبایی همچون گوگل و آمازون نیز در این بازار به دنبال بهترین محققان AI هستند.

هر مرکز هوش مصنوعی حداقل ۱۰۰ متخصص AI دارد در حالی که مراکز بزرگ‌تر می‌توانند کارکنان بیشتری داشته باشند. بدین ترتیب سامسونگ تا سال آینده می‌تواند به هدف خود که استخدام هزار متخصص AI است دست یابد. البته این کار ظاهرا آن قدرها هم ساده نبوده چون مسئولان سامسونگ می‌گویند تا به حال فقط ۴۵ درصد از نیروهای لازم جذب شده‌اند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)