خانهاخبار
کدام شاسی بلند بهتر است؟ نیسان ایکس تریل یا تویوتا راو 4 ؟

کدام شاسی بلند بهتر است؟ نیسان ایکس تریل یا تویوتا راو 4 ؟

در میان شاسی بلند های موجود در بازار ایران، مدل‌های نیسان شاسی بلند و تویوتا، برندهای برجسته ای هستند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۴

در میان شاسی بلند های موجود در بازار ایران، مدل‌های نیسان شاسی بلند و تویوتا، برندهای برجسته ای هستند. به همین دلیل رقابت بین این 2 برند بسیار زیاد است. کیفیت در طراحی و امکانات به کار رفته در این دو ماشین باعث شده انتخاب بین آن‌ها برای خرید یک شاسی بلند خوب کمی ‌دشوار شود. زیرا دو برند نیسان و تویوتا در طراحی و ساخت دو خودرو نیسان ایکس تریل و تویوتا راو4 باهم به شدت رقابت می‌کنند. هر کدام از این مدل ها مشخصات و ویژگی‌هایی دارند که مختص نیاز و سلیقه افراد متفاوتی است. در ادامه این مطلب می‌خواهیم این 2 ماشین را بررسی کنیم تا شما راحت‌تر برای خرید نیسان ایکس تریل و یا تویوتا راو4 تصمیم گیری کنید.

مقایسه طراحی داخلی

image

برای شروع، مقایسه نیسان ایکس تریل و تویوتا راو4 را از طراحی ظاهری نیسان ایکس تریل شروع می‌کنیم. این ماشین یک SUV با ظاهری بسیار زیبا است. بدنه بزرگ آن نشان دهنده فضای بزرگ اتاق ماشین است. این فضا در واقع حجم کافی برای قرار دادن 3 ردیف صندلی در ماشین را فراهم کرده است. خم شدن صندلی‌ها در ماشین به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان به فضای بیشتری نیاز داشتید از این فضا استفاده کنید. صندلی‌های ردیف دوم در نیسان ایکس تریل مشکل محدود بودن فضای قرار گیری پا ها را بر طرف کرده است. علاوه بر این صندلی‌های عقب دارای سیستم تهویه هوا و نیز پنجره‌های مربعی شکل می‌باشد که نشستن روی این صندلی‌ها را لذت بخش‌تر می‌کند. به همین دلیل برای خرید خودرو SUV این ماشین یکی از اولویت های خریداران محسوب می‌شود.

حال اگر نگاهی به طراحی داخلی تویوتا راو4 کنیم خواهیم دید که فضای داخلی این خودرو کمی‌ کوچک تر از نیسان ایکس تریل است. این خودرو دقیقا برای 5 نفر طراحی نشده است زیرا نفر پنجم باید فضای بین 2 صندلی عقب و یا اتاقک کوچک پشت ماشین قرار گیرد. با این حال فضای داخلی خودرو دارای ویژگی‌های زیادی مانند شیشه های برقی، ورود بدون کلید، فضای کافی برای سرنشینان و غیره است.

image

بدنه خودرو تویوتا راو4 مانند SUV های دیگر دارای قفل برقی، صندلی‌های عقب کشویی و تاشو و دیگر ویژگی هاست که جذابیت خاصی را به اتاق داخلی این خودرو اضافه می‌کند. قسمت مربوط به بار خودرو دارای گیره‌های نگهدارنده بار ،جای مشخص برای نگه‌داشتن لیوان و فلاسک و یک جیب برای قرار دادن وسایل در داخل در است. همه این امکانات باعث می‌شود گنجایش این ماشین برای حمل بار بیشتر شود. به همین دلیل برای سفرهای طولانی تویوتا راو4 گزینه مناسبی است.

مقایسه عملکرد و کارایی

image

نیسان ایکس تریل برای رانندگی در شهر و مأموریت های شهری طراحی نشده است. شاسی بلند این ماشین و نیز امکاناتی که در این ماشین تعبیه شده است بیشتر برای رانندگی در مسیر های آفرود می‌باشد. اگر چه این ماشین در گروه ماشین های اسپرت دسته بندی نمی‌شود، اما طراحی داخلی، تطبیق پذیری و کابین نیسان ایکس تریل به راحتی می‌تواند ماشین‌های اسپرت هم رده خود را به چالش بکشد. موتور قدرتمند نیسان ایکس تریل 4 سیلندر بوده و علاوه بر بنزین یک حجم کوچک 2 لیتری برای گاز نیز در آن تعبیه شده است که به تنهایی 40 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. نسخه توربو شارژ نیسان ایکس تریل با داشتن همان محفظه گاز می‌تواند 280 اسب بخار نیرو تولید کند. این ویژگی باعث شده نیسان ایکس تریل در بازار جهانی محبوبیت خاص خود را داشته باشد.

image

تویوتا راو4 برخلاف نیسان ایکس تریل برای رانندگی در شهر بسیار مناسب‌تر است. اما اگر این ماشین وارد جاده شود کمی ‌با مشکل مواجه خواهد شد. موتور 1.8 تا 2 لیتری تویوتا راو4 برای جاده مناسب نیست. قدرت موتور 127 اسب بخار نیز قدرتی نیست که از یک SUV انتظار می‌رود. پر سر و صدا بودن این ماشین کمی ‌رانندگی را برای شما سخت می‌کند. اما در عوض تویوتا راو4 در سرعت پایین بسیار کم مصرف و اقتصادی است. به دلیل ویژگی‌هایی که در طراحی خارجی این ماشین وجود دارد کنترل آن بسیار راحت است و به‌راحتی می‌توانید با این خودرو تجربه یک رانندگی آرام با خانواده را داشته باشید. این ماشین بیشتر در راه‌های شلوغ و در پیچ‌ها استعداد و توانایی خود را نشان می‌دهد و چرخ‌های نرم آن در چنین شرایطی به راحتی تحت کنترل شما هستند.

 

منبع : ویرلن

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علی

۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خب بخوام به ایا پول بدم که یکی موتور ضعیفو اون یکی اپشن کم میرم یه چیزی مثل سورنتو میگیرم که با بیل توش آپشن ریختنو ظاهر شیکتر داره

هادی

۱۳۹۷/۱۰/۲۴
مقایسه ۲خودرو را هم مثل
مقایسه ۲موبایل با مشخصات
در ۲ ستون
نشان دهید خیلی بهتره

Babak

۱۳۹۷/۱۰/۲۴
آقا حالتون خوبه؟؟
راو۴ ، کجاش حجمش ۱.۸ یا ۲ لیتره؟؟؟
۲.۵ لیتره بابا

سعید

۱۳۹۷/۱۰/۲۴
اطلاعات غلط به مردم ندید راو4موتور 2500سی سی داره مهندسسسس

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۰/۲۴
از آنجائیکه آرزو بر جوان‌ایرانی عیب و ننگ نیست، انتخاب من ایکس‌تریل خواهد بود?