خانهاخبار
طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ، ضرر بسیاری را به حامیان دولت ترامپ وارد نموده است

طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ، ضرر بسیاری را به حامیان دولت ترامپ وارد نموده است

تعطیلی دولت ترامپ که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ امریکا محسوب می‌شود به شدت بر روی کسانی که به وی رای داده‌اند تاثیر گذاشته است.
۱۳۹۷/۱۰/۲۴

در حال حاضر شواهد فراوانی وجود دارد که دونالد ترامپ برای کسانی که در سال 2016 به او رای دادند و یا از وی پشتیبانی نمودند، اهمیتی قائل نیست. قوانین اقتصادی ترامپ تاکنون شامل بیشتر شدن مالیات برای میلیاردرها و طبقات مرفه، کمتر شدن هزینه بهداشت و درمان و مراقبت همگانی، شروع یک جنگ تجاری با تعرفه‌هایی است که کشاورزان ایالات متحده تا به حال با آن زندگی می‌کردند. تعطیلی دولت در حال حاضر بیشتر فرصت‌های کشاورزان را علیرغم اینکه درصد بالایی از مالیات دهندگان را تشکیل می‌دهند، از بین می‌برد.

image

Axios در روز شنبه گزارش داد که ایالت‌های غربی روستایی نشین که به دولت دونالد ترامپ در سال 2016 رای دادند، در حال حاضر 22 روز است که به شدت تحت تأثیر تعطیلی دولت قرار دارند. تعطیلی دولت ترامپ طولانی‌ترین تعطیلی در بین دولت‌های تاریخ ایالات متحده است و بدون پایان فوری اعلام گردیده است. بر اساس این گزارش، شش ایالت از ده ایالتی که اغلب کارکنان فدرال امریکا را تشکیل می‌دهند، از نامزدی دونالد ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون در سال 2016 پشتیبانی نمودند. این ایالت‌ها آلاسکا، مونتانا، وایومینگ، داکوتای جنوبی، آیداهو و ویرجینیای غربی هستند.

این گزارش حاوی یک نقشه تعاملی است که نشان می‌دهد هر نه اداره تحت تأثیر تعطیلی دولت شامل امنیت داخلی، مسکن، بازرگانی، کشور، حمل و نقل، دولت، کشاورزی، عدالت و وزارت خزانه داری و نیز کارکنان زیر مجموعه سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان غذا و دارو، خدمات بهداشتی هند، ناسا و سازمان مدیریت تجارت‌های کوچک می‌شود. در همین حال، اعضای کنگره نیز در اقدامی هماهنگ روز جمعه پایتخت را ترک کردند.

ترامپ به طور مستمر ادعا کرده است که کارگران فدرال از تصمیم وی برای تعطیل دولت به علت برپایی دیوار مرزی در مرز مکزیک حمایت می‌کنند. روز پنج شنبه، او به شان هانیتی مشاور ریاست جمهوری رسانه فاکس نیوز گفت که بسیاری از افرادی که چک خود را دریافت نکرده‌اند، آن را دریافت می‌کنند و یا به زودی دریافت خواهند کرد. اما اکثریت مردم می‌خواهند که ما در این نبرد پیروز باشیم. همچنین وی در روز جمعه از حمایت کارگران فدرال قدردانی کرد. او روز بعد به اظهارات خود ادامه داد و با لحنی خشمگین از دموکرات‌ها خواست که به پایتخت بازگردند. او همچنین در حساب توییتر خود نوشت که من در کاخ سفید منتظر شما هستم!

image

وی در توییت دیگری نوشت: «ما در مرز جنوبی کشور یک بحران انسانی بزرگ داریم. دولت برای مدت طولانی از کاخ سفید خواهد رفت مگر اینکه دموکرات‌ها از تعطیلات خود بازگردند و به کار خود ادامه دهند. من در کاخ سفید آماده‌ام تا امضا کنم!»

اما نانسی پلوسی ریاست کنگره امریکا روز جمعه در پاسخ به این اظهارات گفت: «هنگامی که رییس جمهور این طور عمل می‌کند، ما به هر مسئله‌ای که رئیس جمهور بگوید پاسخ می‌دهیم.» وی افزود: «قدم بعدی ممکن است همراهی جمهوری خواهان برای ایستادن در برابر رئیس جمهور باشد که به وی بگوییم تعطیلی دولت اشتباه است.»

image

همچنین مسئولیت طولانی‌ترین توقف خدمت در تاریخ ایالات متحده بر عهده میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنای ایالات متحده است که از تصویب قانون رای گیری برای بازگشایی مجدد دولت امریکا خودداری می‌کند. در همین حال، قانونگذاران در مجلس با تصویب چهار صورت حساب مالی بخش‌هایی از دولت را مجددا به کار بازگردانیدند. این در حالی بود  که بحث در مورد دیوار مرزی ترامپ همچنان ادامه دارد!

سی ان ان گزارش داد که در حالی که کارکنان فدرال روز جمعه اولین چک کاری خود را از دست دادند، میچ مک کانل به ایالت کنتاکی بازگشت. سیاست مک کانل و کمیته تحت رهبری وی در این رابطه سکوت است. به گفته CNN آنها در حال پنهان کاری هستند. کریس ون هولن روز جمعه در پاسخ به CNN این اظهارات را بیان کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sajad

۱۳۹۷/۱۰/۲۷
خبر سیاسی بذارین خیلی خوبه. من فمیلی گای میدیدم همش ضد ترامپ بود ولی خب وقتی نظر مردمو تو اینستا میخونم میبینم نصف نصف
هستند حالا یه قشری که به نفعشونه موافق یه عده مخالف

الیوت هندرسون

۱۳۹۷/۱۰/۲۶
درود بر شرف دونالد ترامب ک 3 ملیون کار ایجاد کرده ب فکر مردمشه بهترین رییس جمهور دوران امریکا