خانهاخبار
اولین گوشی 5G سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 به نمایش درآمد

اولین گوشی 5G سامسونگ در نمایشگاه CES 2019 به نمایش درآمد

سامسونگ هم مانند بسیاری از کمپانی‌ها در نمایشگاه CES 2019 حضور بهم رساند و ظاهرا در خلال برگزاری آن اولین گوشی هوشمند 5G خود را به نمایش گذاشت. این گوشی یکی از نسخه‌های خانواده پرچمدار گلکسی اس 10 است که به زودی معرفی می‌شوند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۳

به نظر می‌رسد که سامسونگ در نمایشگاه بین المللی CES 2019 چند روز پیش اولین گوشی مجهز به شبکه ارتباطی 5G خود را هم به نمایش درآورده اما تقریبا هیچکس متوجه آن نشده است. تصاویر زنده مربوط به این موضوع توسط خبرگزاری معتبر businesinsider منتشر شده است و همان‌طور که شاهد هستید، گوشی مذکور جایی درون غرفه مخصوص سازنده در میان نمایشگاه CES 2019 در شهر لاس وگاس به نمایش درآمده است. البته پیش از هرچیز باید تاکید کنیم که این گوشی تنها نمونه پروتوتایپ است و نسخه نهایی گوشی 5G که سامسونگ قصد دارد معرفی کند نیست. همین موضوع می‌تواند همچنین علت احتمالی عدم توجه گسترده به این گوشی هم باشد. این گوشی درواقع همان گوشی هوشمندی است که سامسونگ و اپراتور ورایزون در دسامبر پارسال و در خلال برگزاری رویداد اختصاصی کوالکام به نمایش درآوردند و به آن اشاره کردند. در تصویر زنده مقابل شاهد هستیم که پروتوتایپ 5G سامسونگ درون محفظه شیشه‌ای قرار گرفته تا کسی نتواند آن را لمس کند. البته به نظر می‌رسد که این پروتوتایپ همچنین قابلیت عملکرد هم داشته باشد، چراکه همه دکمه‌های لازم در بدنه آن دیده می‌شوند و دکمه بیکسبی هم در کناره سمت چپ آن قرار گرفته است. این گوشی درون محفظه شیشه‌ای روشن بود و دموی کوتاهی روی صفحه نمایش آن پخش می‌شد که برخی قابلیت‌هایش را هم نشان می‌داد. البته در این دموی کوتاه تکرار شونده به قابلیت ارتباطی 5G اشاره نشده است و به همین خاطر حدس می‌زنیم که مخاطبان چندان به دستگاه مذکور توجه نشان ندادند. نکته جالب توجه در طراحی این پروتوتایپ مرموز طراحی بریدگی ناچ در گوشه سمت راست بالای پنل نمایش آن است اما حدس می‌زنیم که این ناچ از نسخه نهایی حذف شود چراکه اولین گوشی مجهز به 5G از برند سامسونگ احتمالا از خانواده گلکسی اس 10 خواهد بود.

image

از طرفی این پروتوتایپ درواقع اولین گوشی برند سامسونگ به شمار می‌رود که به ناچ مجهز شده است و حتی شاید بتواند در آن باقی بماند. هرچند که سامسونگ در خلال دو سال اخیر مصرانه نشان داده است علاقه‌ای ندارد از رویکرد ناچ در طراحی پنل نمایش محصولات خودش استفاده کند. این غول تکنولوژی تمایل دارد از رویکرد حاشیه نواری به یکباره به رویکرد طراحی ناچ سوراخ مانند به اندازه تعبیه دوربین سلفی دست پیدا کند.

از گوشی هوشمند 5G سامسونگ چه می‌دانیم؟

براساس شایعه‌ها سامسونگ قصد دارد در نیمه اول امسال اولین گوشی مجهز به 5G خود را از سری پرچمدار گلکسی اس 10 معرفی کند. این غول تکنولوژی سری مذکور را در فوریه رونمایی می‌کند و آن‌ها را از ماه مارس روانه بازار خواهد کرد. از طرفی گفته می‌شود که این خانواده با سه عضو معرفی می‌شود و نسخه 5G از همان ابتدا رونمایی نخواهد شد بلکه برای دیدن آن باید کمی بیشتر منتظر بمانیم. علاوه بر این گفته می‌شود که نسخه 5G از پرچمدار گلکسی اس 10 درواقع سطح بالاترین نسخه از این خانواده تازه است و با پنل پشتی از جنس سرامیک توسعه می‌یابد. این گوشی سطح بالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 یا اگزینوس 9820 قدرت می‌گیرد و احتمالا 12 گیگابایت رم دارد. شایعه شده است که دوربین اصلی آن 4 لنز و دوربین سلفی‌اش 2 لنز دارد و از صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED هم بهره می‌برد. نسخه 5G گلکسی اس 10 همچنین به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز می‌شود و اندروید 9.0 پای سیستم عامل پیش فرضش خواهد بود.

سایر مدل‌های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ

گفته می‌شود خانواده گلکسی اس 10 جمعا 4 عضو خواهد داشت. گلکسی اس 10، اس 10 پلاس، اس 10 لایت و نسخه 5G اعضای این سری هستند که کمترین آن‌ها 4 گیگابایت رم دارد و شایعه شده است همگی از پنل نمایش با رویکرد ناچ سوراخ مانند بهره می‌برند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)