خانهاخبار
گوگل ادعا می‌کند که ویژگی AdBlock مرورگر کروم باعث بهبود وبسایت‌ها شده است

گوگل ادعا می‌کند که ویژگی AdBlock مرورگر کروم باعث بهبود وبسایت‌ها شده است

مرورگر گوگل کروم محبوبیت بسیاری میان کاربران دارد و به لطف پشتیبانی فوق‌العاده گوگل، این مرورگر با هر به‌روزرسان قابلیت‌های جدیدی را دریافت می‌کند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۳

سال گذشته گوگل برای مرورگز گوگل کروم به‌روزرسانی را منتشر کرد که قابلیت AdBlock در آن گنجانده شده بود. هر چند این قابلیت جدید نتوانست به طور کلی مانع نمایش آگهی‌ها و تبلیغات بر روی وبسایت‌ها بشود اما نحوه نمایش آن‌ها را تغییر داد. یکی از تغییرات مربوط به تبلیغات چشمک‌زن و پنجره‌ای می‌شود که این قابلیت از نمایش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

به نظر می‌رسد که این ابتکار عمل به خوبی بر روی مرورگر کروم کار می‌کند و بسیار موثر واقع شده است. این قابلیت تنها برای کاربران تاثیرگذار نیست بلکه به گزارش گاردین، گوگل اعلام کرده که شمار قابل توجه‌ای از وبسایت‌ها تبلیغات خود را تغییر داده‌اند تا آن‌ها را با این ویژگی تطبیق دهند.

نرخ پذیریش ( به سرعت پذیرش و استفاده از فناوری‌ها و سرویس‌های جدید توسط کاربران اطلاق می‌شود) مرورگر گوگل کروم در حال حاضر کمتر از 70 درصد است و این موضوع نشان می‌دهد که قابلیت Adblock به وضوح تاثیر بسزایی بر روی وبسایت‌ها داشته است. در سوی دیگر طبق گزارشی که شرکت منتشر کرده، دو سوم وبسایت‌هایی که از استانداردهای لازم برخوردار نبودند، اکنون خود را با این استاندارد‌ها تطابق داده‌اند و این موضوع سبب شده تا تجربه کلی اینترنت بهبود پیدا کند.

image

لازم به ذکر است که گوگل تصمیم به استفاده از این ویژگی را به صورت عجولانه اتخاذ نکرده بلکه قابلیت Adblock این شرکت بر اساس توصیه‌های اداره استانداردهای تبلیغاتی (ASA) ‌بوده است.

در حال حاضر این قابلیت‌ تنها در اروپا، آمریکا و کانادا در دسترس قرار دارد. گوگل این فرصت برای اطلاع‌رسانی مناسب دیده و اعلام کرده که با انتشار یک به‌روزرسان در تاریخ 9 ژوئیه، این قابلیت را در اختیار تمامی کاربران در سراسر جهان قرار می‌دهد. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، این قابلیت ممکن است نتواند مانع تمامی آگهی‌ها و تبلیغات بشود اما یک تجربه لذت‌بخش را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)