خانهاخبار
اولین کارت حافظه یک ترابایتی جهان توسط لکسار به فروش می‌رسد

اولین کارت حافظه یک ترابایتی جهان توسط لکسار به فروش می‌رسد

شرکت لکسار در اطلاعیه‌ای خبر داد که موفق به تولید اولین کارت حافظه 1 ترابایتی از نوع SDXC شده و آن را به زودی به بازار عرضه می‌کند. این محصول مناسب فیلمبرداری 4K و ثبت تصاویر RAW است.
۱۳۹۷/۱۰/۲۲

شرکت لکسار (Lexar) در خبری اعلام کرد اولین حافظه فلش ۱ ترابایتی تاریخ که از نوع SDXC است و برای دوربین‌ها تولید شده با نام Professional 633x به زودی به بازار می‌آید. این کارت حافظه از نوع UHS-I است اما با حداکثر سرعت در این مدل یعنی با نرخ انتقال ۹۵ مگابایت بر ثانیه (کلاس ۱۰) کار می‌کند. بدین ترتیب اکثر دوربین‌ها می‌توانند از این کارت حافظه برای فیلمبرداری 4K و ثبت تصاویر حجیم RAW استفاده کنند.

اولین شرکتی که کارت حافظه ۱ ترابایتی SDXC را به بازار معرفی کرد SanDisk بود که این کار را در سال ۲۰۱۶ انجام داد، ولی محصول این شرکت هرگز به بازار مصرفی نرسید. حالا مسیر برای لکسار هموار شده تا نخستین کارت حافظه ۱ ترابایتی را به دست مشتریان برساند. این اتفاق مطمئنا برای لکسار خبر خوبی به حساب می‌آید، چون کمپانی والد آن یعنی Micron قبل از فروش این شرکت به چینی‌ها فعالیت‌های آن را متوقف کرده بود. اما حالا لکسار تحت نظر شرکت Longsys فعالیت می‌کند.

سرعت پیشرفت حوزه حافظه‌های فلش بسیار سریع بوده است. جوئی لوپز از لکسار می‌گوید: «حدود ۱۵ سال پیش، لکسار دست به تولید SD کارت‌های ۱ گیگابایتی زده بود. امروز مفتخریم اعلام کنیم که اولین کارت حافظه ۱ ترابایتی جهان را تولید کرده‌ایم.» با این حساب، اگر سرعت پیشرفت به همین شکل جلو برود، شاید در سال ۲۰۳۴ شاهد ظهور کارت‌های حافظه ۱ پتابایتی باشیم.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)