خانهاخبار
آیفون‌های 2019 هم با ناچ طراحی می‌شوند!

آیفون‌های 2019 هم با ناچ طراحی می‌شوند!

اپل هر سال در ماه دسامبر تازه‌ترین آیفون‌های خود را معرفی می‌کند. هنوز مدت طولانی تا آن زمان باقی مانده است اما اخبار منتشرشده حاکی از آن هستند که در سال 2019 هم همچنان شاهد تعبیه ناچ آشنا در آیفون‌های این برند خواهیم بود.
۱۳۹۷/۱۰/۲۱

این روزها اغلب برندهای سازنده گوشی‌های همراه تمایل دارند از رویکردهای طراحی یکسان در حداقل دو نسل متوالی استفاده کنند. از طرفی اپل برای سال‌های متمادی از رویکرد طراحی یکسان در توسعه گوشی‌های همراه آیفون خود استفاده کرده است و براساس تازه‌ترین اطلاعات فاش شده اینگونه به نظر می‌رسد که در آینده هم همین روند را در پیش خواهد گرفت.

کمپانی اپل پس از معرفی آیفون 10 در سال 2017 تصمیم گرفت تا طراحی آن را به گوشی‌های آیفون سال 2018 خود هم تعمیم دهد. حالا همان‌طور که قبلا هم شایعه شده بود، افشاگر معروفی با نام کاربری Ice Universe ادعا می‌کند که کمپانی اپل قصد دارد طراحی اخیر آیفون‌های خود را در سری 2019 هم تکرار کند. بدین ترتیب رویکرد طراحی بریدگی حاشیه ناچ که از سال 2017 تا به حال به ترندی محبوب در میان برندهای گوشی‌های همراه تبدیل شده است، همچنان تا پایان سال 2019 به قوت خود باقی خواهد ماند.

image

 

شایعه‌ای که روزهای اخیر منتشر شد، ادعا کرد که اپل برای متمایز سازی آیفون‌های 2019 خود از مدل‌های آیفون 10 اس سال گذشته قصد دارد که آن‌ها را به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه و همچنین ماژولی مربعی در پنل پشتی دستگاه مجهز کند. علاوه بر این گفته می‌شود که این غول تکنولوژی همچنین ممکن است بلندگوی مکالمه را کمی بالاتر تعبیه کند تا بدین ترتیب بریدگی ناچ هم اندازه کوچکتری داشته باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اپل با دنبال کردن استفاده از رویکرد ناچ قبلی در آیفون‌های 2019 دیگر از مرحله تعبیه بریدگی سوراخ مانند به یکباره عبور کند و در سال 2020 قادر باشد دوربین سلفی و حسگرهای دیگر را به زیر صفحه نمایش منتقل کند. این رویکرد طراحی می‌تواند به معنی حذف کامل ناچ و توسعه پنل نمایش کاملا بدون حاشیه باشد، اما Ice Universe این احتمال را برای آیفون‌های 2020 اپل رد کرده است. به نظر می‌رسد که این کمپانی کوپرتینویی قصد دارد سال 2020 آیفون‌های خود را با بریدگی سوراخ مانند در پنل نمایش روانه بازار کند؛ هرچند که در آن زمان دیگر اغلب رقیبان گوشی‌های اندرویدی خود را با چنین طراحی ظاهری معرفی کرده‌اند و اپل تنها دنبال کننده این ترند به شمار خواهد آمد.

در آخر باید تاکید کنیم که همچنان زمان طولانی تا رونمایی از آیفون‌های 2019 و 2020 اپل باقی مانده است. به همین خاطر ممکن است که بسیاری از این جزئیات و گزارش‌ها تا زمان معرفی رسمی دستخوش تغییر شوند. درواقع با توجه به عملکرد ضعیف و فروش پایین‌تر از انتظار اپل در بازارهایی نظیر چین، این برند ممکن است تصمیم بگیرد طراحی کاملا متفاوتی را تحقق ببخشد. فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم در ماه‌های آینده چه اخبار تازه‌ای در این باره منتشر می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حبابی هم خوب بلده تقلید کنه

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۲۱
آیفون خوب بلده چجوری از ناچ استفاده کنه برای همین فعلا قصد نداره چیزی رو جایگزینش کنه.