خانهاخبار
ست گودین می‌گوید پاسخ به این سوال میزان اثر بخشی بازاریابی شما را در سال 2019 مشخص می‌کند

ست گودین می‌گوید پاسخ به این سوال میزان اثر بخشی بازاریابی شما را در سال 2019 مشخص می‌کند

به دنبال اندازه گیری اثر بخشی تلاش‌های خود در زمینه بازاریابی هستید؟ با توجه به این مشخصه، ممکن است روند اثر بخشی بسیار ساده تر از چیزی باشد که شما انتظار دارید.
۱۳۹۷/۱۰/۲۱

هنگامی که پای چشم انداز در بازاریابی به میان می‌آید، این معقوله سعی می‌کند تا با آخرین روندها، فرصت‌ها و شگفتی‌ها در ارتباط باشد. در حالی که این مسئله مطمئنا هیجان انگیز به نظر می‌رسد، با ایجاد هر برنامه جدید و تغییر ویژگی یا الگوریتم، یک پدیده جدید دیگر برای پیگیری در کمپین‌های بازاریابی برای شما وجود دارد.

با این حال، ست گودین نویسنده پرفروشترین کتاب‌ها در زمینه بازاریابی می‌گوید که تلاش‌های شما در بازاریابی ستودنی است. اما اندازه گیری اثر بخشی این تلاش‌ها نیازی به محاسبات پیچیده ندارد. از گودین پرسیدیم که امروزه چگونه کارآفرینان باید اثر بخشی بازاریابی را در کسب و کار خود اندازه گیری کنند؟ پاسخ او ساده‌تر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتیم، اما با این وجود پاسخی فوق العاده قدرتمند بود.

image

گودین گفت که شما باید به این سوال پاسخ دهید:

«اگر همین فردا برند تجاریتان از بین برود، چه کاربرانی شما را از دست خواهند داد؟»

این پرسش چیزی است که برندهای با نفوذ و تاثیر گذار را از موارد فراموش شده جدا می‌کند. با توجه به صحبت گودین، اگر فردا کسی از نبودن شما ناراحت نباشد، باید در رویکرد بازاریابی خود تجدید نظر کنید. این رویکردها غالبا قابل تعویض است. توجه داشته باشید که ابتدا نیاز به اصلاح رویکرد احساس می‌شود و تعویض برند تجاری و تغییراتی اینچنین در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

در حال حاضر، مسئله این است که چگونه می‌توانید این اصل را در کسب و کار خود در سال 2019 اعمال کنید.

image

چگونگی اعمال این موارد به شرح زیر است:

  1. تمرکز بر همه جامعه، نه فقط مشتریان

از آنجا که دسترسی بی سابقه به مشتریان در کسب و کارهای امروز دشوارتر از همیشه است، ایجاد محصول یا خدماتی که حاوی یک ویژگی یا سود متمایز است، می‌تواند در اولویت قرار بگیرد. این خدمات آن چیزی باید باشد که رقیب شما نیز نتواند به مصرف کنندگان نهایی ارائه دهد. راه از بین بردن این مانع بسیار ساده است. آن چیزی که پول یا ساختن محصولات نمی‌تواند به شما بدهد، یک ارتباط واقعی و قوی با مشتریان و یا جامعه است. برای ایجاد یک جامعه حول برند تجاری خود در سال آینده می‌توانید یکی یا همه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • میزبانی رویدادهای محلی را به مشتریان خود بسپارید
  • شروع فروش کالاهایی با کیفیت بالا، می‌تواند مشتری را به برند تجاری شما به خصوص در صنایع پوشاک وفادارتر نماید.
  • هدف سازمان خود را تنها سود بیشتر قرار ندهید.
  • ایجاد محتوای جامع و به روزی که مخاطبان بتوانند به صورت منظم آن را دریافت کنند.
  • یک گروه در شبکه اجتماعی پر طرفدار ایجاد کنید تا مخاطبان بتوانند موضوعات مورد علاقه خود را در زمینه کاری شما به بحث بگذارند.

با این حال هنگامی که شما می‌خواهید جامعه‌ای را حول برند تجاری خود بسازید، مهمترین مسئله یادآوری تلاش مداوم شما برای تبدیل مشتریان اولیه به مشتریان وفادار است. این تنها کاری است که شما به عنوان یک فرد یا شرکت می‌توانید انجام دهید. به عنوان نتیجه می‌توان اشاره کرد که جامعه مشتریان شما باید به بازاریابی از طریق دهان به دهان تکیه کند تا بتواند به رشدی قابل احترام دست یابد.

  1. مخاطبان خود را محدود کنید

گودین در ادامه نسبت به عملکرد بسیاری از بازاریابان فعلی که به طور احساسی بر روی توده مردم تمرکز می‌کنند، اعتراض نمود. وی ادامه داد که آنچه بازاریابی را موفق می‌گرداند، ایجاد یک فروش و ماندگاری آن است. در واقع دو مسئله مهم وجود دارد، یکی پیدا کردن مشتریان جدید برای محصولات شما و دیگری پیدا کردن محصولات جدید برای جامعه مشتریان وفادار شما.

امروزه برندها دارای میلیاردها مشتری هستند که از طریق اینترنت با آنها در ارتباط هستند.

نتیجه این عمل توانایی حتی کسب و کارهای کوچکتر برای رشد سریع است. روزهایی که تبلیغات عمومی تلویزیون با مشتریان و همراهان وفادار برندها صحبت می‌کردند، گذشته است. امروزه شما توانایی و امتیاز آن را دارید که به طور مستقیم با مخاطبان اصلی خود صحبت کنید. بنابراین از آن استفاده کنید.

برای شروع، ابتدا تعیین کنید که چه کسانی مخاطب مورد نظر شما هستند. مخاطبان را ایجاد کنید و پس از دسته بندی، به طور خاص به تک تک آنها بپردازید. مشکلات خود را حل کنید و سوالات آنها را پاسخ دهید. با انجام این کار، اعتماد به نفس خود را افزایش داده و اطمینان آنها را جلب خواهید کرد. در نهایت پولی که به دست آورده‌اید شیرین و ماندگار خواهد بود.

  1. روندها در همه جا آنلاین نیستند

در واقع نیازی نیست شما وقتتان را به صحبت کردن با هر کسی در پیام‌های بازاریابی خود صرف کنید. همچنین لازم نیست که در همه جا آنلاین باشید. به همه چیزهایی که تا به حال خوانده‌اید و شنیده‌اید نه بگویید. حقیقت این است که شما نباید در هر کانال و هر رسانه‌ای برای ایجاد برند و جامعه موفق، فعال باشید.

در عوض، فقط در جایی تمرکز کنید که مخاطبان اصلی شما هستند. یک لحظه آرام باشیدو شکست‌ها را پشت سر بگذارید. به غیر از مواردی که مشتریان شما را دنبال می‌کنند، چشم اندازهای آنلاین دیگر و کمپین‌های بیهوده، بیشتر آسیب رسان هستند.

image

به عنوان یک کارآفرین، شما هزاران مسئله برای نگرانی پیش رو دارید. اجازه ندهید که بازاریابی بازاری یکی از آنها باشد. امسال، تمرکز بر روی ایجاد یک ارتباط منظم، معتبر و عمیق را با مخاطبان اصلی خود سر لوحه امور قرار دهید. به هر طریقی که می‌توانید ارزش برند تجاری خود را زیاد کنید. در طول زمان این بزرگترین شانس شما برای ماندگاری در بازار خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)