خانهاخبار
سنسور نوری جدید ما را به رویای موبایل‌های تمام صفحه نزدیک‌تر می‌کند

سنسور نوری جدید ما را به رویای موبایل‌های تمام صفحه نزدیک‌تر می‌کند

شرکت ams که یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان قطعات آیفون است به تکنولوژی دست یافته که از طریق آن می‌توان سنسور نور و مجاورت را به زیر نمایشگر منتقل کرد و بدین ترتیب یک تلفن هوشمند تمام صفحه داشت.
۱۳۹۷/۱۰/۲۱

تلفن‌های هوشمند امروزی در صفحه جلویی خود چیزی فراتر از دوربین سلفی دارند. در حقیقت، رایج‌ترین سنسوری که در بخش جلویی موبایل‌ها دیده می‌شود، سنسور نور و مجاورت است. حالا یکی از تامین‌کنندگان آیفون به تکنولوژی دست یافته که اجازه می‌دهد این سنسور زیر صفحه نمایش قرار بگیرد.

یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان اتریشی سنسورهای قدرتمند دنیا به نام ams به تازگی اعلام کرد که به راهکار جدیدی به نام TCS3701 دست یافته است؛ یک سنسور نور RGB و مجاورت مادون قرمز که می‌تواند به طور دقیق شدت نور محیط را از پشت صفحه OLED اندازه‌گیری کند. این قابلیت کاملا مناسب زبان طراحی امروز بازار است که با حذف حاشیه‌های کناری، یعنی همان‌جایی که سنسور نور و مجاورت قرار می‌گیرد، به دنبال افزایش حداکثری اندازه دستگاه‌هاست.

شرکت ams با طراحی این سنسور نوری/مجاورتی، به سازندگان تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهد بتوانند به حداکثر نسبت نمایشگر به بدنه دست یافته و در عین حال سنسورهای مورد علاقه خود را حفظ کنند.

TCS3701 علی‌رغم محدودیت‌های اجرایی نمایشگرهای OLED، نور محیطی را از نور خود پیکسل‌های صفحه نمایش تشخیص می‌دهد. شرکت ams الگوریتم منحصر به فردی خلق کرده که امکان شناسایی دقیق سطوح مختلف نور محیطی را بدون نیاز به دانستن میزان نور پیکسل‌های صفحه نمایشی که در بالای سنسور قرار دارد فراهم می‌کند.

انتقال نور از طریق صفحات OLED به شفافیت نمایشگر وابسته است، اما حساسیت بسیار بالای TCS3701 نسبت به نور باعث می‌شود این راهکار در شرایط نوری مختلف همچنان بتواند به طور دقیق میزان نور را اندازه‌گیری کند.

پکیج OQFN این دستگاه با ابعاد ۲ در ۲.۵ در ۰.۵ میلی متر آن قدر کوچک است که به راحتی در پشت نمایشگر OLED موبایل قرار می‌گیرد. این روش به طراحان تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهد منبع مادون قرمز را هر جایی که خواستند قرار دهند. الگوریتم‌های جبران هم‌شنوی نیز باعث می‌شود سنسور مجاورت بهتری عملکرد خود را داشته باشد.

دیوید مون، بازاریاب ارشد ams می‌گوید: «تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های هوشمند به دنبال افزایش حداکثری نسبت نمایشگر به بدنه و کاهش حاشیه‌های دستگاه‌های تولیدی خود هستند. TCS3701 به طراحان موبایل اجازه می‌دهد این رویکرد را به سطح جدیدی ببرند و حاشیه‌های موجود را به‌کلی حذف کنند. این اتفاق فقط از طریق دستاورد TCS3701 ممکن شده که می‌تواند از زیر نمایشگرهای OLED هم عمل کند، دستاوردی که با کمک الگوریتم‌های پیشرفته اندازه‌گیری حساسیت بسیار بالایی دارد و اعوجاج نوری ناشی از صفحه نمایش OLED را جبران می‌کند.»

TCS3701 در حال حاضر به عنوان نمونه آزمایشی در دسترس قرار دارد. قیمت هر واحد از این دستگاه برای سفارشات حداقل ۱۰۰۰ واحدی ۱.۲۵ دلار است.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ali

۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بابا این دیگه چه مدل طراحی ایه آخه؟؟؟
دیگه یه ذره حاشیه بالا پایین صفحه نمایش لازمه والا
حداقل راحت بتونی باهاش کارکنی
اینکه اصلا جای دست نداره......!!!

دانشمند

۱۳۹۷/۱۰/۲۱
خیلی دیر جنبیده سامسونگ سه ساله داره از این تو ساعت های هوشمندش استفاده میکنه