خانهاخبار
مایکروسافت به آموزش نرم‌افزار خودران ال جی کمک می‌کند

مایکروسافت به آموزش نرم‌افزار خودران ال جی کمک می‌کند

شرکت ال جی در خبری اعلام کرد که سیستم هوش مصنوعی Azure مایکروسافت به کمک آن‌ها خواهد آمد تا نرم‌افزار خودران این شرکت را آموزش دهد. ال جی مصرانه در پی راهی برای ورود به بازار اتومبیل‌های خودران است.
۱۳۹۷/۱۰/۲۱

اگرچه بخش عمده حضور ال جی در CES امسال به بازار تلویزیون‌ها و ربات‌ها مربوط بود، ولی این شرکت از حوزه خودروها هم مغفول نمانده است. آن‌ها با همکاری شرکت Here نه تنها به اطلاعات نقشه دست یافته‌اند بلکه می‌خواهند WebOS را از تلویزیون‌های هوشمند خود به خودروها بیاورند. این همکاری احتمالا یکی از بزرگ‌ترین شراکت‌های ال جی به حساب می‌آمد. این شرکت کره‌ای حالا می‌خواهد با کمک سرویس ابری Azure مایکروسافت و تکنولوژی هوش مصنوعی به تقویت سیستم رانندگی خودکار و بخش سرگرمی‌های رسانه‌ای خود بپردازد.

ال جی قصد دارد از تکنولوژی هوش مصنوعی مایکروسافت برای بهبود سیستم پیشرفته کمک راننده، دوربین نظارتی DriverStatus و دوربین جلوی چندمنظوره خود استفاده کند. این شرکت سال گذشته اعلام کرده بود که مشغول تولید ابزارهای مذکور برای یک کارخانه خودروسازی آلمانی است.

در عین حال، این شرکت می‌گوید سرویس Azure Data Box به پلتفرم خودران ال جی کمک می‌کند تا رانندگی را سریع‌تر بیاموزد و از تست‌های مختلف سربلند بیرون بیاید. آن‌ها اظهار دارند که درک الگوی مسیرها و ترافیک شهری توسط سیستم‌های خودران در حالت عادی بیش از یک روز زمان لازم دارد، ولی این کار با استفاده از Azure در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. این برنامه به نرم‌افزار ال جی کمک می‌کند بتواند عابر پیاده و اشیا را از یکدیگر تشخیص داده و الگوی رانندگی سایر خودروهای موجود در مسیر را بیاموزد.

ال جی هم مثل رقیب کره‌ای خود، سامسونگ، به دنبال بازار میلیارد دلاری بالقوه‌ای است که در صنعت اتومبیل‌های خودران وجود دارد. این شرکت پارسال حتی دپارتمانی اختصاصی برای خودروها تحت نظر هولدینگ ال جی ایجاد کرد. ال جی با کمک مهارت ضمنی هوش مصنوعی مایکروسافت قول داده که به زودی سیستم سرگرمی خود را ارتقا دهد. این شرکت می‌خواهد به‌ویژه از سیستم شتاب‌دهنده دستیار صوتی Azure استفاده کند تا اطلاعات ترافیکی، رستوران‌های موجود در منطقه و توانایی پخش موسیقی را در اختیار رانندگان بگذارد.

در حال حاضر گوگل در CES 2019 سعی دارد دستیار شخصی خود را از طریق لوازم جانبی ارزانی مثل Anker و JBL به خودروهای قدیمی بیاورد. مایکروسافت هم اخیرا با فولکس‌واگن وارد همکاری شد تا با استفاده از یک سرویس ابری خودکار بتواند سرنشینان خودرو را به بهترین شکل ممکن سرگرم کند.

کیم جین‌یونگ، مدیر بخش راهکارهای حمل و نقل ال جی گفت: «انتظار داریم ترکیب زیرساخت‌های پیشرفته مایکروسافت و اجزای مختلف کسب و کار خودروهای ال جی در مجموع باعث رشد سریع صنعت اتومیبل‌های خودران شود. اطمینان داریم که ترکیب تکنولوژی‌های مایکروسافت و ال جی معیار جدیدی در حوزه هوش مصنوعی خودرو ایجاد خواهد کرد.»

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)