خانهاخبار
هارد جدید 16 ترابایتی توشیبا معرفی شد

هارد جدید 16 ترابایتی توشیبا معرفی شد

شرکت توشیبا در مراسمی در کشور آلمان از بزرگ‌ترین هارد درایو حال حاضر بازار با ظرفیت 16 ترابایت رونمایی کرد. قیمت این هارد هنوز مشخص نیست ولی در سه ماهه نخست 2019 عرضه می‌شود.
۱۳۹۷/۱۰/۲۱

شرکت ژاپنی توشیبا در مراسمی در دوسلدورف آلمان از هارد درایوهای جدید این شرکت رونمایی کرد. این محصولات سری MG08 نام دارد و به گفته توشیبا، بزرگ‌ترین هارد درایو این صنعت است که از روش ضبط مغناطیسی متعارف (Conventional Magnetic Recording) استفاده می‌کند و ۱۶ ترابایت ظرفیت دارد. سیگیت و وسترن دیجیتال که دو مورد از رقبای بزرگ بازار هارد درایو هستند تمرکز خود را بیشتر بر روی تکنولوژی HAMR و MAMR معطوف کرده‌اند.

هارد MG08 به اندازه یک سوم بیشتر از هاردهای ۱۲ ترابایتی امروزی ظرفیت دارد، و ۱۴ درصد بزرگ‌تر مدل‌های قبلی این شرکت است. این سری با اکثر اپلیکیشن‌ها و سیستم عامل‌ها سازگار است و طوری طراحی شده تا با ترکیبی از نوشتن و خواندن‌های تصادفی و ترتیبی در فضای ابری و محلی قابل استفاده باشد.

این محصول دارای سرعت چرخش ۷۲۰۰ دور در دقیقه و حداکثر توان خواندن و نوشتن سالانه ۵۵۰ ترابایت است. علاوه بر این ۲.۵ میلیون ساعت زمان بین خرابی (MTBF) و ۵۱۲ مگابیت بافر کش و همچنین امکانی برای سوئیچ کردن بین رابط SATA و SAS دارد. اندازه این دستگاه مطابق استاندارد ۳.۵ اینچی بازار است.

توشیبا معتقد است این دستگاه‌های جدید به کاهش اثرات توسعه حجم عظیم داده‌هایی کمک می‌کند که در سال‌های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده است. این دیسک سرویس‌دهندگان فضای ابری را هدف قرار داده و می‌خواهد به آن‌ها کمک کند تا به تراکم فضای ابری بالاتری دسترسی پیدا کنند.

انتظار می‌رود این دستگاه از سه ماهه نخست ۲۰۱۹ روانه بازار شود. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این دستگاه اعلام نشده است.

لری مارتینز پالومو، مدیر کسب و کار HDD این شرکت در قاره اروپا می‌گوید: «هارد ۱۶ ترابایتی توشیبا به عنوان بزرگ‌ترین هارد بازار عرضه شد تا با طراحی ۹ دیسک هلیومی خود به افزایش بهره‌وری کاربران کمک کند. این روش سال گذشته با هاردهای ۱۴ ترابایتی این شرکت معرفی شد که از فرآیند جوشکاری لیزری دقیق و پیشرفته توشیبا استفاده می‌کند تا از استحکام هلیوم در درون کیس درایو اطمینان یابد.»

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)