خانهاخبار
CES 2019: قفل هوشمندی که با ۵ روش متفاوت درها را باز می‌کند

CES 2019: قفل هوشمندی که با ۵ روش متفاوت درها را باز می‌کند

شرکت Lockly در نمایشگاه CES 2019 از قفل جدید خود با نام Secure Pro رونمایی کرد که از ساختار تصادفی تولید رمز با کنترل از طریق اپلیکیشن استفاده می‌کند و پنج روش مختلف را برای بازگشایی قفل در اختیار کاربر می‌گذارد.
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

کمپانی Lockly با معرفی قفل هوشمند Secure Pro قصد دارد تا بازار قفل‌های هوشمند را دچار تحول کند. این محصول ۳۰۰ دلاری که دو ماه دیگر وارد بازار می‌شود، با ارائه‌ی ۵ روش مختلف برای باز کردن درها نسبت به سایر محصولات مشابه متمایز شده است.

Secure Pro به یک یک کی‌پد مجهز است که به‌طور تصادفی هربار رمز جدیدی را تولید می‌کند. هر ورودی شامل سه عدد است؛ در نتیجه حتی اگر کسی هنگام وارد کردن رمز شما را تماشا کند، احتمال این که بتواند رمز وارد شده را حدس بزند بسیار کم خواهد شد.

image

علاوه بر کی‌پد، یک اسکنر اثر انگشت نیز وجود دارد. همچنین، امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل Lockly و یا استفاده از فرمان صوتی برای بازگشایی قفل وجود دارد. اما پنجمین مورد همان روش سنتی است که برای سال‌ها از آن استفاده می‌شود، یعنی استفاده از قفل فیزیکی و کلیدهای معمولی.

علاوه بر موارد ذکر شده، این قفل هوشمند به شما امکان تولید رمز برای مهمانان از طریق اپ Lockly را نیز می‌دهد که طبق ادعای این شرکت به صورت آفلاین است و از خطر هک شدن در امان خواهد بود. اما جذابیت این قفل هوشمند به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ کمپانی سازنده برای غلبه بر رقبا محصول جدیدش را با دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت نیز سازگار کرده است و تا پایان سال جاری میلادی از پلتفرم HomeKit اپل نیز پشتیانی خواهد کرد.

درحالی که قفل مورد نظر به دستیار صوتی در درون خودش مجهز نیست، اما امکان پشتیبانی از دو دستیار صوتی بزرگ که تا پایان سال تعداد آن‌ها به سه دستیار می‌رسد، موجب می‌شود تا این قفل با بسیاری از محصولات خانه‌ هوشمند سازگار باشد. کمپانی مستقر در سیلیکون ولی پیش از این و در ماه سپتامبر نیز قفلی را معرفی کرده بود که سه روش از ۵ روش مذکور برای قفل گشایی را ارایه می‌کرد، اما اثری از دستیارهای صوتی در آن دیده نمی‌شد. Lockly مدعی است که ۵ روش ارایه شده همگی از امن‌ترین‌هایی هستند که در حال حاضر در دسترس است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)