خانهاخبار
نوآوری بعدی سامسونگ چسباندن دو موبایل به یکدیگر با نیروی مغناطیس است

نوآوری بعدی سامسونگ چسباندن دو موبایل به یکدیگر با نیروی مغناطیس است

بر اساس جدیدترین پتنتی که از شرکت سامسونگ کشف شده، می‌توانیم دو تلفن هوشمند مجزا را ببینیم که با نیروی مغناطیس به هم وصل شده و یک تلفن هوشمند منعطف و بزرگ را تشکیل می‌دهند.
۱۳۹۷/۱۰/۲۰

امسال بدون شک یکی از جذاب‌ترین محصولات منعطف بازار گلکسی F سامسونگ خواهد بود؛ دستگاهی که نوامبر سال گذشته برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. اندازه این موبایل در حالت عادی به اندازه یک تلفن هوشمند متداول است اما وقتی تای آن را باز می‌کنیم دستگاه تبدیل به تبلت می‌شود. این طراحی به لطف استفاده از سازوکاری مفصلی که به نمایشگر اجازه تا شدن می‌دهد و پرده‌ای ویژه و شفاف ممکن شده که به جای شیشه برای پوشاندن صفحه منعطف OLED به کار رفته است.

ولی در کنار این روش، سامسونگ طراحی‌های دیگری هم برای دستگاه‌های منعطف دارد؛ مثلا این شرکت مدلی دارد که در آن دو تلفن هوشمند مجزا با استفاده از نیروی مغناطیس به هم متصل می‌شوند.

این پتنت که برای اولین بار توسط وبسایت آلمانی LetsGoDigital کشف شد، در ماه ژوئن به ثبت رسیده و در اوایل ژانویه منتشر شده است. همان طور که در تصاویر زیر می‌بینید، طرح سامسونگ خیلی شبیه تلفن‌های منعطفی است که همین الان هم در بازار وجود دارد. در این پتنت نمایشگر دو گوشی با محوری مغناطیسی به هم وصل می‌شوند.

image

این طرح یعنی حتی با رفتن به حالت تبلت هم خبری از نمایشگر یکپارچه نخواهد بود، بنابراین خیلی‌ها معتقدند که این روش اصل هدف دستگاه‌های منعطف را نادیده می‌گیرد. اما این طراحی از فرم فاکتورهای دیگری پشتیبانی می‌کند که همچنان می‌توانند به افزایش سایز نمایشگر دستگاه کمک کنند.

در این روش می‌توانیم پشت هر دو دستگاه را به هم بچسبانیم تا از دوربین اصلی دستگاه دوم به عنوان دوربین سلفی استفاده کنیم. علاوه بر این می‌شود یکی از دستگاه‌ها را به کیبورد کشویی دستگاه اول تبدیل کرد. در عین حال، مطابق چیزی که از این پتنت پیداست، نرم‌افزار می‌تواند خودش را به طور خودکار بر اساس اندازه دستگاه تطبیق بدهد.

image

با این حال مشخص نیست که توان نیروی مغناطیسی بین دو دستگاه چقدر خواهد بود. علاوه بر این، با توجه به این که هیچ سیمی بین این دو بخش دیده نمی‌شود، معلوم نیست که ارتباط دو تلفن چگونه صورت می‌گیرد، و از همه مهم‌تر، عمر باتری چطور به اشتراک گذاشته می‌شود. بدترین اتفاق ممکن این است که یکی از این دو دستگاه بعد از تمام شدن شارژ باتری‌اش خاموش شود.

اما به هر حال فراموش نکنیم که این تصویر صرفا یک پتنت است که تکنولوژی مربوطه را در مرحله تئوری توصیف می‌کند. شاید سامسونگ هیچ وقت این موبایل را تولید نکند، ولی اگر قرار باشد وارد حوزه تلفن‌های هوشمند منعطف شود ابتدا باید از همه جوانب طراحی‌های مختلف اطمینان یابد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)