خانهاخبار
تیم کوک در سال 2018، حدودا 15 میلیون دلار درآمد داشته است

تیم کوک در سال 2018، حدودا 15 میلیون دلار درآمد داشته است

تیم کوک با عنوان مدیر عاملی شرکت اپل در سال 2018 درآمدی بالغ بر 15 میلیون دلار داشته که نسبت به سال گذشته، 22 درصد افزایش پیدا کرده است.
۱۳۹۷/۱۰/۱۹

شرکت اپل در سال 2018 عملکرد آنچنان خوبی از خود نشان نداد و فروش محصولات آن نیز با کاهش روبرو شد، این در حالی است که تیم کوک؛ مدیر عامل این کمپانی توانسته با رشد 22 درصدی نسبت به سال گذشته، حدود 15 میلیون دلار درآمد را به جیب بزند.

حقوق وی طی سال 2018 حدودا 3 میلیون دلار بوده و 12 میلیون دلار نیز به عنوان پاداش رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده دریافت کرده است. همچنین 57 هزار دلار بابت خدمات بیمه و 294 هزار دلار نیز به عنوان هزینه سفرهای شخصی به وی پرداخته شده است.

گزارش این تراکنش‌های مالی تنها یک هفته پس از اعلام فصل مالی همراه با کاهش میزان فروش شرکت اپل منتشر شده است. در ماه نوامبر سال گذشته، پیش بینی می‌شد که اپل تا سال 2019 قادر به فروش 89 تا 94 میلیارد آیفون خواهد بود، اما متأسفانه این اتفاق محقق نشد و آنها تنها 84 میلیارد آیفون را به فروش رساندند که حدودا ده درصد پایین‌تر از حد انتظار است.

image

اهالی کوپرتینو همچنین به این موضوع اشاره کردند که میانگین دریافتی کارمندان این شرکت به 55 هزار دلار می‌رسد و این در حالی است که درآمد تیم کوک، مدیر عامل کمپانی یاد شده حدودا 283 برابر میانگین کارمندانش است.

در نهایت تیم مدیریت اپل، در مورد پرداخت حقوق کارمندان خود چنین عنوان کرده است:

ما بر این باوریم که خالص پرداختی به تمامی پرسنل، بر اساس لیاقت آنها در پیشبرد اهداف شرکت تخمین زده شده و به حسابشان واریز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

m.dehnabi

۱۳۹۷/۱۰/۲۴
سلام. منظور از ابتدای فروش آیفون هستش، نه فقط یک محصول. یعنی از سال 2007 تا الان

اپل !؟

۱۳۹۷/۱۰/۲۰
اگه تعداد محصول فروخته شده در سال را برای اپل دویست میلیون در نظر بگیریم / و میانگین سود هر فروش را 250 دلار درنظر بگیریم / به حسابی میشود 50 میلیارد دلار / هزینه های جاری و چیزهای دیگه را که هم در نظر بگیریم, شما بگو 40 میلیارد دلار / پس چطور میگه 15 میلیارد دلار سود کردیم !!!!! ؟

حمید رضا

۱۳۹۷/۱۰/۱۹
84 میلیارد؟ یا میلیون

دانشمند

۱۳۹۷/۱۰/۱۹
89 میلیارد ؟ یعنی به هر نفر ۱۳ تا بفروشه ؟