خانهاخبار
CES 2019: پنج کامپیوتر دسکتاپ برتر

CES 2019: پنج کامپیوتر دسکتاپ برتر

در نمایشگاه CES 2019 لپتاپ‌های زیادی معرفی شد، ولی برای کسانی که به دنبال توان بالاتر هستند هیچ چیزی نمی‌تواند جای کامپیوترهای دسکتاپ را بگیرد. در این مطلب به بررسی 5 کامپیوتر رومیزی برتری می‌پردازیم که در CES 2019 معرفی شد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۹

در بحث کامپیوترهای شخصی امسال اکثر توجهات در 2019 CES به لطف معرفی گرافیک‌های موبایل RTX توسط انویدیا و پردازنده شتاب‌یافته Ryzen 3000 توسط AMD، به سوی لپتاپ‌ها معطوف بود. اما اگر به دنبال توان بیشتر و قابلیت ارتقا هستید، هیچ چیزی نمی‌تواند در برابر کامپیوترهای دسکتاپ قد علم کند، و CES 2019 هم تاکنون در این زمینه بد نبوده است.

با افزایش دسترسی به پردازنده‌های گرافیکی RTX انویدیا که از قابلیت رهگیری پرتو برخوردارند، امسال شاهد معرفی کامپیوترهای دسکتاپ قدرتمندی بودیم. اگر به دنبال یک کامپیوتر گیمینگ هستید یا می‌خواهید کار گرافیکی سنگینی انجام دهید، گزینه‌های خوبی به بازار معرفی شده است. در این مطلب می‌خواهیم ۵ مورد از بهترین کامپیوترهای دسکتاپ CES 2019 را به شما معرفی کنیم.

LENOVO YOGA A940

image

اگرچه طراحی ظاهری LENOVO YOGA A940 شباهت زیادی به Microsoft Surface Studio دارد، ولی این که می‌بینیم لنوو هم با طراحی این دستگاه دست به خلاقیت زده، به نوبه خود جالب است.

Yoga A940 نمایشگری ۲۷ اینچی با کیفیت QHD یا 4K HDR Digital دارد و از کارت گرافیک AMD Radeon RX 560 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه به نسل هشتم پردازنده Core i7 اینتل مجهز است و لوازم جانبی آن شامل قلم و Precision Dial است. این All-in-One در مدل‌هایی با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD به بازار می‌آید.

قیمت Yoga A940 از ۲٫۳۴۹ دلار آغاز می‌شود که حدود ۱۰۰۰ دلار نسبت به دستگاه مایکروسافت ارزان‌تر است. این محصول از آوریل امسال در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

ASUS PROART PA90

image

اگرچه ایسوس با ProArt PA90 گیمرها را هدف قرار نداده، ولی استفاده از گرافیک Nvidia Quadro P4000 در یک طراحی جمع‌وجور و شیک محصول مناسبی برای حرفه‌ای‌ها ارائه کرده است. این دستگاه با طراحی استوانه‌ای شکل خود، علی‌رغم شباهتی که به Mac Pro اپل و ArtPC Pulse سامسونگ دارد، بسیار زیباست.

ProArt PA90 علاوه بر گرافیک Quadro، از نسل نهم پردازنده Core i9 اینتل و حداکثر ۶۴ گیگابایت رم استفاده می‌کند. اگرچه این کامپیوتر طراحی فشرده‌ای دارد، ولی ایسوس موفق شده به کمک جریان مایع و تهویه‌ای که در بالای این استوانه قرار گرفته، آن را به خوبی خنک کند.

ORIGIN CUBE

image

هرچند این محصول هنوز در حد یک پروتوتایپ است، ولی Origin Cube به‌رغم طراحی مکعبی‌شکل و کوچکش توان بسیار زیادی دارد. شاید با نگاهی به طراحی فشرده این کامپیوتر فکر کنید، حملش خیلی راحت است و می‌توانید آن را با خود به مکان‌های مختلف ببرید، ولی این شرکت آن‌قدر غرق طراحی ظاهری این دستگاه بوده که کارآمدی را فراموش کرده، و حالا حمل این محصول با توجه به بدنه تماما شیشه‌ای آن یک چالش سخت به حساب می‌آید.

زیر این بدنه اما با قرار گرفتن یک کارت گرافیک قدرتمند، پردازنده‌ای قوی که با جریان مایع خنک می‌شود، و جایگاه‌های متعدد برای حافظه، به شما اجازه می‌دهد حداکثر توان عملکردی را داشته باشید. اگر می‌خواهید کامپیوتری داشته باشید که طراحی‌اش شبیه فروشگاه اپل در خیابان پنجم شهر نیویورک باشد، می‌توانید Origin Cube را تهیه کنید.

CORSAIR ONE PRO I180

image

Corsair One Pro i180 یک کامپیوتر گیمینگ است که خودش را شبیه سیستم‌های مخصوص کار حرفه‌ای درآورده، و البته اگر به دنبال قابلیت رهگیری پرتو در یک طراحی جالب و متفاوت هستید، این محصول به هیچ عنوان بد نیست. اگرچه کورسیر این دستگاه را یک سیستم Workstation توصیف کرده، ولی One Pro i180 از گرافیک GeForce RTX 2080 Ti، نورپردازی RGB و پردازنده ۱۲ هسته‌ای Core i9 استفاده می‌کند.

این محصول آن قدر قدرتمند است که می‌تواند با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم، ۹۶۰ گیگابایت حافظه SSD و ۲ ترابایت حافظه HDD علاوه بر گیمرها رضایت سایر کاربرانی را جلب کند که کارهای گرافیکی حرفه‌ای انجام می‌دهند.

DIGITAL STORM AVENTUM X

image

هرچند این دستگاه پارسال به نمایش گذاشته شد، ولی شرکت Digital Storm بالاخره امسال آن را برای فروش آماده کرده است. Aventum X یکی از قوی‌ترین سیستم‌های دسکتاپ در تمام طول تاریخ است. این دستگاه از نسل نهم پردازنده Core i9 اینتل استفاده می‌کند و می‌تواند حداکثر چهار کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 2080 Ti یا سه پردازنده Nvidia GP100 HPC داشته باشد.

Digital Storm برای خنک کردن این کامپیوتر از سیستم خنک‌سازی با مایع و طراحی جریان هوای مخصوص خودش استفاده می‌کند. محصول جدید این شرکت کاملا قابل ارتقاست، اما اگر بهترین سخت‌افزارها و توان عملکردی را از این دستگاه می‌خواهید باید هزینه زیادی بپردازید. چنان‌چه مشکلی از نظر هزینه ندارید، Aventum X محصولی است که شما را از نظر توان، عملکرد و قابلیت‌های خود ناامید نخواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)