خانهاخبار
CES 2019: اولین کابل USB-C to Lightning توسط Belkin و Griffin ساخته شد

CES 2019: اولین کابل USB-C to Lightning توسط Belkin و Griffin ساخته شد

شرکت‌های بلکین و گریفین توانستند با کسب مجوز از شرکت اپل، اولین کابل USB-C to Lightning را طراحی و آن را در CES 2019 رونمایی کنند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۹

چندین سال است که اپل از پورت لایتنینگ در محصولات خود استفاده می‌کند و اخیرا نیز در برخی محصولات، شاهد اضافه شددن پورت USB-C هستیم. همین موضوع برخی کاربران را درگیر کرده و ازدیاد پورت‌ها، آنها را وادار به خرید کابل‌های جداگانه می‌کند.

در نهایت دو برند معتبر گریفین و بلکین توانستند مجوز تولید کابل USB-C to Lighning را از سوی اپل دریافت کرده و این محصول را در رویداد جهانی CES 2019 پرده‌برداری کنند.

اگر می‌خواهید که آیفون خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شارژ کنید، باید کابل یو اس بی سی به لایتنینگ را در اختیار داشته باشید. بد نیست بدانید که در حال حاضر، تنها دو شرکت Belkin و Griffin مجوز ساخت این لوازم جانبی را در اختیار دارند. چرا که هر دو شرکت، مدت زمان زیادی است که دست به تولید لوازم جانبی مختلف برای محصولات اپل زده‌اند.

در ابتدا از برند بلکین شروع می‌کنیم. کابل‌های USB-C to Lightning تولید شده توسط این شرکت در سه سایز یک، دو و سه متری و در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می‌شود. قیمت آنها نیز به ترتیب 24.99، 29.99 و 34.99 دلار خواهد بود. همان طور که می‌بینید، تفاوت قیمت زیادی میان کابل‌های اپل و دیگر شرکت‌ها وجود ندارد و این موضوع را تا حدودی می‌توان شوک‌آور به حساب آورد. چرا که لوازم جانبی تولید شده توسط شرکت اپل همواره جزء گران‌ترین‌ها بود و حالا تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

image

حال به سراغ برند گریفین می‌رویم. کابل‌های تولید شده توسط این شرکت در دو سایز یک و دو متری با قیمت 19.99 و 29.99 دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. اما بد نیست بدانید که یک مدل 1.5 متری نیز تولید شده که در طراحی آن از آلومینیوم بافته شده کمک گرفته شده و با قیمت 34.99 دلار عرضه می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hossein

۱۳۹۷/۱۰/۲۰
من قبلا چنین کابلی رو در بازار ایران دیده‌ام...!