خانهاخبار
CES 2019: موس بیسیم جدید Corsair با تکنولوژی تاخیر پایین و قیمت مناسب معرفی شد

CES 2019: موس بیسیم جدید Corsair با تکنولوژی تاخیر پایین و قیمت مناسب معرفی شد

شرکت Corsair در جریان نمایشگاه CES از سه موس جدید رونمایی کرد که یکی از آن‌ها از تکنولوژی تازه‌ای برای کاهش تاخیر ارتباطات بیسیم بهره می‌برد و قیمت بسیار مناسبی دارد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

کورسیر (Corsair) شرکتی است که به خاطر کارت‌های حافظه، منابع تغذیه و موس‌های گیمینگ خود معروف است. این شرکت در CES 2019 از موس بیسیم جدیدی به نام Slipstream رونمایی کرده که از تکنولوژی جدیدی موسوم به پرش فرکانس برای ارتباطات وایرلس استفاده می‌کند تا تجربه‌ای بدون لگ را برای گیمرها رقم بزند. این موس از فناوری‌های ارتباطی مختلفی مثل گیرنده بیسیم ۲.۴ گیگاهرتزی USB، بلوتوث و اتصال سیمی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شش دکمه قابل برنامه‌ریزی روی بدنه این موس قرار دارد.

موس بیسیم هارپون علی‌رغم قیمت ۴۹ دلاری خود نسبت به موس‌های بیسیمی که توسط رقبا، مثلا Razer و Logitech، ساخته شده و دو برابر گران‌تر است، امکانات و فناوری‌های بسیار بیشتری دارد. پرش فرکانس ایده نوینی نیست – Razer سال گذشته ویژگی مشابه‌ای برای موس گیمینگ خود معرفی کرده بود – اما تعداد شرکت‌های بزرگ در حوزه موس‌های گیمینگ خیلی کم است و کمتر کسی به سراغ تکنولوژی‌های جدید بیسیم می‌رود. خیلی از گیمرها هنوز قانع نشده‌اند که موس‌های سیمی را کنار بگذارند، بنابراین شدیدتر شدن این رقابت نکته مثبتی به حساب می‌آید.

عمر باتری موس هارپون، در صورت خاموش بودن چراغ‌ها، حدود ۶۰ ساعت است. و اگر از تکنولوژی پرش فرکانس Slipstream استفاده کنید، این زمان به ۳۰ ساعت می‌رسد. اگر بخواهیم مقایسه ساده‌ای انجام دهیم، موس Logitech G Pro هم ۶۰ ساعت عمر باتری دارد که اگر چراغ‌های آن را روشن کنیم، این مدت زمان به ۴۸ ساعت می‌رسد.

شرکت کورسیر برای کاهش قیمت این موس مجبور شده قطعاتی را از این دستگاه حذف کند. مثلا سنسور 18,000DPI که در موس سیمی این شرکت وجود داشت، به مدل 10,000DPI تقلیل یافته است. از نظر طراحی ظاهری هم به نظر می‌رسد این دستگاه از سطحی تماما پلاستیکی ساخته شده باشد. با این حال، رقابت در میان دستگاه‌های بیسیم آن قدر شدید است که شاید بشود این معاوضه پذیرفت.

موس گیمینگ دیگری که توسط کورسیر معرفی شد M65 RGB Elite است که به لطف دکمه اسنایپرش مناسب بازیکنان بازی‌های FPS است چون این دکمه اساسا نقش یک سوئیچ آنی DPI را دارد. دکمه اسنایپر به شما اجازه می‌دهد حساسیت نشانگر موس خود را کم کنید تا در هنگام شلیک کردن بتوانید دقیق‌تر نشانه‌گیری نمایید. این قابلیت تا چند وقت پیش یکی از ویژگی‌های اختصاصی موس‌های کورسیر بود ولی حالا سایر رقبا مثل Razer Basilisk و Logitech G502 هم چنین قابلیتی دارند. موس جدید M65 RGB Elite از سنسور 18,000DPI استفاده می‌کند. این موس یک تنظیم‌کننده وزن برای تنظیم مرکز ثقل گرانش و سنگینی موس به کار می‌رود. فریم M65 RGB Elite آلومینیومی است و در دو بخش نورپردازی پویای RGB دارد که با استفاده از اپلیکیشن ویندوز Corsair iCUE قابل کنترل است.

اگر به دنبال موس‌های گیمینگ FPS نیستید، می‌توانید از مدل Ironclaw RGB استفاده کنید. این موس برای کسانی که دست بزرگ و چنگکی دارند طراحی شده. وزن Ironclaw RGB آن ۱۰۵ گرم است و از سنسور 18,000DPI استفاده می‌کند.

قیمت و زمان عرضه همه موس‌های جدید کورسیر به صورت منصفانه برنامه‌ریزی شده است. M65 RGB Elite در دو رنگ سفید و سیاه به قیمت ۶۹ دلار، Harpoon Wireless به قیمت ۴۹ دلار و Ironclaw RGB هم به قیمت ۵۹ دلار از انتهای ماه جاری به بازار می‌آیند.

این شرکت در انتها از دو موس‌پد بسیار بزرگ هم رونمایی کرد. MM350 Extended XL که اندازه آن ۹۳ در ۴۰ سانتی متر است و به راحتی می‌توانید نه تنها موس بلکه کیبورد و سایر لوازم جانبی خود را روی آن قرار دهید. مدل دوم هم MM350 XL pad است که به اندازه مدل قبلی بزرگ نیست ولی ابعاد آن ۴۵ در ۴۰ سانتی است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)