خانهاخبار
با برنامه‌ای جدید و موزاییکی رنگ‌ عکس‌های سال 2018 خود را ببینید

با برنامه‌ای جدید و موزاییکی رنگ‌ عکس‌های سال 2018 خود را ببینید

دیدن خاطره گونه عکس‌ها همیشه رویایی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بوده است.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

اگر به اشتراک‌گذاری نه مورد از پر بازدیدترین عکس‌های شما در سال گذشته راضیتان نکرده است، اکنون می‌توانید با استفاده از یک برنامه تحت وب جدید آن‌ها را موزاییک وار ببینید. برنامه «سال پر از رنگ» با استفاده از یک تصویر موزاییکی از رنگها در قالب عکس ایجاد می‌شود و شما عکس‌های خود را می‌توانید در قالب رنگ‌های سال خود ببینید. این برنامه رنگ سال را دریافت کرده و عکس‌های شما را از وقایع و لحظات مهم دریافت می‌کند. سپس آنها را به کپسولی انتزاعی از زمان با نقاط رنگی تبدیل می‌کند.

استفان لواندوفسکی سرمایه گذار و کارآفرین مقیم لندن، پس از الهام گرفتن از همسرش امیلی، برنامه تحت وبی در اوقات فراغت خود ساخته است. امیلی کوئینتن شرکتی به نام میکلایت را اداره می‌کند که در میان خدمات خود به افراد کمک می‌کند تا میزان پسندها و دنبال کنندگان خود را در ایستاگرام بالا ببرند. لواندوفسکی به پایگاه خبری Verge توضیح داد که اگر به دنبال صفحاتی یکپارچه و با کیفیت باشید، صفحات را دنبال خواهید کرد و در غیر اینصورت از آن صرفه نظر می‌کنید. وی همچنین تصریح کرد که ابزار تجسم داده ممکن است بتواند به این مسئله کمک کند. شاید یکی از راه‌ها استفاده از برخی امکانات هوش مصنوعی و یا امکاناتی همچون یادگیری ماشین  باشد. این امکانات ممکن است بتواند داده خام را به آن چیزی که مد نظر ما است، نزدیک کند. به این ترتیب، این سوال که نگاه رنگی به محیط آنلاین چگونه است می‌تواند پاسخ داده شود.

image

برای استفاده از این برنامه می‌توانید به yearofcolour.com رفته و با حساب کاربری اینستاگرام وارد شوید. اطلاعات حریم خصوصی این برنامه بر روی صفحه کلید مجازی تعریف شده و مستقیم وارد اینستاگرام می‌شود که اطمینان می‌دهد تولید کننده نمی‌تواند رمز عبور شما را ببیند. این برنامه تنها بر روی حساب اینستاگرام کار خواهد کرد. با توجه به قوانین داخلی اینستاگرام شما نمی‌توانید از این نرم افزار جانبی برای ساخت آلبوم مجازی اشخاص معروف استفاده کنید. لواندوفسکی می‌گوید این مسئله باعث تاسف است اما از نقطه نظر حفظ حریم خصوصی کاملا قابل درک می‌باشد.

شما در ابتدا یک بازه زمانی را انتخاب می‌کنید و صفحه اینستاگرام را با پست‌های مورد علاقه خود مرتب می‌کنید. برنامه به شما تصویری از 100 پست اول شما بر اساس بازدید ارائه می‌دهد. هر تصویر به میزان شش تا نه رنگ کاهش داده شده و الگویی نقطه‌وار ایجاد می‌کند که بر اساس مقدار رنگ در هر تصویر متفاوت است و میزان پسندهای آنها را به شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر محبوب‌ترین پست شما غروب زیبای خورشید بود، برنامه یک پالت رنگی با نقاط نارنجی بزرگتر به شما نشان خواهد داد. لواندوفسکی تاکید می‌کند که حاصل این عمل، ترکیبی از محتوا و میزان توجه کاربران به این محتوا است.

همچنین تعداد انگشت شماری از گزینه‌ها و شمارنده‌ها وجود دارد که بوسیله آن می‌توانید گزارش خود را ارزیابی نمایید. شما می‌توانید تعداد نقاط را بر اساس محبوبیت موارد محدود کنید. به عنوان مثال فیلتر کردن رنگ‌های کسل کننده و یا سر کننده و بی جنب و جوش می‌تواند مورد مناسبی باشد. گزینه‌های دیگر نقطه‌های درخشان‌تر را به مرکز می‌آورند و یا هنگامی که عکس‌ها گرفته می‌شوند، حلقه‌ها را سازماندهی می‌کند. مثلا ژانویه 2018 به مرکز برود و رنگ‌های دیگر از ماه دسامبر به سمت لبه‌ها حرکت کنند. نتیجه فوق العاده خواهد بود. لواندوفسکی همچنین قول داد تا کاربران به زودی بتوانند با پرداخت مبلغ اندکی این ترکیب رنگ را چاپ کنند.

البته بهترین نتایج نمی‌تواند در موارد چاپ شده نمایان شود. لواندوفسکی می‌گوید با انتخاب گزینه playthrough می‌توانید ببینید که چگونه در طول سال این رنگها تغییرات شما را نمایان می‌کند. در این نمایش اسلاید گونه تنها رنگ‌ها نیست که تغییر می‌کند، این خاطرات شما است که رنگ‌ها به آن معنی می‌دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)