خانهاخبار
CES 2019: پشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit به تلویزیون‌های سونی اضافه می‌شود

CES 2019: پشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit به تلویزیون‌های سونی اضافه می‌شود

طبق اعلام سونی قرار است به زودی پشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit اپل به تلویزیون‌های اندرویدی این شرکت اضافه شود. سه سری Z9G ،A9G و X950G اولین تلویزیون‌هایی هستند که این قابلیت را دریافت می‌کنند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۸

در میان همه سورپرایزهایی که در CES 2019 از اضافه شدن AirPlay 2 به تلویزیون‌های محبوب بازار به گوش می‌رسد، حالا امروز سونی هم اعلام کرد که پیشتیبانی از این سرویس را به تلویزیون‌های خود اضافه خواهد کرد. اما نکته جالب این است که تلویزیون‌های سونی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. به این ترتیب، اولین دستگاه‌هایی که از این شرکت به پشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit مجهز می‌شوند A9G OLED 4K و Z9G 8K LCD و همچنین سری X950G خواهند بود.

این شرکت می‌گوید:

تلویزیون‌های سری Z9G ،A9G و X950G به زودی با AirPlay 2 و HomeKit سازگار خواهند شد. AirPlay 2 به شما اجازه می‌دهد به راحتی از آیفون، آیپد و مک بر روی تلویزیون‌های سونی محتوا پخش کنید. از طریق آیتونز و سایر اپلیکیشن‌ها فیلم یا برنامه تلویزیونی ببینید. تصاویر دلخواه خود را مستقیما به نمایشگر تلویزیون منتقل کنید. به کمک بلندگوهای AirPlay 2 با Apple Music و آیتونز موسیقی و پادکست بشنوید. HomeKit به شما اجازه می‌دهد به سادگی و با ایمنی کامل از طریق اپلیکیشن Home یا با درخواست از سیری خانه هوشمند خود را کنترل کنید. این تلویزیون‌ها می‌توانند به اپ Home اضافه شده و در بخش دستگاه‌های جانبی HomeKit به عنوان یک صحنه یا سازوکار خودکار قرار بگیرند. برای مثال، کاربران می‌توانند در اپلیکیشن Home صحنه‌ای تحت عنوان «شب فیلم‌بینی» بسازند تا به راحتی امکان روشن کردن تلویزیون و کم کردن نور خانه را داشته باشند و در نهایت از سیری بخواهند که فیلم را برای آن‌ها پخش کند. پشتیبانی از AirPlay 2 و HomeKit تا انتهای سال جاری برای تلویزیون‌های سری Z9G ،A9G و X950G عرضه می‌شود.

شاید کسی انتظار اعلام چنین خبری در CES امسال را نداشت، اما با وجود اضافه شدن پشتیبانی از AirPlay 2 به تلویزیون‌های سامسونگ و اعلام خبر همکاری مشترک آن‌ها برای آوردن اپلیکیشن آیتونز به دستگاه‌های این شرکت کره‌ای، باید می‌دانستیم که دیگر هر چیزی ممکن است.

این اولین باری نیست که یک دستگاه اندرویدی از AirPlay پشتیبانی می‌کند. پیش از این، HTC 10 نیز به صورت رسمی به پشتیبانی از این سرویس مجهز شده بود.

تاکنون سامسونگ، ال جی، Vizio و حالا سونی به گروه پشتیبانی‌کنندگان AirPlay 2 پیوسته‌اند. ال جی، ویزیو و سونی هم مشغول افزودن پشتیبانی از HomeKit به محصولات خود هستند تا از طریق امکان کنترل خانه‌های هوشمند را راحت‌تر فراهم کنند.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)