خانهاخبار
فروش 100 میلیون دستگاه الکسا در فصل تعطیلات

فروش 100 میلیون دستگاه الکسا در فصل تعطیلات

شرکت آمازون در گزارش جدیدی اعلام کرد توانسته در فصل تعطیلات آخر سال بیش از 100 میلیون دستگاه مجهز به الکسا بفروشد و این میزان فروش فراتر از انتظارات آن‌ها بوده است.
۱۳۹۷/۱۰/۲۲

آمازون در جدیدترین گزارش خود به وبسایت The Verge اعلام کرد این شرکت موفق شده در فصل تعطیلات به موفقیت بزرگی در کسب و کار هوش مصنوعی خود دست یافته و بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه الکسا بفروشد.

دِیو لیمپ، معاون ارشد بخش محصولات و خدمات آمازون، در گفتگو با وبسایت The Verge گفت دستگاه‌های الکسای آمازون نظیر بلندگوی Echo Dot با استقبال بسیار خوبی مواجه شده تا حدی که این شرکت قادر به پاسخگویی به مشتریان نبوده است.

با وجود این که آمازون مدعی است این آمار از خوش‌بینانه‌ترین انتظارات آن‌ها برای فروش Echo Dot در فصل تعطیلات بیشتر بوده، ولی لیمپ به عدد خاصی اشاره نمی‌کند. او می‌گوید علی‌رغم انتقال سریع بلندگوهای Echo Dots از هنگ کنگ به آمریکا، موجودی این دستگاه در انبارهای این شرکت به سرعت به پایان رسیده است.

در حال حاضر، فروش مجدد  Echo Dot قرار است از ۵ فوریه آغاز شود، هرچند سایر دستگاه‌ها برای فروش در دسترس قرار دارند.

در این گزارش ذکر شده که ۱۰۰ میلیون دستگاه در مقایسه با میلیاردها کاربری که از خدمات هوش مصنوعیِ اپل و سامسونگ استفاده می‌کنند رقمی نیست. اما خرید این دستگاه‌های مجهز به الکسا نویدبخش آن است که این کاربران می‌خواهند از دستیار دیجیتالی آمازون استفاده کنند.

image

اگرچه به نظر می‌رسد که آمازون در حال حاضر در این حوزه بیشترین میزان فروش را در میان رقبا داشته باشد، ولی لیمپ معقد است که هیچ شرکتی نمی‌تواند بازار دستیارهای دیجیتالی را به تسخیر خود درآورد. او می‌گوید:

فکر نمی‌کنم این بازار شبیه مسابقه‌ای شود که باید یک برنده داشته باشد. حداقل تا چند سال آینده بازیگران مختلفی در این عرصه حضور خواهند داشت. حتی بعید می‌دانم که دو قطبی به وجود بیاید. فکر می‌کنم تعداد رقبا بیشتر از این‌ها خواهد بود.

با وجود آن که سیری هم نقاط قوت خاص خودش را دارد، ولی فعلا از گوگل اسیستنت و الکسا عقب افتاده است. همین هفته گذشته خبری منتشر شد که نشان می‌داد میزان استخدام نیروهای جدید برای بخش دستیار شخصی اپل حدود یک پنجم آمازون بوده است.

مشکل بعدی اپل قیمت گران هوم پاد است که با ۳۵۰ دلار نتوانسته سهمی بیشتر از ۶ درصد بازار بلندگوهای هوشمند خانگی را در اختیار بگیرد. این در حالی است که قیمت برخی از بلندگوهای هوشمند آمازون و گوگل حتی به ۳۰ دلار، یعنی یک دهم هوم پاد، می‌رسد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید الکسا موفق‌تر خواهد بود یا سیری؟ شما از کدام دستیار صوتی استفاده می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)