خانهاخبار
مشاور ترامپ می‌گوید بعد از پایان جنگ اقتصادی با چین فروش اپل دوباره رونق می‌گیرد

مشاور ترامپ می‌گوید بعد از پایان جنگ اقتصادی با چین فروش اپل دوباره رونق می‌گیرد

یکی از مشاوران اقتصادی رئیس جمهور آمریکا می‌گوید اگر مذاکرات آمریکا با چین موفقیت‌آمیز باشد، با پایان جنگ اقتصادی میان این دو کشور، فروش اپل و سایر شرکت‌های آمریکایی دوباره رونق می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۶

عوامل متعددی موجب افت فروش آیفون در چین شده و در نهایت باعث از دست رفتن جایگاه اولی اپل به عنوان پردرآمدترین شرکت در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ خواهد شد. جنگ اقتصادی آمریکا و چین یکی از قطعات این پازل است که در کنار دستگیری مدیر ارشد مالی هوآوی، منگ وانژو توسط دولت آمریکا باعث به وجود آمدن این شرایط شده است. به موجب همین اتفاقات، چندین شرکت چینی کارمندان خود را به دلیل استفاده از آیفون اخراج کرده و برای خرید موبایل‌های شرکت هوآوی یا سایر شرکت‌های چینی به کارکنان خود کمک هزینه می‌دهند.

علاوه بر این، دادگاهی در کشور چین واردات و فروش آیفون‌های 6s تا X را به دلیل نقض پتنت‌های نرم‌افزاری کوآلکام توسط اپل ممنوع کرده است. با این حال، اپل این ممنوعیت را نادیده گرفته و اعلام کرده که آپدیت iOS 12.1.2 نرم‌افزار کوآلکام را از این سیستم عامل حذف کرده است.

کِوین هَسِت، عضو شورای مشاوران اقتصادی آمریکا، یکی از نزدیک‌ترین مشاوران اقتصادی این کشور به دونالد ترامپ است. به گزارش رویترز، هست می‌گوید کاهش مراودات اقتصادی با چین نه تنها بر اپل بلکه بر همه شرکت‌های آمریکایی تاثیر می‌گذارد. او با مدیر عامل اپل موافق است؛ تیم کوک چندی پیش گفته بود تنش اقتصادی بین آمریکا و چین فشار بیشتری بر اقتصاد آن‌ها وارد می‌کند. هست می‌گوید اپل و سایر شرکت‌های آمریکایی که در چین فعالیت دارند، شاهد بازگشت رونق در این کشور خواهند بود اگر آمریکا مذاکرات موفقی با چین داشته باشد. به بیان او اقتصاد چین با اعمال تعرفه‌های آمریکا دچار مشکل شده و همین باعث می‌شود آن‌ها زودتر با دولت ترامپ به توافق برسند.

عضو شورای مشاوران اقتصادی آمریکا می‌گوید: «اگر مذاکرات موفقی با چین داشته باشیم، فروش اپل و سایر شرکت‌ها دوباره رونق می‌گیرد. اما در حال حاضر، چین بر اثر تعرفه‌ها دچار مشکل شده است.»

جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین به این دلیل رخ داد که رئیس جمهور ایالات متحده معتقد بود کسری شدیدی در معاملات میان این دو کشور وجود دارد. آمریکا تا ماه ژوئیه حدود ۲۲۲ میلیارد دلار در معاملات خود با چین کسری داشت. حال، به جای آن که ترامپ این اتفاق را به عنوان نشانه مثبتی مبنی بر اقبال مردم این کشور به کالاهای داخلی آمریکا ببیند، احساس می‌کرد این اعداد نشان‌دهنده این است که آمریکا دارد بازی را به چین واگذار می‌کند. در نتیجه، تعرفه‌هایی بر کالاهای چینی اعمال شد تا ورود این اقلام به خاک ایالات متحده دشوارتر شود. این اتفاق در حالت تئوری باید باعث کاهش حجم معاملات چین با آمریکا می‌شد، ولی در عمل فقط موجب شد مصرف‌کنندگان آمریکایی پول بیشتری برای خرید کالاهای مورد نیاز خود بپردازند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)