خانهاخبار
احتمالا ال‌جی G8 زودتر از پرچم‌داران سامسونگ از فناوری صدای درون نمایشگر استفاده می‌کند

احتمالا ال‌جی G8 زودتر از پرچم‌داران سامسونگ از فناوری صدای درون نمایشگر استفاده می‌کند

دو شرکت سامسونگ و ال‌جی مدت‌هاست به منظور کاهش هرچه بشتر حاشیه‌ی نمایشگر در حال توسعه‌ی نمایشگرهای جدیدی هستند که توانایی پخش صدا را نیز داشته باشند. ظاهرا این فناوری که با نام صدای درون نمایشگر شناخته می‌شود، به زودی و پیش از پرچم‌داران سامسونگ در ال‌جی G8 به کار گرفته می‌شود.
۱۳۹۷/۱۰/۱۶

با وجود این‌که حضور اسکنرهای اثر انگشت درون نمایشگر بیش از آن‌چه انتظارش را داشتیم طول کشید، اما بالاخره این فناوری با وجود عدم تکامل و وجود نواقصی، در حال تبدیل شدن به یک استاندارد برای پرچم‌داران و گوشی‌های رده‌ بالای اندرویدی است. پس از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر، ظاهرا این بار نوبت اسپیکرهای دورن نمایشگر است!

با توجه به تمایل بیش از حد کمپانی‌ها و کاربران برای حذف هر چه بیشتر حاشیه‌های اطراف نمایشگر گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد صفحه نمایش باید وظیفه‌ی سایر سخت افزارها را نیز تقبل کند. پس از جای دادن سنسور اثر انگشت و دوربین سلفی، این بار نوبت صدای درون نمایشگر است. فناوری جدیدی که شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ، هر دو در حال توسعه‌ی آن هستند و در آینده‌ی نزدیک شاهد استفاده از این تکنولوژی در محصولات این دو شرکت خواهیم بود. 

image

ساموسنگ مدتی قبل نمونه‌ی اولیه‌ی نمایشگر با قابلیت پخش صدا یا همان Sound on Display خود را برای عموم به نمایش گذاشت ولی ظاهرا ال‌جی G8 پیش از پرچم‌داران سامسونگ از این فناوری بهره می‌گیرد. همچنین به تازگی دمویی از نمونه‌ی اولیه‌ی یک دستگاه گلکسی مجهز به پنل OLED با پشتیبانی از صدای درون نمایشگر برای نمایشگاه CES 2019 منتشر شده است که البته رسما تایید نشده است و در شایعات به آن پرداخته شده. با توجه به ادعای افشاگر معروف Steve H که بیشتر با نام کاربری OnLeaks شناخته می‌شود، این دستگاه سامسونگ پس از ال‌جی G8 معرفی می‌شود و هر دو از فناوری مشابهی برای خروج صدا از نمایشگر استفاده می‌کنند.

با توجه به این‌که در خبرها اعلام شده است خانواده‌ی گلکسی S10 از اسپیکر فیزیکی استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد این بار ال‌جی از رقیب هم‌وطن یک گام جلوتر خواهد بود. اگر این بار نیز ادعای OnLeaks صحیح باشد (که تا به حال به ندرت اشتباه بوده‌اند)، ال‌جی G8 دیگر نیاز به فضای اضافی در پنل جلویی برای قرارگیری اسپیکر فیزیکی نخواهد داشت و به‌جای آن از نمایشگر خود برای پخش صدا استفاده می‌کند.

این امر باعث می‌شود تا نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی دستگاه باز هم بیشتر شود و حتی ال‌جی را از استفاده از ناچ (بریدگی نمایشگر) بی‌نیاز کند. البته با توجه به این که از تصمیم این کمپانی برای نحوه‌ی قرار دادن دوربین یا دوربین‌های سلفی در پنل جلویی آگاهی نداریم، نمی‌توان با مطمئن بود که آیا قصد خداحافطی با بریدگی نمایشگر را دارد یا خیر. در نهایت باید ذکر کنیم که ال‌جی مدت زیادی را صرف توسعه‌ی فناوری صدای درون نمایشگر کرده است و با استفاده از لرزش و رسانش الکتریکی به سادگی صدای قابل تشخیص را بدون نیاز به سخت افزار جداگانه و اسپیکر فیزیکی منتقل می‌کند.

image

البته اولین بار این فناوری توسط Vivo و با Vivo NEX به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شد که این قابلیت را با نام Screen SoundCasting معرفی کرد؛ ولی به دلیل تمرکز بیش از حد این کمپانی چینی در تبلیغ ساختار دوربین سلفی این گوشی، تقریبا هیچ خبری از حضور این فناوری در Vivo NEX نشنیدیم.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۱۶
چه فایده وقتی بوت لوپ میشه و پیکسل هاش میسوزه تسلیت به تنها فن هنگ جی رضا خالی بند یا همون حمید سابق

m

۱۳۹۷/۱۰/۱۶
یعنی اونی که تو mi mix بود بعد از اینا معرفی میشه :)

حمید

۱۳۹۷/۱۰/۱۶
بله دیگه شرکت بزرگ الجی همیشه تو ارائه تکنولوژی پیشتاز هستش اونجای محمد یا سعسد چاخان و کل طرفداران سامهنگ رو هم می سوزونم

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۰/۱۶
خلاصه اینکه روزبه‌روز فناوری‌های‌تلفن‌همراه پیشرفت میکنه، امّا چه فایده؟؟ وقتی که نرخِ دلار پایینه ولی قیمت‌ها همچنان گزاف?
پروردگارا ما را از این جهنّم‌حقیقی ترخیص کن?