خانهاخبار
در 12 ساعت 206 خود را بفروشید

در 12 ساعت 206 خود را بفروشید

سادگی خرید و فروش، کم‌هزینه بودن و قیمت مناسب به نسبت کیفیت، پژو 206 را به یک خودروی محبوب در بازار ایران تبدیل کرده است.
۱۳۹۷/۱۰/۱۲

سادگی خرید و فروش، کم‌هزینه بودن و قیمت مناسب به نسبت کیفیت، پژو 206 را به یک خودروی محبوب در بازار ایران تبدیل کرده است. خودرویی در دسترس که همین محبوبیت باعث شده خرید و فروش کارکرده آن هم در بازار به راحتی انجام شود. این معامله‌ها خیلی زود جوش می‌خورند اما رعایت برخی نکته‌ها در خرید پژو 206 به خریدار کمک می‌کند که خودروی بهتری داشته باشد. معمولا کسی که تصمیم به خرید پژو 206 گرفته است بین تیپ‌های مختلف این خودرو، انتخاب خود را کرده است و مشکلی با کمبود جا در صندلی‌های عقب یا صندوق عقب خودرو در مدل‌های هاچ‌بک ندارد. اما برخی نکته‌ها خاص خرید پژو 206 کارکرده است.

نکته اول در خرید پژو 206 کارکرده این است که به دلیل شکل طراحی این خودرو، بدنه آن و بیشتر از هر جای دیگر دو گل‌گیر جلوی‌ خودرو در معرض آسیب‌ هستند. برخی از این آسیب‌ها سطحی هستند و ممکن است فقط منجر به رنگ‌شدگی دوباره بدنه شده باشند اما بعضی آسیب‌های دیگر ممکن است به آسیب دیدن سینی‌های جلوی ماشین یا سرشاسی‌ها منجر شده باشد. بنابراین حتما رنگ شده نبودن و آسیب‌های بزرگ‌تر احتمالی قبل از خرید پژو 206 کارکرده باید کنترل شوند.

image

جز این‌ها، وضع فنی خودرو هم باید پیش از خرید بررسی شود. معمولا این خودرو بعد از 5 سال احتیاج به سرویس‌های فنی و تعویض برخی قطعه‌ها دارد و عمر مفید قطعات آن همین پنج سال دانسته می‌شود. بنابراین اگر تصمیم به خرید خودرویی با عمر بیشتر از پنج سال کردید، از وضع قطعه‌های آن اطلاع کسب کنید و بدانید که در صورت لزوم ممکن است نیاز به تعویض برخی از آن‌ها داشته باشید. برای مطمئن شدن از سالم بودن بخش های مختلف می‌توانید از دیاگ هم استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید سالم‌ بودن سوکت‌ها و سر سیم‌ها را بررسی کنید یا از یک کارشناس فنی بخواهید آن‌ها را برای شما بررسی کند.

یک بخش دیگر پژو 206 که در معرض آسیب بیشتری است جلوبندی آن است. برای اطمینان از سالم بودن جلوبندی پژو 206 به این که در ناهمواری‌ها صدا نمی‌دهد اکتفا نکنید چرا که خرابی در جلوبندی را اغلب فقط جلوبندی‌سازها می‌توانند پیش از شدید شدن تشخیص بدهند.

 البته نکته امیدوارکننده درباره خودروهای قدیمی‌تر 206 این است که خودروهای مدل‌های پیش‌ از 90 با قطعات فرانسوی ساخته می‌شدند و مدل‌های بعد از 92 کاملا مونتاژ ایران و دارای قطعات چینی هستند. نظر کارشناسان خودرو این است که خودروهای پیش از تحریم‌ها که منجر به تصمیم ایران‌خودرو برای ایرانی‌سازی پژو 206 شد کیفیت بالاتری دارند. بنابراین خودروهای قدیمی‌تری که اشکال‌های فنی و بدنه‌ای ندارند هم ارزان‌تر از خودروهای صفر و هم باکیفیت‌تر هستند.

در خرید پژو 206 کارکرده مدل‌های اتوماتیک، یک بررسی هم باید به جعبه دنده اختصاص پیدا کند چون این بخش از خودروی اتوماتیک هم در معرض آسیب زیادی است و ممکن است کار کردن آن همراه با یک صدای ناهنجار یا تاخیر باشد.

با همه این‌ بررسی‌ها، یک پژو 206 سالم، یک خودروی ارزان و کم‌خرج در اختیار شما قرار خواهد داد و رسیدگی به این خودرو می‌تواند از خرج برداشتن آن جلوگیری کند. برای آن که خودرو را با قیمت بالاتر از قیمت واقعی نخرید آگهی‌های فروش آن را در وب‌سایت‌هایی مثل دیوار نگاه کنید و از قیمت‌ها مطلع باشید. در این وب‌سایت‌ها هم‌چنین می‌توانید سریع‌تر خودروی مورد نیازتان را پیدا کنید و البته پیش از خرید حتما باید بررسی‌های لازم را انجام دهید.

منبع : ویرلن

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)