خانهاخبار
فروش فیلم Aquaman از Justice League عبور کرد

فروش فیلم Aquaman از Justice League عبور کرد

فیلم جدید کمپانی DC با نام آکوامن با گذشت 10 روز از شروع اکران خود با رسیدن به فروش جهانی 751 میلیون دلار Justice League را پشت سر گذاشت. این فیلم برای دومین هفته متوالی در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا قرار دارد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۴

فیلم آکوامن به کارگردانی جیمز وان به یکه‌تاز بلامنازع سینماها در فصل تعطیلات تبدیل شده است. این فیلم تنها با گذشت ۱۰ روز از شروع اکران خود حالا به درآمدی بیشتر از سایر فیلم‌های دنیای کامیک DC دست یافته و کمتر کسی این اتفاق را پیش‌بینی می‌کرد. علاوه بر این، بر اساس گزارشات پیش‌بینی می‌شود که تا چند روز دیگر آمار فروش آکوامن از مرز ۹۰۰ میلیون دلار عبور کند.

در حال حاضر، به گزارش وبسایت باکس آفیس موجو، فروش جهانی فیلم آکوامن ۷۵۱.۸ میلیون دلار است که ۱۸۹.۴ میلیون دلار از این آمار به فروش آمریکا بر می‌گردد. بنابراین درآمد اصلی این فیلم با رقم ۵۶۲.۴ میلیون دلار به فروش جهانی آن مربوط است.

image

البته شایان ذکر است که اکران آکوامن در کشور چین از ۷ دسامبر آغاز شده بود و در نخستین آخر هفته خود توانست حدود ۹۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. حالا مجموع فروش این فیلم در سینماهای چین به حدود ۲۳۲ میلیون دلار رسیده است.

آکوامن در اولین آخر هفته فروش خود در آمریکا توانست ۶۷.۴ میلیون دلار درآمد کسب کند و حالا برای دومین هفته متوالی، بالاتر از فیلم Bumblebee و Mary Poppins Returns، در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های در حال اکران قرار دارد.

وضعیت آکوامن در مقایسه با سایر فیلم‌های دنیای DC چگونه است؟

کمپانی DC و وارنر براس تا به حال عملکرد خوبی در گیشه و در نظر منتقدان نداشتهاند. تا پیش از این پرفروش‌ترین فیلم دنیای DC در آمریکا واندر وومن بود که در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۴۱۲ میلیون دلار فروش کرد. از نظر فروش جهانی، فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice با فروش ۸۳۷ میلیون دلار در جایگاه نخست قرار دارد، و واندر وومن نیز با فروش ۸۲۱ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفته است.

اگر پیش‌بینی فروش ۹۰۰ میلیون دلاری آکوامن به حقیقت بپیوندد، این فیلم با پشت سر گذاشتن هر دو فیلم فوق‌الذکر به پردرآمدترین فیلم دنیای DC تبدیل می‌شود.

با این حساب جدیدترین ساخته جیمز وان با اختلاف زیاد بالاتر از فیلم Justice League (که شخصیت آکوامن برای اولین بار در آن معرفی شد) قرار می‌گیرد. فیلم مذکور با وجود بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری توانست در سطح جهانی ۶۵۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. فیلم آکوامن با بودجه ۱۶۰ میلیون دلاری بعد از واندر وومن با بودجه ۱۵۰ میلیون دلار، از نظر کم‌هزینه‌ترین فیلم‌های دنیای DC در رتبه دوم قرار دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mmd.dqn

۱۳۹۷/۱۰/۱۴
بعید هم نبود