خانهاخبار
سامسونگ به دنبال توسعه پنل نمایش LCD خمیده برای گوشی‌های هوشمند

سامسونگ به دنبال توسعه پنل نمایش LCD خمیده برای گوشی‌های هوشمند

گزارش شده است که سامسونگ در تلاش است تا پنل نمایش خمیده از نوع LCD توسعه دهد. این پنل نمایش احتمالا در میان رده‌های سطح بالای 2019 کمپانی مذکور تعبیه می‌شوند و حسگر اثرانگشت هم زیر آن‌ها قرار می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۴

هفته گذشته سند پتنت تازه‌ای درباره سامسونگ منتشر شد که نشان می‌دهد این کمپانی در حال آزمایش نوعی پنل نمایش خمیده ار نوع کریستال مایع است. این تکنولوژی مبتنی بر دو لایه است که در آن لایه LCD در میان دو نوع متریال دیگر قرار می‌گیرد. دو نوع پلیمر و ارتباط دهنده میانی دیگر هم در این نوع پنل وجود دارند و در توضیح مفهوم آن گفته شده است که کاربر نمی‌تواند لبه‌های این پنل را صاف یا حتی بیشتر خم کند. سامسونگ قصد دارد در مقایسه با پنل‌های رایج LCD  در این نوع پنل‌های تازه پلاستیک را جایگزین شیشه کند.

سامسونگ در پتنت خود به جزئیات بیشتری اشاره نکرده و درباره توان بالقوه این پنل نمایش تازه هم توضیح بیشتری ارائه نکرده است. بدین ترتیب در حال حاضر مشخص نیست که آیا سامسونگ واقعا توانش را دارد تا این راهکار نوین را در مقیاس انبوه تولید و روانه بازار کند یا خیر. از آنجا که کاربر قادر نخواهد بود این پنل را خم کند، به نظر می‌رسد که بیشتر مناسب استفاده در تلویزیون و نمایشگر بزرگ باشد تا گوشی همراه. از طرفی سری پنل‌های نمایش QLED کمپانی سامسونگ در حال حاضر مدل‌های خمیده هم دارد!

image

 

توجه دوباره به پنل‌های LCD

سامسونگ از سال 2016 توجه خود را بیشتر بر پنل‌های دیگر منعطف و خط تولید LCD خود را متوقف کرد. انتشار این پتنت تازه نشان می‌دهد که این سازنده دوباره به پنل نمایش LCD توجه نشان داده است. سامسونگ سال‌هاست که گوشی‌های خود را با پنل‌های نمایش OLED تولید می‌کند اما اولین گزارش مرتبطی که در ماه سپتامبر گذشته منتشر شد، ادعا کرد که این غول تکنولوژی احتمالا قصد دارد در روند توسعه محصولات هوشمند همراه خود دوباره از پنل‌های نمایش LCD بهره ببرد. گفته می‌شود که این پنل‌ها قرار است در سری تازه‌ای تحت عنوان Galaxy P و از انواع میان رده هوشمند همراه تعبیه شوند اما هنوز مشخص نیست سامسونگ آن‌ها را به صورت جهانی عرضه می‌کند یا خیر. در گزارشی دیگر گفته شده است که سامسونگ در تلاش است با ارائه گوشی‌های ارزان اما توانمند در بازارهای آسیایی مانند هند و چین دوباره سهم خود را از این بازارهای مهم پس بگیرد و با غول‌های تکنولوژی چینی رقابت کند.

زمانه عوض شده است!

اقدام برای استفاده از پنل‌های LCD کمپانی سامسونگ را قادر می‌سازد تا هزینه تمام شده تولید محصولات خود را کاهش دهد و همچنان آن‌ها را با قابلیت‌ها و مشخصات توانمند و سطح بالا عرضه کند. این کمپانی مدتی است که سهم خود را از بازار بزرگ چین از دست داده و در تلاش است با حذف گوشی‌های پایین رده برخی مدل‌های میان رده توانمند را با قابلیت‌های محبوب دوربین چندگانه و حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش عرضه کند تا به فروش بیشتری دست یابد. گزارش شده است که سامسونگ در استراتژی محصول تازه خود در تلاش است تا مرزهای میان گوشی‌های سطح بالا و میان رده خود را از میان بردارد.

بدین ترتیب سری‌های سطح پایین و ارزان قیمت مانند Galaxy J دیگر تولید نمی‌شوند. استفاده از پنل‌های نمایش LCD در میان رده‌های آینده همچنین سامسونگ را قادر می‌سازد تا به خوبی بتواند حسگر اثرانگشت را زیر این پنل تعبیه کند. سامسونگ هنوز جزئیات استراتژی خود را اعلام نکرده است اما حالا که وارد سال 2019 شده‌ایم، انتظار می‌رود که به زودی شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در این باره باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

فرید

۱۳۹۷/۱۰/۱۶
سامسونگ زمانی که همه شرکت‌ها حتی در پرچمداران خود از صفحه lcd استفاده میکردند از صفحه OLED در گوشی های پایین رده خود استفاده میکرد اما این چینی ها با قیمت های بسیار پایین خود سامسونگ رو وادار کردن که دوباره خط تولید lcd خودش رو به کار بندازه برای تولید گوشی‌های پایین رده و میان رده و فقط در رده بالاها از oled استفاده میشه و این کار باعث پس گرفتن بازار آسیا از چینی‌ها خواهد شد

مهدی

۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اس ۸ دوس داشتنی?

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۱۰/۱۵
خب این معنی‌ش یعنی پسرفت.
سامسونگ
رسماً گیم‌آور شده??

Keyhan

۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اولا سامهنگ سوپر املت می زنه نه اولد بعدشم به نظر این خبر الکی هست