خانهاخبار
سال 2018 به اتمام رسید ولی AirPower عرضه نشد

سال 2018 به اتمام رسید ولی AirPower عرضه نشد

با پایان سال 2018، اپل رسما نتوانست به وعده خود عمل کرده و پد شارژر بیسیم AirPower را به بازار عرضه کند. این شرکت همچنان در سکوت خبری به سر می‌برد و از اظهار نظر در خصوص این دستگاه خودداری می‌کند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۴

با شروع سال جدید میلادی، فرصت اپل برای معرفی شارژر جدید بی‌سیم AirPower در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید.

قرار بود این شارژر بی‌سیم برای سه دستگاه آیفون، اپل واچ و ایرپاد به بازار بیاید تا کاربران به راحتی بتوانند دستگاه‌های خود را روی هر قسمتی از این پد شارژر قرار دهند و آن را شارژ کنند. ولی در اواخر تابستان امسال اعلام شد که این دستگاه در فرآیند توسعه با چالش‌هایی روبرو شده که جلوی عرضه آن به بازار را گرفته است.

پد شارژر ایرپاور به طرق مختلف خود را نسبت به استاندارد Qi، که فقط امکان شارژ کردن یک دستگاه را دارد، متمایز ساخته بود. علاوه بر این، اپل در تبلیغات خود گفته بود که این پد می‌تواند یک اپل واچ، یک ایرپاد و یک آیفون را به صورت همزمان شارژ کند، ولی می‌توان آن را به گونه‌ای پیکربندی کرد که بتواند به صورت همزمان دو آیفون را نیز شارژ نماید.

این شارژر همچنین طوری طراحی شده که در هنگام شارژ کردن دستگاه‌های مختلف مقدار درصد شارژ آن‌ها را بر روی لاک اسکرین آیفون نمایش می‌دهد.

image

فیل شیلر، معاون ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل، در رویداد آیفون X در سپتامبر ۲۰۱۷ درباره این محصول گفته بود:

امیدواریم مردم این شارژر را دوست داشته باشند، چون این دستگاه بقیه را به خلق راهکارهای پیشرفته‌تر بر اساس این تکنولوژی تشویق می‌کند. قرار است با همکاری تیم استانداردهای Qi مزیت‌های این محصول را به استانداردهای موجود اضافه کنیم تا همه مردم بتوانند از این قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوند. پس سال آینده منتظر شارژر ایرپاور باشید.

مشخصا تاکنون نه این شارژر به بازار راه پیدا کرده و نه استاندارد Qi پیشرفتی به لحاظ پشتیبانی از شارژ همزمان چند دستگاه داشته است. علاوه بر این، کیس مجهز به قابلیت شارژ بی‌سیم هم هنوز برای AirPods عرضه نشده است.

صرف‌نظر از این‌ها، اپل همچنان هیچ توضیحی در خصوص قیمت این دستگاه ارائه نداده است. در حال حاضر مشخص نیست که کل پروژه ایرپاور لغو شده یا باید منتظر آن باشیم تا به زودی به بازار بیاید. چندی پیش، مینگ-چی کو گفته بود که این محصول در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

نکته عجیب آن که کوپرتینویی‌ها در دو رویداد سپتامبر و اکتبر خود هیچ خبر جدیدی درباره این دستگاه اعلام نکرده و تا انتهای دسامبر نیز از پاسخگویی به رسانه‌ها پیرامون این محصول خودداری کرده‌اند. با این حساب، هنوز با اطمینان نمی‌توان گفت که آیا ایرپاور در سال ۲۰۱۹ بالاخره به بازار می‌آید یا نه.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)