خانهاخبار
45 میلیون اکانت فیلم برد باکس را در نتفلیکس تماشا کرده‌اند

45 میلیون اکانت فیلم برد باکس را در نتفلیکس تماشا کرده‌اند

نتفلیکس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با ثبت رکوردی جدید 45 میلیون اکانت در عرض 7 روز فیلم برد باکس را از طریق این سرویس استریم تماشا کرده‌اند. این فیلم با درخشش ساندرا بولاک و جان مالکوویچ به تازگی منتشر شده است.
۱۳۹۷/۱۰/۱۲

نتفلیکس در روز ۲۸ دسامبر اعلام کرد که بیش از ۴۵ میلیون اکانت در عرض ۷ روز فیلم ترسناک "برد باکس" (Bird Box) را با بازی ساندرا بولاک و جان مالکوویچ تماشا کرده‌اند و این اتفاقی بی‌سابقه برای این سرویس استریم ویدیو است. البته با توجه به این که نتفلیکس معمولا به ندرت جزئیات مربوط به آمارهای خود را منتشر می‌کند، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این عدد چه معنایی دارد.

در بیانیه این شرکت چندین متغیر مختلف وجود دارد. ۴۵ میلیون اکانت دقیقا معادل تعداد بیننده نیست، چون یک اکانت می‌تواند متعلق به یک شخص یا یک خانواده باشد. به‌علاوه، از توئیت نتفلیکس مشخص نیست که چند نفر تمام فیلم برد باکس را مشاهده کرده‌اند. این سرویس معمولا آمار مربوط به بینندگان محتواهای خود را به صورت عمومی منتشر نمی‌کند، بنابراین به راحتی نمی‌توان گفت که تعداد مخاطبان یک فیلم چقدر است. این اتفاق برخلاف آماری که از گیشه فیلم‌های هالیوودی به دست می‌آید دقیق نیست، چون آمار فیلم‌های سینمایی توسط چند شرکت نظارت‌کننده مورد ارزیابی و تایید قرار می‌گیرد.

با این حال، یکی از سخنگویان نتفلیکس در گفتگو با وبسایت The Verge گفت: این شرکت بازدید اکانت‌هایی را ملاک قرار داده که حداقل ۷۰ درصد از زمان فیلم را دیده‌اند. علاوه بر این، اگرچه هر اکانت ممکن است توسط یک یا چند نفر استفاده شود، ولی تعداد نمایش تنها یک بار ثبت می‌شود.

بدین ترتیب، می‌توان گفت که دست کم ۴۵ میلیون نفر حداقل ۷۰ درصد از فیلم برد باکس را تماشا کرده‌اند. اگر فرض کنیم که برخی از کاربران این فیلم را با دوستان و خانواده خود دیده‌اند، می‌توان گفت که میزان تماشای این فیلم حتی بیشتر از ۴۵ نفر میلیون بوده است. این فیلم در سطح جهانی هم به نمایش درآمده و نتفلیکس در ماه اکتبر اعلام کرده بود که تعداد مشترکین جهانی آن‌ها از ۱۳۷ میلیون گذشته است. با توجه به گزارش درآمدهای این شرکت در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸، حدود ۵۸ میلیون از این مشترکین ساکنان آمریکا هستند. با این وجود، مشخص نیست که کدام کشورها بیشترین آمار تماشای فیلم برد باکس را به ثبت رسانده‌اند.

علاوه بر این مشخص نیست که آمار نتفلیکس با سیستم رتبه‌بندی نیلسن که هنوز هم بهترین استاندارد برای محاسبه تعداد مخاطبان است مطابقت دارد یا نه. آمار نتفلیکس و نلیسن قبلا تفاوت‌هایی با هم داشت و همین باعث شده بود که خیلی‌ها به این شرکت خرده بگیرند.

با وجود این که گفته شد آمار بازدیدکنندگان فیلم برد باکس از کسانی به دست آمده که بیش از ۷۰ درصد فیلم را تماشا کرده‌اند، ولی هنوز هیچ‌کس به درستی نمی‌داند که روش به دست آوردن این آمار چگونه است. البته نکته حائز اهمیت این است که به گفته سخنگوی نتفلیکس این روش خاص فقط برای جمع‌آوری اطلاعات از فیلم برد باکس استفاده شده، و به سایر محتواهای این سرویس قابل تعمیم نیست.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)