خانهاخبار
ظاهرا گوگل مشغول کار روی آپدیتی برای حل کردن مشکل لگ پیکسل اسلیت است

ظاهرا گوگل مشغول کار روی آپدیتی برای حل کردن مشکل لگ پیکسل اسلیت است

مدتی است که بسیاری از کاربران مدل‌های پایین تبلت پیکسل اسلیت از لگ‌دار بودن این دستگاه گلایه دارند، حالا بالاخره به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان گوگل مشغول کار بر روی آپدیتی نرم‌افزاری برای حل این مشکل هستند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۱

تبلت جدید گوگل موسوم به پیکسل اسلیت که از Chrome OS استفاده می‌کند، در نمایش حالت Overview که همان معادل نمای وظیفه‌هاست با مشکل لگ مواجه است. یکی از مهندسان گوگل در وبسایت باگ‌های کرومیوم می‌گوید این مشکل به خاطر استفاده از Mask Layers ایجاد شده که برای ایجاد گوشه‌های گرد به کار می‌رود. این مسئله در کنار محو بودن پس‌زمینه صفحه باعث شده بار سنگینی برای رندر جلوه‌های بصری دستگاه ایجاد شود.

او می‌گوید اگر گوشه‌های گرد از دستگاه‌هایی که دارای پردازنده سلرون هستند حذف شود، سرعت نمایش فریم‌ها در هر ثانیه افزایش می‌یابد و عملکرد حافظه بهتر می‌شود. مدل‌های اقتصادی پیکسل اسلیت از پردازنده سلرون استفاده می‌کنند و اکثر انتقاداتِ مربوط به وجود لگ هم از کاربران همین مدل شنیده می‌شود. یکی از عوامل دیگری که بر شدت این مشکل دامن می‌زند، اعمال محدودیت در حافظه GPU توسط گوگل است.

این توسعه‌دهنده در بخشی از صحبت‌های خود گفت:

«بخش اعظمی از این مشکل از Mask Layers ناشی می‌شود که برای ایجاد گوشه‌های گرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع در کنار محو بودن پس‌زمینه صفحه باعث افزوده شدن مراحل اضافی به پردازش اجزای گرافیکی صفحه شده است...وقتی گوشه‌های گرد را از سیستم‌های ناکترن سلرون حذف می‌کنیم، نمایش فریم در ثانیه و کارکرد حافظه بهبود قابل توجه‌ای پیدا می‌کند.»

با توجه به این که ظاهرا این مشکل نرم‌افزاری است، می‌توانیم منتظر آپدیتی برای رفع این ایراد باشیم. بعضی از کاربران مدعی‌اند که لگ و کندی سیستم باعث شده آن‌ها اصلا نتوانند از پیکسل اسلیت خود استفاده کنند. اگر شما هم کاربر این تبلت هستید، در حال حاضر چاره‌ای ندارید جز این که منتظر آمدن آپدیت بمانید. ولی اگر هنوز این دستگاه را نخریده‌اید و قصد دارید مدل سلرون آن را تهیه کنید، بهتر است صبر کنید تا ببینید نتیجه این آپدیت چه می‌شود، یا بودجه خود را افزایش دهید و مدل‌های بالاتر این تبلت را تهیه کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)