خانهاخبار
دانش آموزان چینی یونیفرم های هوشمند به تن می کنند

دانش آموزان چینی یونیفرم های هوشمند به تن می کنند

چینی‌ها علاقه بسیاری به نظارت دارند و با فناوری‌های مختلف سعی می‌کنند تا نظم را سراسر کشورشان حاکم کنند . همین وسواس باعث شده تا فناوری‌های هوشمند در لباس دانش آموزان نیز مورداستفاده قرار گیرد و یونیفرم‌های هوشمند مهمان تازه مدارس و دانش آموزان چینی باشند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۱

چین اعلام کرده که دانش آموزان بیش از 10 مدرسه در استان  Guizhou و منطقه خودمختار   Guangxi Zhuang یونیفرم‌های هوشمند به تن می‌کنند. اما شاید برای شما هم این سؤال مطرح باشد که این یونیفرم های هوشمند چه کارایی‌هایی برای دانش آموزان دارد؟ شرکت سازنده این لباس‌های هوشمند اعلام کرده که این یونیفرم‌ها مجهز به دو تراشه هستند که هنگام ورود و خروج دانش‌آموز به مدرسه اطلاعات ورود و خروج او را برای معلمان و اولیای دانش‌آموز به‌صورت اتوماتیک ارسال می‌کند هم‌چنین اگر دانش‌آموز بازیگوشی قصد ترک مدرسه در زمان کلاس را داشته باشد آلارمی به‌صورت خودکار  به صدا درمی‌آید و هشداری برای والدین و معلمان او ارسال می شود. جالب اینجاست که این یونیفرم‌ها قابل تعویض نیستند و دانش‌آموزی نمی‌تواند لباس خود را با دوستش تعویض کند چراکه این یونیفرم‌ها با توجه به تصویر چهره دانش آموزان کار می‌کند و در صورت تعویض به‌صورت خودکار به مدرسه و اولیا هشداری را ارسال می‌کنند. سازندگان این یونیفرم ادعا کرده‌اند که این لباس ویژه تا دمای بالاتر از 150 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند.

این لباس هوشمند اگرچه کار معلمان و اولیا را در برابر دانش آموزان نامنظم و بازیگوش راحت می‌کند اما برخی از محققان و فعالان دنیای فناوری آن را نمونه نقض حریم خصوصی فرد دانسته‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)