خانهاخبار
ابزار ضداسپم گوگل برای اپلیکیشن Android Messages منتشر شد

ابزار ضداسپم گوگل برای اپلیکیشن Android Messages منتشر شد

به تازگی قابلیت جدیدی برای بعضی از کاربران فعال شده که طی آن اپلیکیشن Android Messages به ویژگی‌های جدیدی برای مقابله با اسپم تجهیز شده است. این قابلیت به‌زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۰

بر اساس گزارشات، گوگل ابزار جدیدی برای محافظت در برابر اسپم‌های اپلیکیشن Android Messages منتشر کرده، اما این قابلیت یک نکته عجیب دارد.

به گفته وبسایت Android Police، عرضه این ابزار ضد-اسپم در حال حاضر ظاهرا به صورت محدود انجام شده چون همه کاربران به آن دسترسی ندارند. اگر این ویژگی برای شما فعال شده باشد، در هنگام باز کردن اپلیکیشن Messages نوتیفیکیشن آن را مشاهده می‌کنید.

این ویژگی در بخش Advanced از منوی Settings قرار دارد و کاربران می‌توانند آن را به صورت دستی فعال یا غیرفعال کنند.

با این حال شاید کسانی که نگران حریم خصوصی خود هستند از همان ابتدا این قابلیت را فعال نکنند، چون در نوتیفیکیشن مذکور اعلام می‌شود که بخشی از اطلاعات مربوط پیام‌های کاربر برای گوگل فرستاده می‌شود. البته در همین نوتیفیکیشن ذکر شده که اطلاعات ارسالی حاوی محتوای پیام‌ها و شماره‌ها نیست.

image

در همین رابطه، وبسایت پشتیبانی گوگل در پستی مجزا به طور دقیق چگونگی عملکرد این ابزار را توضیح داده است.

اپلیکیشن Messages به کاربر اجازه می‌دهد تا اسپمرها را بلاک و گزارش کنند. علاوه بر این، برچسبی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا بتواند پیغام‌های اسپم را از بقیه پیغام‌ها جدا نماید. با این حال، گوگل برای شناسایی اسپمرها، شماره تلفن افرادی که با کاربر پیام رد و بدل کرده‌اند را به طور موقت ذخیره می‌کند. در گزارشات اسپم نیز فقط ۱۰ پیام آخر اسپمر ذخیره می‌شود و هیچ کدام از پیام‌های کاربر ثبت نمی‌گردد.

این قابلیت به طور خودکار برای کاربران فعال می‌شود، ولی کسانی که مایل به استفاده از آن نیستند، می‌توانند به صورت دستی آن را از بخش تنظیمات غیرفعال نمایند.

گوگل از مدتی قبل مقابله با اسپم را آغاز کرده بود و در اولین اقدام خود اپلیکیشن Phone را آپدیت کرد تا تماس‌های ناخواسته به صورت خودکار به صندوق صوتی (Voicemail) کاربر منتقل شود.

با توجه به این که سال ۲۰۱۸ سال اسپم نامیده شد، انتشار ویژگی‌های جدید برای مقابله در برابر اسپم اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در حال حاضر جلوی خیلی از روش‌هایی که قبلا توسط هکرها استفاده می‌شد گرفته شده ولی اسپم هنوز خیلی رایج است و به همین دلیل در آینده باید شاهد ابزارهای بیشتری در این رابطه باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)