خانهاخبار
سواحل تگزاس زباله پلاستیکی بیشتری نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند

سواحل تگزاس زباله پلاستیکی بیشتری نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند

زباله‌های دریایی شامل مواد پلاستیکی و شناور هستند که با استفاده از جریان‌های آب بین خشکی‌ها جا به جا می‌شوند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۱

یک مطالعه جدید در زمینه زباله‌های دریایی با طبقه بندی سواحل دریایی، تعیین نوع زباله‌های موجود در سواحل و نیز مقادیر موجود زباله در کشورهای مختلف رده بندی جدیدی در این زمینه منتشر نموده است. بر اساس یافته‌های این تحقیق زباله‌های بر جا مانده در برخی موارد شامل 95 درصد پلاستیک از جمله بطری‌های پلاستیکی و نی می‌باشد.

image

پژوهش فوق که توسط MANE و آزمایشگاه دریایی جزایر دلفین به طور مشترک انجام شده است شامل یک تحقیق دو ساله پیرامون انباشت زباله‌های دریایی است که توسط آب دریا شسته شده و به سواحل سراسر دنیا رسیده‌اند. همچنین این پژوهش ضایعات انباشته شده را فهرست بندی نموده و با وصل کردن ردیاب، آن‌ها را تا جایی که یافت شده‌اند دنبال نموده است. این فرکانس‌ها با دقت بالا نشان داد که ضایعات از چه مسیری حرکت نموده و به چه نقطه‌ای رسیده است. این تحقیقات در طول دو سال در نه جزیره مختلف از سانتا روزای فلوریدا تا جزایر پادره در شمال تگزاس مورد بررسی قرار گرفت. این دوره بررسیها از فوریه 2015 تا اوت 2017 ادامه یافت.

تعجب آور نیست که بدانیم بیشتر زباله‌های پلاستیکی شامل قطعات شکسته پلاستیکی وسایل مختلف و پلاستیک‌های معمولی مانند نی، بطری و درپوش بطری هستند. این ضایعات بیشتر در بهار و تابستان یافت شده‌اند و پلاستیک بین 69 تا 95 درصد آن را تشکیل می‌دهد.

image

مقدار بیشتر زباله‌های پلاستیکی در بهار و تابستان احتمالا ناشی از مسافرت‌های بیشتر افراد در فصول گرم سال می‌شود. اما چیزی که پژوهشگران را شگفت زده کرد این بود که سواحل تگزاس 10 برابر بیشتر از تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس زباله در خود جای داده است!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)