خانهاخبار
طلوع زمین آپولو 8 پس از 50 سال هم چنان جذاب‌ترین عکس از زمین است

طلوع زمین آپولو 8 پس از 50 سال هم چنان جذاب‌ترین عکس از زمین است

24 دسامبر سال 1968 فضانوردان آپولو 8 ویلیام آندرس، جیم لول، و فرانک بورمن اولین انسان‌هایی در تاریخ بشر بودند که توانستند شگفت‌انگیزترین عکس از کره زمین را مشاهده و ثبت کنند. عکسی که به طلوع زمین شهرت دارد و هرچند آپولو در مأموریت‌های بعدی خود بازهم تصاویر بیشتری از ماه به زمین فرستاد اما هیچ‌کدام به شهرت این عکس دست نیافتند.
۱۳۹۷/۱۰/۱۰

فضانوردان آمریکایی آپولو 8 پنجاه سال پیش اولین انسان‌های بودند که تصویری بی‌نظیر و بی تکرار از زمین را مشاهده کردند و ویلیام اندرس یکی از این سه فضانورد این مأموریت این عکس زیبا را ثبت کرد. عکس مشهور طلوع زمین هم در حالت عمودی و هم‌افقی گرفته‌شده است. با نگاهی به‌عکس می‌توانید خط غروب خورشید را در سراسر آفریقا و قطب جنوب ببینید و آمریکای شمالی و جنوبی که به‌شدت توسط ابرها پوشیده شده است.

فرانک بورمن یکی از سه فضانورد مأموریت مشهور آپولو 8 بر روی ماه ابتدا یک عکس سیاه‌وسفید از این نما گرفته است، اما آندرس تصور کرده که این نما ارزش یک شات رنگی را دارد. نکته جالب‌توجه درباره این عکس مشهور این است که حتی گفتگویی که در این فاصله میان فضانوردان برای ثبت این عکس صورت گرفته، ضبط و همانند عکس بسیار مشهور شده است.

image

هرچند پس‌ازاین عکس مشهور آپولو بازهم میزبان مأموریت‌های دیگر و تصاویر بیشتری بود اما هیچ‌کدام از عکس‌های ثبت‌شده به شهرت طلوع زمین نرسیدند. عکسی که چیزی فراتر از یک تصویر ساده بود عکسی الهام‌بخش از کهکشان و ثبتی زیبا از سیاره دوست‌داشتنی ما زمین.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۱۱
سفر انسان به ماه حقیقت ندارد و یک سناریو ساختگی توسط ناسا و استودیوهای تولید فیلم هالیوود هست با تکنولوژی 60 سال پیش که ماشین حسابهای مهندسی الان از ابرکامپیوترهای اون موقع سرعت پردازش بالاتری دارن این سفر غیر ممکن بوده حتی با دانش و تکنولوژی الان هم همچین سفری مقدور نیست نهایت تکنولوژی فضایی ناسا شاتل های فضایی بودن که تا ایستگاه فضایی بیشتر نمیتونست سرنشین ببرن و برگردونن که همونام با شکست مواجه شده و در حال حاضر ناسا تکنولوژی رفت و برگشتی فضا نورد به فضا رو نداره و از ایستگاه های فضایی روسیه استفاده میکنه

Pourya

۱۳۹۷/۱۰/۱۰
بسیار زیبا، مرسی از این پست