خانهاخبار
با بهترین موتورهای سال 2019 آشنا شوید

با بهترین موتورهای سال 2019 آشنا شوید

سال آینده خودروهای جدید با موتورهای جدید روانه بازار می‌شوند. در این مطلب به معرفی بهترین موتورهای سال 2019 می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۱۰/۱۰

نزدیک به 25 سال است که مراسم انتخاب بهترین موتور در صنعت خودرو برگزار می‌شود. در لیست مربوط به بهترین موتورهای 2019 موتورهای متنوعی وجود دارد که باعث شگفتی کارشناسان شده است. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین موتورهای 2019 می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

موتور 3 لیتر توربوشارژر 6 سیلندر خطی DOHC: بی‌ام‌و X5 2019

image

در ابتدای این لیست موتور 6 سیلندر خطی 3.0 لیتری B85 مجهز به توربوشارژر شرکت بی‌ام‌و قرار دارد. این شرکت باواریایی تا به امروز موفق به کسب 34 جایزه بهترین موتور در صنعت خودرو شده است که 28 مورد از آن مربوط به موتورهای 6 سیلندر خطی آن است.

موتور کنونی B85 در نسل جدید بی‌ام‌و X5 مورد استفاده قرار گرفته که بهبودهای زیادی را تجربه کرده است. از این بهبودها و تغییرات می‌توان به سیستم تزریق سوخت فشار بالای آن اشاره کرد. این موتور با وجود تولید 340 اسب بخار قدرت، مصرف سوخت بهینه‌ای نیز دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین موتور سال 2019 می‌کند.

موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری OHV: شورولت سیلورادو 2019

image

به علت توسعه موتورهای کوچک با مصرف سوخت کم، تصور حضور یک موتور 8 سیلندر در این لیست عجیب به نظر می‌رسد؛ با این حال موتور 8 سیلندر جنرال موتورز در این لیست خودنمایی می‌کند. این موتور 8 سیلندر با حجم 6.2 لیتر قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت است و در مدل 2019 خودروی شورلت سیلورادو مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف سوخت مناسب این موتور به علت حضور سیستم Dynamic Fuel Managment در آن است. این سیستم باعث بهبود مصرف انرژی این موتور 8 سیلندر می‌شود.

موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری DOHC: فورد موستانگ GT

image

فورد معمولا هر ساله در این لیست حضور دارد و با شرکت بی‌ام‌و رقابت می‌کند. امسال این برند آمریکایی دارای دو نماینده در این لیست است. اولین موتور یک نمونه 8 سیلندر بوده که با حجم 5.0 لیتر قادر به تولید 460 اسب بخار قدرت است. این موتور در مدل 2019 فورد موستانگ GT مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه بهبودیافته این موتور که در نسخه Bullit حضور دارد، قادر به تولید 480 اسب بخار قدرت است.

موتور 6 سیلندر توربودیزل با حجم 3.0 لیتر DOHC: فورد F-150

image

نماینده دوم فورد در این لیست، یک موتور 6 سیلندر توربودیزل است. این موتور 6 سیلندر با حجم 3.0 لیتر در مدل 2018 فورد F-150 خودنمایی می‌کند. نسخه‌های مختلف این موتور در خودروهای جگوار لندرور و F-150 SuperCrew مورد استفاده قرار گرفته که مصرف سوخت مناسبی نیز دارد.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری DOHC Atkinson i-VTEC: هوندا آکورد هیبریدی

image

هوندا آکورد هیبریدی 2018 به یک موتور 4 سیلندر با چرخه اتکینسون مجهز شده که قادر به تولید 212 اسب بخار قدرت است. این خودرو از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که باعث مصرف سوخت بسیار مناسب آن شده است. این خودرو با قیمت پایه 25,100 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

موتور پیل سوختی 120 کیلوواتی: هیوندای نکسو

image

امسال یک موتور ویژه در لیست برترین موتورها حضور دارد. هیوندای نکسو به یک موتور پیل سوختی/الکتریکی مجهز شده است که می‌تواند تا مسافتی برابر با 611 کیلومتر راننده این خودروی کره‌ای را همراهی کند. هیوندای نکسو از امکانات مناسبی بهره می‌برد و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌کند.

موتور برقی 150 کیلوواتی: نمونه برقی هیوندای کونا

image

هیوندای در زمینه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است و یکی از خودروهای آن، کونا برقی 2019 است. این خودرو به یک موتور برقی 150 کیلوواتی به همراه باتری 64 کیلووات ساعتی مجهز شده است. این موتور قادر به تولید 395 نیوتون متر گشتاور است. این خودرو با هربار شارژ تا مسافتی برابر با 668 کیلومتر راننده را همراهی می‌کند.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژر DOHC: اینفینیتی QX50

image

موتور مورد استفاده در خودروی اینفینیتی QX50 یکی از بهترین موتورهای 2019 محسوب می‌شود. این موتور توربوشارژر 4 سیلندر حجمی برابر با 2.0 لیتر دارد. موتور مورد استفاده در این خودروی ژاپنی قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت و 380 نیوتون متر گشتاور است. قدرت و گشتاور تولیدی این موتور قادر به رقابت با موتورهای 6 سیلندر است، البته باید به مصرف کمتر این موتور نیز اشاره کرد.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری اتکینسون: لکسوس UX 250h

image

تویوتا رهبر خودروهای هیبریدی در بازار شناخته می‌شود. از سال 2001 تا به امروز، 10 موتور هیبریدی این برند ژاپنی موفق به کسب عنوان بهترین موتور سال شده است. جدیدترین خودروی این برند، لکسوس UX 250h به یک موتور هیبریدی 2.0 لیتری مجهز شده که در این لیست حضور دارد. این خودرو علاوه بر موتور بنزینی، از سه موتور برقی نیز بهره می‌برد. یکی از این موتورها وظیفه تامین قدرت چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. این خودرو مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد.

موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری DOHC Pentastar eTorque: رم 1500

image

آخرین موتور موجود در این لیست مربوط به گروه فیات کرایسلر است. این موتور نزدیک به یک دهه است که در بازار حضور دارد؛ با این حال شاهد استفاده از نسخه بروز شده آن در مدل 2019 پیکاپ رم هستیم. این خودرو از سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی بهره می‌برد که علاوه بر افزایش قدرت موتور، مصرف انرژی آن را نیز کاهش داده است. سیستم eTorque مورد استفاده در این خودرو، در موتور 8 سیلندر 5.7 لیتری Hemi نیز حضور دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ساسان

۱۳۹۷/۱۰/۱۰
یادشون رفت موتور تیبا رو بگن ک 80 اسب قدرت داره البته نمونه بروز شدش روی ساینا هستش ک 7 اسب بیشتر قدرت داره!!!واقعا متاسفم واسه کسی ک باعث شد ما الان اینجای دنیا باشیم توی تکنولوژی...تورو خدا اینارو نزار...بزار نفهمیم چیا داره تولید میشه تو دنیا