خانهاخبار
تصاویر فاش‌شده از احتمال معرفی آیپد مینی 5 خبر می‌دهند

تصاویر فاش‌شده از احتمال معرفی آیپد مینی 5 خبر می‌دهند

در حالی که انتظار می‌رفت روند تولید آیپدهای مینی اپل لغو شده باشد، تصاویر زنده متعددی منتسب به قاب محافظ نسل پنجم این تبلت هوشمند منتشر شد. گفته می‌شود آیپد مینی 5 در ابتدای سال 2019 رسما معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۱۰/۸

آیپد مینی 4 اپل پاییز امسال سه ساله شد و هنوز هیچ خبر رسمی درباره نسل تازه و جانشین آن نیست. این تبلت هوشمند در سال 2015 رسما معرفی و روانه بازار شد و در خلال سال‌های اخیر هیچ به روزرسانی سخت افزاری برای آن معرفی نشد. از طرف دیگر سایر آیپدهای مشابه اما بزرگتر از آیپد مینی 4 در سال‌های اخیر توسط کمپانی سازنده چندین بار به روزرسانی شدند و نسخه‌های تازه‌تری از آن‌ها در دسترس کاربران قرار گرفت. از آنجا که دیگر تقریبا مطمئن هستیم نسل تازه‌ای از آیفون‌های کوچک اس ای (SE) اپل معرفی نمی‌شود، بسیاری درباره آیپد مینی هم چنین پیش بینی کرده‌اند و معتقدند که اپل روند تولید نسل‌های تازه‌ترش را لغو کرده است.

image

از طرف دیگر مدتی است که شاهد انتشار شایعه‌هایی درباره احتمال رونمایی از نسل پنجم آیپد مینی هستیم. تازه‌ترین خبرهای مرتبط معتقد هستند که آیپد مینی 5 اپل نه تنها در دست توسعه قرار دارد بلکه ممکن است در اولین ماه‌های سال 2019 هم شاهد عرضه‌اش باشیم. برخی تصاویر زنده منتسب به قاب محافظ آیپد مینی 5 در بسیاری از وبلاگ‌های چینی منتشر شد و بار دیگر به احتمال عرضه آن در آینده نزدیک قوت بخشید. با توجه به تصاویر زنده منتسب به قاب محافظ آیپد مینی 5 به نظر می‌رسد که این تبلت تازه از نظر طرح کلی بسیار شبیه به آیپد مینی 4 توسعه یابد و همچنان جک هدفون 3.5 میلی متری در بدنه آن حفظ شود. علاوه بر این ممکن است دوربین اصلی در پنل پشتی این محصول هوشمند بهبود پیدا کند و البته بلندگوهای استریو هم به آن اضافه شوند.

image

نتیجه گیری براساس این تصاویر کمی دشوار است، اما به نظر می‌رسد که بریدگی کوچکی مرتبط با جک هدفون 3.5 میلی متری در لبه بالا سمت چپ قاب محافظ طراحی شده باشد. علاوه بر این بریدگی دیگری هم دیده می‌شود که به نظر می‌رسد برای ارتباط با رابط هوشمند در نظر گرفته شده باشد.

با توجه به ادعای یکی از افشاگران دنیای مجازی با نام کاربری @OnLeaks این قاب محافظ ممکن است که براساس پروتوتایپ آیپد مینی 5 که در سال 2016 طراحی شده بود، ساخته شده باشد. به عبارت ساده‌تر، قاب محافظ پیش رو ممکن است با توجه به طراحی دو سال پیش تولید شده باشد اما نسخه اصلی دستگاه از آن زمان تا به حال در روند طراحی دستخوش تغییر شده باشد.

image

اگر آیپد مینی 5 واقعا در کار باشد، انتظار می‌رود که بسیار شبیه به آیپد مینی 4 نسل قبلی توسعه یابد اما حاشیه‌های پنل نمایش آن مانند بسیاری از محصولات مدرن سازنده نسبت به گذشته باریک‌تر طراحی شوند. امیدواریم اپل از نمای کلی آیفون 10 آر و طراحی آیپد پروهای 2018 برای توسعه این تبلت استفاده کند و بدین ترتیب آیپد مینی 5 را با پنل نمایش 8 اینچی و طراحی ظاهری جالب توجه به بازار روانه سازد.

ماه‌هاست که شایعه‌هایی درباره احتمال رونمایی از آیپد مینی تازه منتشر می‌شود. مینگ چی کو، تحلیل‌گر ارشد مسائل اپل، در ماه اکتبر امسال گفت که آیپد مینی 5 ممکن است در اوایل سال 2019 معرفی شود. او همچنین پیش بینی کرد که محصول هوشمند مذکور به پنل نمایش با وضوح تصویر پایین مجهز می‌شود و از این نظر مانند آیفون 10 آر در میان خانواده آیفون‌های 2018 خواهد بود.

علاوه بر این محصول،گزارش شده است که اپل قصد دارد نسخه تازه‌ای هم از تبلت 9.7 اینچی خود را در سال آینده معرفی کند. براساس شایعه‌های مرتبط، این غول تکنولوژی ممکن است که اندازه صفحه نمایش را در این محصول کمی افزایش دهد و آن را به 10 اینچ برساند. این آیپد نسل ششم هم همچنان مرموز باقی مانده است، اما تغییر جزئی و غیرچشمگیر در اندازه کلی بدنه تنها نشان دهنده این موضوع است که آیپد مذکور حاشیه‌های باریک خواهد داشت اما Touch ID از آن حذف می‌شود و یکی از راهکارهای بیومتریک تشخیص چهره جانشین آن خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۱۰/۸
بهترین محصول اپل همین آیپد مینی هست واقعا ازش راضیم اگه صحت داشته باشه مدل جدید رو می‌خرم البته اگه دلار نره بالا