خانهاخبار
CES 2019: آزمایشگاه C سامسونگ هشت محصول به CES 2019 می‌برد

CES 2019: آزمایشگاه C سامسونگ هشت محصول به CES 2019 می‌برد

آزمایشگاه C سامسونگ امسال قصد دارد هشت محصول جدید را به نمایشگاه CES 2019 ببرد و دستاوردهای خود را که عمدتا از طریق هوش مصنوعی حاصل شده در این نمایشگاه به نمایش بگذارد.
۱۳۹۷/۱۰/۹

آزمایشگاه C سامسونگ در طول سالیان گذشته محصولات جذابی معرفی کرده که برخی از آن‌ها به کسب و کارهای مستقلی تبدیل شده‌اند. انکوباتور استارت‌آپ این شرکت در CES 2018 از سه محصول جدید رونمایی کرد، ولی حالا تعداد این محصولات برای CES 2019 هشت عدد خواهد بود. با توجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی، بسیاری از سرویس‌های این آزمایشگاه حول محور همین تکنولوژی قرار دارد.

اولین محصول Tisplay نام دارد که ابزاری تبلیغاتی برای تولیدکنندگان ویدیو است تا با کمک آن بتوانند به صورت مجازی و دیجیتالی بر روی لباس‌های خود نوشته‌های تبلیغاتی بنویسند. این نوشته‌ها این قدر طبیعی است که تقریبا تفاوتی با نوشته‌هایی که روی لباس چاپ می‌شود ندارد. بدین ترتیب سازندگان ویدیو می‌توانند راحت‌تر و با هزینه کمتر محصولات و برندهای مورد نظر خود را تبلیغ کنند.

محصول بعدی aiMo است، راهکاری برای ضبط صدا که از تلفن هوشمند و کاور ویژه‌ای که برای آن طراحی شده برای ضبط اصوات ASMR استفاده می‌کند. این سیستم در ایجاد ابعاد فضای صوتی به کاربر کمک کرده و با استفاده از هوش مصنوعی صدای واقعی و واضح‌تری می‌سازد.

image

MEDEO ابزار دیگری است که برای تولیدکنندگان ویدیو طراحی شده و می‌خواهد به فرآیند ویرایش خروجی کمک کند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی به ویدیو جلوه تصویری و صوتی اضافه می‌کند و بدین ترتیب به کاربر اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان امکان ضبط و ویرایش داشته باشد. علاوه بر این، این سرویس دارای قابلیتی است که از طریق آن می‌توان به صورت حرفه‌ای فقط با یک کلیک ویدیوها را رندر کرد. در این قابلیت از مهم‌ترین صحنه ویدیو خروجی گرفته می‌شود.

Perfume Blender از آن راهکارهایی است که حداقل در سمت کاربر ارتباط کمتری با تکنولوژی دارد. این محصول به کاربر اجازه می‌دهد با افزودن مواد مختلف عطر دلخواهش را بسازد. علاوه بر این با عکس گرفتن از عطرهای گوناگون می‌توانید از این اپلیکیشن بخواهید مواد اولیه آن را برای شما پیدا کند تا بتوانید ترکیب آن را متناسب با سلیقه خود تغییر دهید.

image

یکی از محصولات جذاب این آزمایشگاه PRISMIT است، سرویسی خبری که با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات و محتوای مربوط به اخبار را به شما نشان می‌دهد. بدین ترتیب هرگاه که کاربر مشغول خواندن اخبار باشد، این سرویس واژه‌های کلیدی آن مقاله را برمی‌دارد و با توجه به موضوع خبر یک خط زمانی می‌سازد که در نهایت به مقاله فعلی می‌رسد.

محصول بعدی Alight نام دارد که یک چراغ مطالعه مجهز به هوش مصنوعی است. این چراغ مطالعه فعالیت‌های کاربر را شناسایی می‌کند و خود را بر اساس آن تطبیق می‌دهد تا کاربر در موقعیت‌های مختلف احساس راحتی کند. نور این چراغ به گونه‌ای طراحی شده که در صورت حواس‌پرتی یا خوابیدن فرد به او هشدار می‌دهد.

SnailSound نام یکی دیگر از دستگاه‌های این آزمایشگاه است که برای کسانی طراحی شده که مشکلات شنوایی دارند. کاربران می‌توانند با استفاده از هدفون و تلفن هوشمند خود، مجموعه‌ای از آزمایشات شنوایی را انجام داده و پیرامون عملکرد آن بازخورد بدهند. این دستگاه با کمک هوش مصنوعی نویز را کنترل و صدا را به صورت غیرخطی متناسب با نیاز فرد تقویت می‌کند تا حداقل برای گوش دادن به فایل‌های صوتی دیگر نیاز به سمعک‌های گران قیمت نباشد.

image

آخرین محصول پایه مانیتوری به نام Girin است که با توجه به زمان زیادی که افراد در مقابل کامپیوتر هستند، سعی می‌کند شکل قرارگیری بدن کاربران را اصلاح کند. Girin موقعیت اندام فرد را شناسایی کرده و طوری به آرامی نمایشگر را تنظیم می‌کند که کاربر مجبور شود طرز قرارگیری خود را اصلاح کند، ولی این تغییرات آن قدر آرام اتفاقات می‌افتد که کاربر متوجه آن نمی‌شود.

علاوه بر همه این پروژه‌ها که در آزمایشگاه C طراحی شده و همچنان در زیرمجموعه سامسونگ قرار دارد، خیلی از پروژه‌های قبلی این انکوباتور این بار به عنوان شرکت‌های مستقل در CES شرکت می‌کنند. این پروژه‌ها عبارت‌اند از:

  • MOPIC: راهکاری که می‌تواند هر صفحه نمایشی را بدون نیاز به عینک به نمایشگر سه بعدی تبدیل کند.
  • Linkflow: دوربینی ۳۶۰ درجه‌ای که دور گردن کاربر بسته می‌شود.
  • Lululab: دستیاری مجهز به هوش مصنوعی برای محافظت از پوست
  • WELT: کمربند هوشمندی که به عنوان سیستم ردیاب تندرستی عمل کرده و بر پرخوری یا موارد مشابه نظارت می‌کند.
  • Cooljamm: ابزاری تولید شرکت SoundsUp که به صورت خودکار به ویدیوها موسیقی اضافه می‌کند.
  • Ahead: دستگاهی هوشمند تولید شرکت Analogue Plus که به کسانی که کلاه ایمنی بر سر می‌گذارند کمک می‌کند تا بدون نیاز به درآوردن موبایل خود امکان برقراری تماس داشته باشند یا از دستیارهای دیجیتالی مثل سیری استفاده کنند.
  • Bluefeel: پنکه‌ای قابل حمل که هوا را پاک‌سازی می‌کند.

با توجه به حضور این محصولات در CES 2019، به نظر می‌رسد که سرعت رشد آزمایشگاه C سامسونگ افزایش زیادی یافته است. نمایشگاه CES از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)