خانهاخبار
پرچمدار Nokia PureView در تصویر زنده فاش شد

پرچمدار Nokia PureView در تصویر زنده فاش شد

گوشی هوشمند Nokia 9 PureView پرچمدار آینده برند محبوب نوکیا است که انتظار می‌رود در ابتدای سال 2019 رسما معرفی شود. تازه‌ترین تصویر زنده منتسب به این گوشی پنل پشتی‌اش را به همراه سیستم دوربین اصلی منحصر به فردش به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۷/۱۰/۸

پرچمدار Nokia 9 PureView احتمالا یکی از مهم‌ترین گوشی‌های سال 2019 خواهد بود که البته مدتهاست منتظر ورودش هستیم و حالا تصویر تازه‌ای هم منتسب به آن منتشر شده است. این بار شاهد انتشار تصویر زنده منتسب به Nokia 9 PureView هستیم؛ البته شایان ذکر است که این گوشی هوشمند موجود در تصویر پیش رو ظاهرا توسط یک منبع خارجی غیررسمی ساخته شده است و نمی‌توان آن را اخبار فاش شده قلمداد کرد. این گوشی براساس اخبار و شایعه‌های متعدد منتشر شده و منتسب به آن طراحی و ساخته شده است و با توجه به این موضوع که تا به حال چند باری هم شاهد افشای تصاویر زنده Nokia 9 PureView بوده‌ایم، به نظر می‌رسد که این تصویر زنده تازه هم تا حد زیادی صحت داشته باشد. همان‌طور که در تصویر مقابل شاهد هستیم، Nokia 9 PureView از نمای پشتی به نمایش درآمده است و همچنین لبه سمت چپ و سیستم دوربین اصلی آن به خوبی دیده می‌شود. پنل پشتی این گوشی از جنس شیشه ساخته می‌شود و همه لبه‌های کناری و همچنین لبه‌های بالا و پایین آن خمیده طراحی می‌شوند. لوگوی برند نوکیا و همچنین 7 بریدگی حلقه‌ای در این پنل به خوبی دیده می‌شوند که البته تنها 5 بریدگی آن به لنزهای دوربین اصلی تعلق دارند. 4 بریدگی بخش پایین بعلاوه بالاترین حلقه برای لنزها در نظر گرفته شده‌اند و دو حلقه بالا سمت راست و چپ هم براساس شایعه‌ها به فلش LED و نوعی حسگذ دوگانه دیگر مربوط می‌شوند. دکمه‌های فیزیکی پاور / قفل صفحه و همچنین دوگانه تنظیم صدا هم در این تصویر دیده می‌شوند و همگی در لبه سمت راست تعبیه شده‌اند. پنل جلو در این تصویر به نمایش گذاشته نشده است، اما اگر شایعه‌ها و اخبار فاش شده پیشین صحت داشته باشند، Nokia 9 PureView با بریدگی حاشیه ملقب به ناچ یا بریدگی سوراخ مانند توسعه نمی‌یابد. در عوض، کمپانی HMD Global برای پنل جلوی پرچمدار سطح بالای خود حاشیه نواری در قسمت بالا و پایین در نظر گرفته است.

image

درباره Nokia 9 PureView چه می‌دانیم؟

در سپتامبر امسال انتظار می‌رفت که پرچمدار Nokia 9 PureView معرفی شود چراکه Nokia 8 هم سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود. این اتفاق متاسفانه رخ نداد؛ چراکه مدیر ارشد محصول HMD Global آقای جوهو سرویکاس براساس گزارش‌های مختلف رونمایی از این پرچمدار را به آینده‌ای نامعلوم در سال 2019 موکول کرد. درواقع این مدیر ارشد تا به حال چندین بار روند معرفی Nokia 9 PureView را به تأخیر انداخته و همین موضوع هم باعث ناراحتی و عصبانیت بسیاری از کارمندان کمپانی سازنده شده است. نوکیا در همین حال تصمیم گرفت دوباره برند PureView را احیا کرده و آن را با Nokia 9 خود ادغام کند. آخرین باری که طبق خبرها متوجه شدیم رونمایی از Nokia 9 PureView به تأحیر افتاده است، گفته شد که براساس ادعای مدیر ارشد محصول سازنده کیفیت دوربین‌های اصلی آن به اندازه کافی بالا نبوده و HMD قصد دارد آن‌ها را تا زمان رونمایی نهایی بیش از پیش بهبود ببخشد. این موضوع ممکن است تاحدودی به استفاده از تکنولوژی PureView هم مرتبط باشد؛ چراکه تعبیه صحیح آن در گوشی زمان بیشتری می‌طلبد. انتظار می‌رود که Nokia 9 PureView در ابتدای سال 2019 رسما معرفی شود، اما هنوز مشخص نیست که پردازنده داخلی نهایی آن چه خواهد بود. این گوشی در ابتدا قرار بود با اسنپ‌دراگون 845 کوالکام توسعه یابد، اما از آنجا که چندی پیش شاهد رونمایی از اسنپ‌دراگون 855 بودیم، HMD احتمالا از همین پردازنده در توسعه Nokia 9 PureView خود بهره خواهد گرفت.

از Nokia 9 PureView چه انتظاری داریم؟

این گوشی احتمالا پنل نمایش بزرگ در حدود 6 اینچ به همراه نسبت تصویر 18:9 دارد و از 6 گیگابایت رم بهره می‌برد اما ممکن است سازنده نسخه‌های دیگری هم با کانفیگ‌های متفاوت از آن ارائه دهد. علاوه بر این پیش بینی می‌شود که Nokia 9 PureView از باتری بزرگی با ظرفیت حدودی 4000 میلی آمپر ساعت برخوردار باشد و علاوه بر مقاومت در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک از سیستم عامل پیشس فرض اندروید 9.0 پای هم بهره ببرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)