خانهاخبار
‍ صدور کارت هوشمند ملی فقط تا پایان سال!

‍ صدور کارت هوشمند ملی فقط تا پایان سال!

اگر تا امروز اقدام به تعویض کارت ملی خودتان و دریافت کارت ملی هوشمند نکرده‌اید بهتر است هر کاری دارید کنار بگذارید و برای این‌کار هر چه زودتر اقدام کنید.
۱۳۹۷/۱۰/۴

اگر تا امروز اقدام به تعویض کارت ملی خودتان و دریافت کارت ملی هوشمند نکرده‌اید بهتر است هر کاری دارید کنار بگذارید و برای این‌کار هر چه زودتر اقدام کنید.

به گزارش جی اس ام به نقل از تابناک، سیف الله ابوترابی امروز در حاشیه همایش یکصدمین سالگرد سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران افزود: طرح صدور کارت ملی هوشمند را باید تا پایان سال 97 بر اساس مصوبه هیات وزیران به سرانجام برسانیم و تعیین تکلیف کنیم. همه کسانی که در سال 96 و ما قبل آن تقاضای کارت هوشمند کرده‌اند و سازمان ثبت احوال نیز کارت آنها را صادر کرده است ولی این افراد برای دریافت این کارت مراجعه نکرده‌اند باید هر چه‌ سریع‌تر مراجعه کنند.

وی ادامه‌ داد: حدود یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 500 هزار نفر هنوز کارت‌هایشان را دریافت نکرده‌اند. سریال کارت نمونه قدیم آنها در هفته‌ آینده از سامانه حذف خواهد شد و این افراد برای دریافت کارت ملی هوشمندشان به مراکز ثبت احوال، دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: کارت‌های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبارشان ماقبل سال 97 است بر اساس مصوبه هیات وزیران تا پایان سال اعتبار دارد و از اوایل فروردین 98 فاقد اعتبار خواهد شد. ساز و کار ثبت‌نام نیز به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که در این سه ماهه پایانی سال ظرفیت تکمیل ثبت‌نام برای حدود 12 میلیون نفر مهیا شود تا این افراد فروردین ماه سال 98 دچار مشکل نشوند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال به هیچ وجه بنای تمدید اعتبار کارت های نمونه قدیمی را ندارد و در سامانه استعلام نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که وقتی فردی تکمیل ثبت نام انجام داد در زمره کسانی باشد که کارت هوشمند دریافت کرده است و این افراد از فروردین 98 به بعد با مراجعه به 200 هزار نقطه‌ای که به صورت برخط از سازمان ثبت احوال احراز هویت می‌کنند، مشکلی نداشته باشند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ali

۱۳۹۷/۱۰/۸
حالا تکلیف آدمایی مثل من که از خرداد ثبت نام کردن و هنوز کارت اماده نشده چیه!!! بهونشونم اینه که اون قطعه ایران تولید نمیکرده تحریم شده
الانم معلوم نیس تو بودجه مشکل خوردن میخوان قسمتیشو اینجوری تا اخر سال واسه خودشون جمع کنن

پسر ناخلف بابام

۱۳۹۷/۱۰/۷
" باید هر چه‌ سریع‌تر مراجعه کنند. "
بنظرم اینجوری جواب نمیده و مردم باز اقدام نمیکنن ، باید تهدید جدی باشه
مثلا بگن کسایی که کم کاری کردن و تا الان برای کارت ملی هوشمند اقدام نکردن لایق موندن تو کشور عزیزمان ایران ( همون ایرانی که تو اخبار میگن و اقتصادش در حد سوئد و سوئیسِ ، نه اونی که ما توش زندگی میکنیم ! ) تا پایان سال جاری تبعید میشن از مام میهن !
اون موقع مابقی افرادی که هنوز ثبت نام نکردن ، دوان دوان میرن ثبت احوال تا یوقت از کشور گل و بلبل طرد نشن !

mahdi

۱۳۹۷/۱۰/۷
ای بابا من 9 ماه ثبت نام کردم هنوز کارت و ندادن :|
بعد چجوری می خوان تو 3 ماه کارت همه رو تحویل بدن :||||||

kiarash

۱۳۹۷/۱۰/۴
نکنیم چیکار میکنید مثلا ؟ گوشت منجمد نمیدید بهمون دیگه ؟ =))