خانهاخبار
گوشی هوشمند Xiaomi Mi Play رسما معرفی شد

گوشی هوشمند Xiaomi Mi Play رسما معرفی شد

شیائومی روز گذشته میان رده ارزان‌قیمت تازه‌ای را به نام Mi Play معرفی کرد. این گوشی هوشمند با طراحی بریدگی حاشیه قطره‌ای و دوربین دوگانه توسعه یافته است.
۱۳۹۷/۱۰/۵

در حالی که سال 2018 رو به پایان است و بسیاری از کمپانی‌ها هم برنامه‌های مهم‌شان را به 2019 موکول کرده‌اند، سازندگان چینی همچنان فعال هستند. آخرین دستگاه هوشمند معرفی شده گوشی Xiaomi Mi Play نام دارد و اولین گوشی این غول تکنولوژی چینی از سری تازه با تمرکز بر طراحی برای جوانان به شمار می‌رود.

image

گوشی Mi Play شیائومی روزگذشته در چین با ظاهری کاملا مدرن و زیبا اما نه چندان خاص معرفی شد. این گوشی همچنین اولین گوشی برند شیائومی است که با طراحی بریدگی حاشیه قطره‌ای و بسیار کوچک توسعه یافته اما اولین گوشی موجود در بازار با چنین رویکرد طراحی نیست. برندهای هوآوی، وان پلاس و Vivo پیش از این گوشی‌هایی را با چنین بریدگی حاشیه قطره‌ای به بازار معرفی کرده بودند و اینگونه به نظر می‌رسد که رویکرد کاهش فضای حاشیه در حال حاضر به سمت تغییر به بریدگی سوراخ مانند نیل می‌کند.

image

گوشی هوشمند تازه Mi Play شیائومی علاوه بر بریدگی حاشیه قطره‌ای صفحه نمایش 5.84 اینچی فول اچ دی پلاس با وضوح تصویر 1080 در 2280 دارد و حاشیه‌های پنلش در مقایسه با Pocophone F1 ضخیم دیده می‌شوند.

پنل پشتی این گوشی هوشمند تازه از جنس شیشه کاملا صیقلی طراحی شده است که نور را مانند آینه منعکس می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، طراحی گرادیان هم در سال 2018 به ترندی محبوب تبدیل شد و شیائومی در توسعه پنل پشتی Mi Play خود از آن استفاده کرده است. این گوشی در دو نسخه گرادیان در رنگ‌های آبی و طلایی معرفی شده است که در تصاویر رندری رسمی آن هم بسیار زیبا و خیره‌کننده به نظر می‌رسند. نسخه رنگی سوم هم مشکی ساده است و طرفدارن سادگی بدنه می‌توانند آن را تهیه کنند.

image

گوشی هوشمند Xiaomi Mi Play از پردازنده داخلی مدیاتک Helio P35 قدرت می‌گیرد. در حال حاضر اطلاعات چندانی درباره این پردازنده در دست نیست؛ چراکه Mi Play درواقع اولین گوشی هوشمندی به شمار می‌رود که به آن مجهز می‌شود. مدیاتک چندی پیش در سکوت خبری پردازنده Helio P35 خود را در وبسایتش معرفی کرد. این پردازنده 8 هسته پردازشی دارد و با ساختار 12 نانومتری به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 GPU از کمپانی Imagination Technologies توسعه یافته است. پردازنده مذکور ظاهرا میان رده و مناسب گوشی‌های ساده و ارزان طراحی شده است؛ به همین خاطر نباید انتظار عملکرد سطح بالایی از آن داشته باشیم.

سایر مشخصات فنی Xiaomi Mi Play با انتخاب پردازنده هماهنگ هستند. برای مثال، این گوشی از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن 3000 میلی آمپر ساعت است. دوربین اصلی دوگانه با چینش عمودی و لنزهای 12 و 2 مگا پیکسلی در گوشه بالا سمت چپ پنل پشتی این میان رده تازه قرار گرفته است و حسگر فیزیکی اثر انگشت هم کمی پایین‌تر دیده می‌شود.

میان رده تازه Xiaomi Mi Play به قیمت 1099 یوان چین معادل 160 دلار معرفی شده است. در حال حاضر اطلاعات رسمی درباره عرضه جهانی این گوشی در دسترس نیست. ممکن است که این گوشی تنها مخصوص بازار چین عرضه شود؛ از طرف دیگر شاید در سایر کشورهای آسیایی هم شاهد ورودش به بازار باشیم. گوشی تازه Xiaomi Mi Play را می‌توانیم چیزی بین Redmi 6 Pro و Mi Max 2 بدانیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمودی نژاد احمد

۱۳۹۷/۱۰/۵
همین ک پردازندش مدیاتکه ینی مفتم نمی ارزه ... اینام فهمیدن چجوری قیمت تموم شده گوشیاشونو بیارن پایین عوض اینکه از دوربین و بند و بساطش بزنن از موتورش زدن!!!!!!!!!