خانهاخبار
تحلیل‌گران می‌گویند بخش سخت‌افزار گوگل در سال 2018 حدود 3 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت

تحلیل‌گران می‌گویند بخش سخت‌افزار گوگل در سال 2018 حدود 3 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت

مارک مهانی، تحلیل‌گر شرکت RBC، یکی از کسانی است که اعتقاد دارد درآمد بخش سخت‌افزار گوگل در سال 2018 حدود 3 میلیارد دلار خواهد بود و پیکسل بیشترین میزان فروش را در این بخش خواهد داشت.
۱۳۹۷/۱۰/۵

اکثر شرکت‌های تکنولوژی سخت‌افزار را در اولویت اول قرار داده و بعد با کمک بخش خدمات یا تبلیغات سعی می‌کنند کم و کاستی‌های فروش دستگاه‌ها را جبران کنند. اما این ماجرا در مورد گوگل برعکس است. موتور جستجوی این شرکت به همراه اپلیکیشن‌هایی نظیر گوگل مپس و یوتیوب همگی از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل به حساب می‌آیند. اما بر اساس گفته‌های مارک مهانی، تحلیل‌گر شرکت RBC Capital Markets، دستگاه‌های گوگل به موفقیت مهمی دست یافته‌اند و سود خوبی را به جیب این شرکت سرازیر کرده‌اند.

image

مهانی انتظار دارد که بخش سخت‌افزار امسال ۸.۸ میلیارد دلار برای گوگل درآمد داشته باشد یا به عبارت دیگر ۶ درصد از درآمد فروش ناخالص این شرکت را تشکیل دهد. اگرچه انتظار می‌رود که فروش پیکسل در سال جاری از همه‌ی سخت‌افزار بیشتر باشد و حتی با اختلاف کمی از فروش Google Home جلو بزند، ولی در سال آینده شرایط تغییر خواهد کرد. به باور مهانی، بلندگو و نمایشگر هوشمند این شرکت در سال ۲۰۱۹ حدود ۲ میلیارد بیشتر از پیکسل خواهند فروخت. اما پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۱، پیکسل مجددا بیشترین سودآوری را برای بخش سخت‌افزار گوگل داشته باشد.

به گفته‌ی مهانی، بخش سخت‌افزار گوگل، شامل محصولات پیکسل (موبایل، تبلت و لپتاپ)، خط تولید Nest (دستگاه‌های خانه‌ی هوشمند) و محصولات Home (بلندگو و نمایشگر هوشمند)، امسال حدود ۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. البته این رقم همچنان فقط ۴ درصد از سود ناخالص شرکت را تشکیل می‌دهد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، مقدار این سود ۲.۹۸۲ میلیارد دلار است که ۵۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

با توجه به این که سخت‌افزارهای گوگل می‌توانند تبلیغات بیشتری را به کاربران نشان دهند، این کسب و کار اهمیت زیادی برای این شرکت دارد. با این حال، شرکت‌های زیادی از جمله RBC می‌دانند که سرمایه‌گذاران گوگل به دنبال چه چیزی هستند. برای مثال، تحلیل‌گران شرکت مورگان استنلی به تازگی گفته بودند که گوگل باید بلندگوهای هوشمند Home Mini را به صورت رایگان به کاربران اهدا کند تا بتواند تبلیغات بیشتری را به مصرف‌کنندگان این دستگاه نشان دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)