خانهاخبار
انتشار اندروید پای برای گلکسی S9 از اروپا شروع شد

انتشار اندروید پای برای گلکسی S9 از اروپا شروع شد

آپدیت جدیدترین نسخه‌ سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9 پای برای تلفن هوشمند گلکسی S9 از امروز در برخی از کشورهای اروپایی شروع شد. این نسخه به زودی در دسترس همه‌ نقاط جهان قرار می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱۰/۴
image

انتشار آپدیت اندروید پای رسما برای گلکسی S9 توسط سامسونگ آغاز شد. SamMobile اولین وبسایتی بود که متوجه انتشار این آپدیت در آلمان شد و پس از آن کاربران در شبکه‌های مجازی از انتشار به‌روزرسانی مذکور در هلند و اسلوواکی هم خبر دادند. این آپدیت علاوه بر اندروید ۹ رابط One UI را هم برای کاربران S9 به ارمغان می‌آورد. این رابط به گونه‌ای طراحی شده تا استفاده از سیستم در دستگاه‌های بزرگ راحت‌تر باشد.

اگرچه این آپدیت نسبت به نسخه‌های قبلی اندروید خیلی زودتر برای دستگاه‌های سامسونگی منتشر می‌شود، ولی این شرکت کره‌ای همچنان دیرتر از نوکیا، وان‌پلاس و حتی HTC دست به عرضه‌ اندروید پای زده است. مدتی قبل، گوگل با راه‌اندازی پروژه‌ی Treble سعی کرد سرعت پذیرش نسخه‌های جدید اندروید توسط شرکت‌های مختلف را افزایش دهد، ولی علی‌رغم معرفی این پروژه در ابتدای سال ۲۰۱۷، هنوز تنها ۲۱.۵ درصد از دستگاه‌های اندرویدی از اندروید اوریو یا نسخه‌های بالاتر از آن استفاده می‌کنند.

با این حال سرعت عمل به‌روزرسانی‌های سامسونگ در حال افزایش است چون کاربران گلکسی S8 هفت ماه صبر کردند تا آپدیت اوریو در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. این شرکت در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود گفته بود، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آن‌ها انتظار دارند انتشار اندروید پای در ژانویه‌ی ۲۰۱۹ انجام شود؛ بنابراین تا حدود یک ماه دیگر می‌توانیم منتظر انتشار عمومی نسخه‌ی جدید این سیستم عامل باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

alibay

۱۳۹۷/۱۰/۵
اسفند ماه کار آپدیت گوشی نوت 8 شروع میشه .

محسن

۱۳۹۷/۱۰/۴
من که بی صبرانه منتظرشم???

رامین

۱۳۹۷/۱۰/۴
با سلام
خواستم بپرسم اندروید 9 برای note 8 کی منتشر میشه؟ و اینکه آیا مثل s9 رابط کاربری One UI واسش میاد یا نه؟