خانهاخبار
نسل جدید کدام خودروهای قدیمی سال آینده وارد بازارهای جهانی می‌شود؟

نسل جدید کدام خودروهای قدیمی سال آینده وارد بازارهای جهانی می‌شود؟

سال آینده شاهد ورود نسل جدید برخی خودروهای قدیمی به بازار خواهیم بود. در این مطلب به معرفی این محصولات می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۱۰/۳

خودروهای نوستالژیک درآمد مناسبی برای شرکت‌های تولیدکننده خودرو در پی دارد. این موضوع در بسیاری از صنعت‌ها صادق است که در این میان می‌توان به صنعت سینما اشاره کرد. به طور مثال سال آینده قسمت جدید انیمیشن داستان اسباب بازی و قسمت جدید فیلم مردان سیاه پوش اکران می‌شود. در صورتی که به خودروهای نوستالژیک علاقه داشته باشید، باید به شما بگوییم سال آینده میلادی تعدادی از این محصولات دوباره زنده می‌شوند. در این مطلب به معرفی نسل جدید خودروهای قدیمی می‌پر‌دازیم که سال آینده معرفی و یا در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است؛ ترتیب قرارگیری خودروها در این مطلب به معنای اهمیت آن‌ها نیست.

بی‌‌ام‌و سری 8

image

مرسدس بنز در سال‌های اخیر مدل کوپه 2 درب خودروهای کلاس S خود را با قیمت بالایی در بازار به فروش می‌رساند؛ با این حال رقیب هموطن آن، بی‌ام‌و نسخه کوپه خودروهای سری 7 را روانه بازار نکرده بود. لوکس‌ترین خودروی کوپه این برند آلمانی، بی‌ام‌و سری 8 بود که تولید آن در سال 1999 متوقف شد. حال بی‌ام‌و تصمیم گرفته نسل جدید این محصولات را به عنوان جایگزین خودروهای سری 6 معرفی و روانه بازار کند.

خودروهای سری 8 وارد خط تولید بی‌ام‌و شده‌اند؛ با این حال خریداران برای تصاحب آن‌ها باید تا سال آینده میلادی که چند روز دیگر فرا می‌رسد، صبر کنند. در حال حاضر بی‌ام‌و اعلام کرده تنها مدل M850i xDrive این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسد. قدرت این خودرو را یک موتور 8 سیلندر با حجم 4.4 لیتر تامین می‌کند. این موتور با توربوشارژر دوقلو قدرتی برابر با 523 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اگرچه این خودرو با موتور 12 سیلندر روانه بازار نمی‌شود، ولی در مقایسه با موتور مورد استفاده در نسخه اصلی این خودرو بسیار قدرتمندتر است. موتور 12 سیلندر با حجم 5.7 لیتر نمونه اصلی قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت بود.

تویوتا سوپرا

image

سال آینده نسل جدید یک خودروی افسانه‌ای به صورت رسمی معرفی می‌شود. تویوتا سوپرا یکی از مورد انتظارترین خودروهای سال 2019 محسوب می‌شود. این خودرو پس از مدت‌ها انتظار و انتشار گزارش‌های فراوان، اوایل سال آینده میلادی در نمایشگاه خودروی دیترویت در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. برخلاف نسل چهارم تویوتا سوپرا که به موتور بی‌نظیر 6 سیلندر خطی 2JZ مجهز بود، قدرت نسل جدید این خودروی ژاپنی را موتور 6 سیلندر خطی توربوشارژر شرکت بی‌ام‌و تامین می‌کند.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با میزان قدرت تولیدی این موتور آلمانی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. موتور مورد استفاده در نسل چهارم این خودرو قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت بود، بنابراین تویوتا سوپرا 2020 به موتور قدرتمندتری در مقایسه با گذشته مجهز می‌شود که باعث می‌شود عاشقان سرعت از رانندگی با آن لذت ببرند.

هوندا پاسپورت

image

برای محصول بعدی به سراغ یک خودروی SUV می‌رویم. نسل اول هوندا پاسپورت در حقیقت نمونه تغییر یافته ایسوزو رودئو محسوب می‌شود که در فاصله سال‌های 1993 تا 2002 در خط تولید این کمپانی ژاپنی حضور داشت. با توجه به وقفه 16 ساله در تولید این خودرو، اعلام خبر عرضه نسل جدید هوندا پاسپورت در سال 2019، بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو را شگفت زده کرد.

نسل جدید هوندا پاسپورت ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با هوندا CR-V خواهد داشت؛ با این حال نسبت به هوندا پایلوت کوچکتر است. نسل گذشته این خودرو به یک موتور با امکان تولید 195 اسب بخار قدرت مجهز شده بود. نسل جدید هوندا پاسپورت به یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.5 لیتر مجهز شده است. این موتور قدرتی برابر با 280 اسب بخار را در اختیار راننده هوندا پاسپورت 2019 قرار می‌دهد.

شورلت بلیزر

image

این خودرو را می‌توان یکی از شناخته‌ترین خودروهای آمریکایی دانست. محبوبیت بالای خودروهای کراس‌اوور و SUV باعث شده شرکت‌های مختلف تولید خودروهای سدان خود را کاهش دهند تا در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشند، در همین راستا تولید نسل جدید شورلت بلیزر کاملا منطقی به نظر می‌رسد. نسل جدید این خودرو در سال جاری میلادی به صورت رسمی از سوی سازنده آن معرفی شد.

آخرین نسل از شورولت بلیزر در سال 2005 از خط تولید این کمپانی آمریکایی خارج شد. لازم به ذکر است؛ شورولت اولین نسل این خودرو را با نام شورلت K5 بلیزر در سال 1969 روانه بازار کرد. نسل جدید این خودرو اسطوره‌ای و جذاب، دارای یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.6 لیتر است که قدرتی برابر با 305 اسب بخار تولید می‌کند. این خودرو را می‌توان نمونه SUV شورلت کامارو دانست.

فورد برونکو

image

همانند شرکت شورلت، کمپانی فورد نیز به ریشه‌های اصلی خود بازمی‌گردد. این شرکت به دنبال بازسازی یکی از خودروهای SUV قدیمی خود است تا بتواند به فروش بالاتری در بازار دست پیدا کند. فورد برونکو یکی از خودروهای قدیمی فورد محسوب می‌شود که از سال 1965 تا 1996 در خط تولید این کمپانی آمریکایی حضور داشت.

نزدیک به یک ماه پیش تصاویر جاسوسی نمونه کوچک این خودرو در فضای مجازی منتشر شد. در حال حاضر اطلاعات کمی در رابطه با فورد برونکو و همچنین نسخه کوچکتر آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. انتظار می‌رود سال آینده با این خودروها ملاقات کنیم.

فورد رنجر

image

تنها خودروهای SUV در بازار افزایش فروش را تجربه نمی‌کنند، خودروهای پیکاپ نیز فروش بالاتری در مقایسه با گذشته دارند. در حالی که پیکاپ‌های فول سایز فروش بالایی را تجربه می‌کنند، فورد تصمیم گرفته یکی از خودروهای پیکاپ سایز متوسط خود را دوباره وارد خط تولید کند. فورد رنجر از سال 2011 از بازار ایالات متحده آمریکا خارج شده بود.

نسل جدید این خودرو تنها در یک نمونه با یک موتور به بازار عرضه می‌شود. نسل جدید فورد رنجر دارای یک موتور 4 سیلندر خطی با حجم 2.3 لیتر است. این موتور قدرتی برابر با 270 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

جیپ گلادیاتور

image

جدیدترین نسل جیپ رانگلر از محبوبیت بالایی در میان علاقه‌مندان به صنعت خودرو برخوردار است. بسیاری از خریداران خواهان عرضه نمونه پیکاپ این خودرو بودند و جیپ نیز برای این افراد در ماه گذشته در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از یک محصول جدید رونمایی کرد. این خودرو گلادیاتور نام دارد و در فاصله سال‌های 1962 تا 1988 توسط این شرکت به فروش می‌رسید.

نسل جدید جیپ گلادیاتور دارای یک موتور بنزینی 6 سیلندر با حجم 3.6 لیتر است. این موتور قادر به تولید 285 اسب بخار قدرت است. جیپ این خودرو را در نمونه دیگری با موتور 6 سیلندر دیزل با حجم 3.0 لیتر نیز به فروش می‌رساند. این موتور قدرتی برابر با 260 اسب بخار و گشتاوری برابر با 599 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

لینکلن اویاتور

image

این خودروی غول پیکر به تازگی معرفی شده است. نسل اصلی این خودرو شباهت زیادی به فورد اکسپلورر داشت و در فاصله سال‌های 2003 تا 2005 در بازار به فروش می‌رسید. نسل جدید این خودرو از طراحی متفاوتی بهره می‌برد و در مقایسه با گذشته جذاب‌تر شده است.

قدرت نسل گذشته این خودرو را یک موتور 8 سیلندر تامین می‌کند. این موتور با حجم 4.6 لیتر قادر به تولید 302 اسب بخار قدرت بود. لینکلن برای نسل جدید اویاتور یک موتور 6 سیلندر توربوشارژر در نظر گرفته است. این موتور با حجم 3.0 لیتر، توربوشارژر دوقلو و سیستم هیبریدی قدرتی برابر با 450 اسب بخار و گشتاوری برابر با 813 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

image

متاسفانه برخلاف خودروهای قبلی، میتسوبیشی تصمیم گرفته یکی از خودروهای قدیمی و محبوب خود را با طراحی کاملا متفاوت و همچنین کاربری متفاوت معرفی کند. میتسوبیشی اکلیپس یک خودروی اسپرت کوپه بود که در فاصله سال‌های 1989 تا 2011 در خط تولید این کمپانی ژاپنی قرار داشت. میتسوبیشی به علت روند بازار و همچنین فروش مناسب خودروهای کراس‌اوور، تصمیم گرفت اکلیپس کراس را توسعه دهد.

این خودرو از یک موتور توربوشارژ بهره می‌برد. این موتور 1.5 لیتری قادر به تولید 152 اسب بخار قدرت است. قدرت تولیدی این موتور توسط یک گیربکس خودکار CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود و خریداران قادر به سفارش آن با جعبه دنده دیگری نیستند. متاسفانه نمی‌توان این خودرو را جایگزین مناسبی برای نسخه اصلی اکلیپس دانست.

آلفارومئو GTV و 8C

image

آلفارومئو در حال بازگشت به دوران اوج خود است. این کمپانی در گذشته نه چندان دور خودروی آلفارومئو جولیا را دوباره وارد خط تولید خود کرد. این خودرو در سال‌های 1962 تا 1978 به فروش می‌رسید. این برند مطرح ایتالیایی اعلام کرده خودروی کوپه GTV را با موتور 600 اسب بخاری سال آینده معرفی می‌کند. علاوه بر این خودرو، باید شاهد رونمایی از نسل جدید خودروی سوپراسپرت موتور وسط آلفارومئو 8C نیز باشیم. موتور مورد استفاده در این خودرو قادر به تولید 700 اسب بخار قدرت است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۴
چرا از سایپا نمیخوان نزاره این مدل های قدیمی از یادها برن و واسشون همیشه اینارو زنده نگه داره؟!
لااقل این پرایدمونو ببینین عاقل شن، والا بوخودا!!!!!

رضا

۱۳۹۷/۱۰/۳
بین این ماشین ها فقط لینکلن و آلفا رومئو و بی ام دبلیو بی نظیرن