خانهاخبار
سهام اپل وارد تقاطع مرگ شد

سهام اپل وارد تقاطع مرگ شد

قیمت سهام اپل در هفته‌ جاری با رسیدن به محدوده‌ی ۱۵۵ دلار وارد تقاطع مرگ شد تا حداقل برای چند وقت آینده انتظار بازار خرسی را داشته باشیم.
۱۳۹۷/۱۰/۳
image

شاید خیلی‌ها ندانند که معنای تقاطع مرگ (Death Cross) چیست. تقاطع مرگ در زمینه‌ تحلیل سهام به زمانی اشاره می‌شود که میانگین قیمت ۵۰ روزه‌ سهم پایین‌تر از میانگین قیمت ۲۰۰ روزه‌ آن برود.

این شاخص ظاهرا خیلی دقیق می‌تواند رسیدن به بازار خرسی را پیش‌بینی کند، یعنی نشان دهد که بازار گرایش ریزشی پیدا کرده. حالا به نظر می‌رسد که اپل هم یکی از سهم‌هایی باشد که چنین گرایشی پیدا کرده است.

سهام شرکت اپل با نماد AAPL در اوایل ماه اکتبر به سقف قیمتی ۲۳۲.۰۷ دلار رسید. اما از آن زمان تاکنون این سهم در کنار بسیاری از شرکت‌های دیگر مثل گوگل، آمازون و نتفلیکس وارد فاز ریزشی شده است.

image

به نظر می‌رسد بخشی از این ریزش به خاطر نگرش منفی سرمایه‌گذاران نسبت به سهام شرکت‌های حوزه‌ تکنولوژی باشد. ولی اگر دقیق‌تر بررسی کنیم می‌توانیم دلایلی مختص شرکت اپل، نظیر افزایش نگرانی‌ها در خصوص کاهش فروش آیفون، را مزید بر علت بدانیم.

در حال حاضر، قیمت سهام اپل حدود ۱۵۵ دلار است و با این حساب ارزش بازار این شرکت ۷۴۲ میلیارد دلار.

بیل باروچ، مدیر شرکت بلو لاین فیوچرز در گفتگو با خبرگزاری CNBC گفته بود: «اپل بیشتر از آن‌چه که انتظارش را داشتم افت کرده و به تقاطع مرگ نزدیک شده است. در حال حاضر سهام خیلی از شرکت‌ها در شرف ورود به تقاطع مرگ است.» باروچ می‌گوید ممکن است کف قیمت سهام اپل ۱۴۴ دلار باشد، در آن صورت ارزش این شرکت نسبت به ابتدای سال ریزشی ۱۵ درصدی را تجربه می‌کند.

البته شایان ذکر است که به‌رغم اسم ترسناک تقاطع مرگ، این شرایط بدان معنا نیست که امکان بازگشت برای سهم وجود ندارد. شرکت‌هایی (اخیرا مثل فیسبوک) توانستند بعد از عبور از تقاطع مرگ دوباره ارزش خود را به دست بیاورند. اپل آخرین بار در ۲۵ اوت ۲۰۱۵ با تقاطع مرگ مواجه شد و در آن زمان قیمت سهام این شرکت به ۱۰۹ دلار رسید. این قیمت ۱۷.۵ درصد پایین‌تر از سقف ۱۳۳ دلاری سهام این شرکت در ژانویه‌ی ۲۰۱۵ بود.

با این همه، این اتفاق برای اپلی که چند ماه پیش جشن ۱ تریلیون دلاری شدن خود را گرفته بود خبر خوبی به حساب نمی‌آید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ali

۱۳۹۷/۱۰/۳
امیدوارم ورشکست بشه با این جیب بری هایی که میکنه از مردم

رضا

۱۳۹۷/۱۰/۳
اپل عملا پس از مرگ استیو جابز نو آوری خود را در این حوزه از دست داده و عملا دنباله رو شرکت هایی مثل هواوی و شیامی و سامسونگ است نمونش دو دوربین از ابتکارات هواوی و ضفحه نمایش با کمترین حاشیه و ضخامت پایین از ابتکارات شرکت شیامی و صفحه نمایش بزرگ از ابتکارات سامسونگ میباشد و فقط فعلا اسم برند و سیستم عامل اپل دارای ارزش بوده که کم کم از ارزش آن نیز کاسته خواهد شد.

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۳
هواوی با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون تلفن هوشمند در سال ۲۰۱۸ نه‌تنها شکست سنگینی به سامسونگ و آیفون وارد کرد بلکه باعث خشم دولت آمریکا هم شد زیرا منافع آن کشور در معرض خطر قرار گرفت و این تنها بهانه ای بود که هواوی تحت تحریم‌های بیهوده و بی معنا قرار گرفت، هواوی در سال ۲۰۱۹ گامهایی بسیار فراتر از تکنولوژی 5G خواهد برداشت
این افتخار بزرگ برای این شرکت قابل تحسینه و بهش تبریک میگم.

آرش

۱۳۹۷/۱۰/۳
بجاش سهام شرکت های آسیایی در حال رشد هست.