خانهاخبار
گوگل لنز توانایی تشخیص 1 میلیارد محصول را دارد

گوگل لنز توانایی تشخیص 1 میلیارد محصول را دارد

گوگل لنز محصولی از گوگل است که با هوش مصنوعی این کمپانی رابط مستقیمی دارد. این محصول هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می شود تا جایی که امسال توانسته قدرت تشخیص بسیار بالاتری داشته باشد.
۱۳۹۷/۱۰/۱

قدرت گوگل لنز از گذشته بیشتر و بیشتر شده است تا جایی که در حال حاضر توانایی تشخیص 1 میلیارد محصول را دارد و این قدرت تشخیص چهار برابر قدرتش در سال گذشته است.

گوگل در وبلاگ خودش این رشد گوگل لنز را به‌نوعی یک نقطه عطف در تشخیص هوشمند تصاویر می‌داند. در این وبلاگ جزئیاتی از نحوه یادگیری این هوش مصنوعی بیان شده است.

به لطف تشخیص اپتیکال کاراکترها، گوگل لنز توانایی بالایی در خواندن لیبل محصولات و متن‌های دیگر دارد، که به آن امکان تشخیص بیش از 1 میلیارد محصول را می‌دهد. به‌طور مثال برای تشخیص تفاوت بین 0 و حرف O در انگلیسی لنز روی ماژول‌های اصلاح املا در جستجوگر گوگل تکیه می‌کند.

گوگل بعد از اینکه هفته گذشته در طی یک بروزسانی برای برنامه iOS لنز را راه‌اندازی کرد پرده از این جزئیات برداشت و در مورد نحوه عملکرد لنز صحبت کرد.

Aparna Chennapragada، قائم‌مقام بخش گوگل لنز و هوش مصنوعی گوگل، بر این عقیده است که جهان وارد فاز جدیدی از محاسبات شده است که او این فاز جدید را دوران دوربین‌ها می‌نامد و به کاربران امکان می‌دهد تا آن چیزی را که می‌بینند جستجو کنند. گوگل لنز قرار است نقش اساسی‌ای در این بخش بازی کند و کمک کند تا دوربین‌ها کاربری‌ای جز عکس گرفتن هم داشته باشند.

دوربین‌ها می‌توانند نقش موثری در زندگی بصری ما داشته باشند. هوش مصنوعی در صفحه خودش می‌تواند هر سوالی که از او می‌پرسیم را همان‌جا به ما نشان دهد، مسیریابی در خیابان‌ها با کمک دوربین و هوش مصنوعی بسیار بهبود میابد، نشان دادن اطلاعات از محصولی که در قفسه خرید وجود دارد و ترجمه همزمان متنی که روبروی دوربین گوشی هوشمند قرار گرفته است، پرداخت قبض پارکینگ و هزاران کار دیگر که ساده‌تر از قبل می‌توانند انجام شوند جزئی از کارهایی است که می‌توانید با گوگل لنز و دوربین گوشی هوشمند خودتان انجام دهید.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احسان

۱۳۹۷/۱۰/۲
توی ایران که سرویس نمیده برای خارج نشینها معرفیش میکنی؟