خانهاخبار
مایکروسافت به دنبال ساخت و ساز در یک منطقه سوپرفاند در آریزوناست

مایکروسافت به دنبال ساخت و ساز در یک منطقه سوپرفاند در آریزوناست

مایکروسافت با خرید زمینی به ارزش 48 میلیون دلار در یک منطقه‌ آلوده در آریزونا به دنبال ساخت و ساز برای پروژه‌ای است که در حال حاضر هیچ کس از جزئیات آن خبر ندارد.
۱۳۹۷/۹/۲۹
image
مایکروسافت در ماه اوت امسال یک قواره زمین در نزدیکی فرودگاه گودیر فونیکس به ارزش ۴۸ میلیون دلار خریداری کرده است.
حالا این شرکت می‌خواهد کاربری این زمین را تغییر بدهد تا در آن «۵ مرکزی تکنولوژی» مخفیانه بسازد. در حال حاضر هیچ توضیح روشنی درباره‌ چیزهایی که قرار است در این منطقه ساخته شود در دسترس قرار نگرفته.
این زمین قبلا در اختیار نیروی هوایی آمریکا بود و به موجب آلودگی‌های سمی وارده به آب و خاک آن در فهرست مناطق سوپرفاند یا آلوده قرار گرفته است.
به دنبال ارائه‌ درخواست تغییر کاربری به شورای شهر این منطقه، آن‌ها بعد از ۱۴ دقیقه بحث و گفتگو با تغییر کاربری جزئی این زمین موافقت کردند و موارد زیر را پذیرفتند:
  • افزایش ارتفاع ساختمان‌ها از ۱۵.۲ به ۱۸.۲ متر
  • افزایش مساحتی از زمین که می‌توان در آن ساختمان ساخت
  • ساخت و ساز با نمای فلزی
  • استفاده از حصارهای زنجیره‌ای
این درخواست توسط وکیلی به نام جردن رز صورت گرفته و به هیچ عنوان نامی از شرکت مایکروسافت برده نشده است. اما وقتی از مایکروسافت خواسته شد تا نظری در این باره بدهد مسئولان این شرکت ضمن اشاره به این‌که «در حال حاضر اطلاعات خاصی در دسترس نیست» گفتند:
«مایکروسافت فعلا در آریزونا فعالیت می‌کند و به طور پیوسته به دنبال مکان‌های جدیدی است که بتواند پاسخگوی افزایش تقاضای محصولات و خدمات این شرکت باشد.»
نکته‌ی عجیب‌تر آن‌که، مدیرعامل سابق این شرکت، بیل گیتس، هم اخیراً ۸۰ میلیون دلار صرف خرید زمینی در همان منطقه کرده تا شهری هوشمند با امکاناتی از جمله اتومبیل‌های خودران و دیتاسنترهای عظیم بسازد.
به نظر شما مایکروسافت می‌خواهد چه چیزی در این برهوت بسازد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

م

۱۳۹۷/۹/۲۹
می خواد مجسمه ی خر بزرگ بسازه که بشه نماد حماقت