خانهاخبار
کیبورد Gboard حالا بعد از دو سال از 500 زبان پشتیبانی می‌کند

کیبورد Gboard حالا بعد از دو سال از 500 زبان پشتیبانی می‌کند

اپلیکیشن کیبورد مجازی Gboard که توسط شرکت گوگل طراحی و توسعه داده می‌شود، اکنون پس از گذشت دو سال از انتشار خود، از 500 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۷/۹/۲۸
image

با گذشت دو سال از عرضه‌ اپلیکیشن Gboard توسط گوگل، این کیبورد مجازی حالا در اندروید از ۵۰۰ زبان پشتیبانی می‌کند. با این حساب، به گفته‌ی گوگل، حدود ۹۰ درصد از جمعیت دنیا می‌توانند با زبان اول خود در تلفن‌های همراهشان ارتباط برقرار کنند.

Gboard در مجموع از بیش از ۴۰ سیستم نوشتاری، از الفباهایی که در زبان‌های مختلف – نظیر رومی، سیریلیک و دیواناگری – استفاده شده گرفته تا الفبایی مثل اُل چیکی که فقط در زبان سانتالی به کار می‌رود، پشتیبانی می‌کند. چیدمان‌های مختلف این کیبورد همراه با قابلیت تصحیح خودکار و پیش‌بینی کلمات به طور اختصاصی طراحی شده تا بیشترین بهره‌وری را به کاربران ارائه کند.

گوگل اپلیکیشن Gboard را با پشتیبانی از ۱۰۰ زبان در سال ۲۰۱۶ منتشر نمود، و فقط در عرض یک ماه گذشته ۱۰۰ زبان دیگر به آن اضافه کرده است. پشتیبانی از ۵۰۰ زبان در این زمان نسبتاً کوتاه دستاورد قابل ملاحظه‌ای به حساب می‌آید، خصوصا با توجه به این که گوگل برای افزودن هر یک از این زبان‌ها باید متون نوشتاری کافی پیدا می‌کرده تا آن‌ها را به سیستم هوش مصنوعی خود یاد بدهد. این مسئله برای زبان‌هایی مثل انگلیسی و فرانسوی بسیار ساده است، اما در خصوص زبان‌هایی که بیشتر جنبه‌ی گفتاری دارند تا نوشتاری، کار دشوارتری محسوب می‌شود.

گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات کافی به منظور افزودن زبان‌های جدید از سخنوران بومی آن زبان درخواست می‌کند تا پایگاه داده‌ای از متون نوشتاری آن زبان را بسازند. وقتی چیدمان کیبورد طراحی و هوش مصنوعی تمرین داده شد، از سخنوران بومی زبان مربوطه خواسته می‌شود تا خروجی کار را آزمایش و به شرکت بازخورد بدهند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)