خانهاخبار
فیس آیدی و تاچ آیدی روی آيفون نسل بعد ترکیب می‌شود!

فیس آیدی و تاچ آیدی روی آيفون نسل بعد ترکیب می‌شود!

پتنتی که به تازگی توسط کمپانی اپل به ثبت رسیده، حاکی از آن است که کوپرتینویی‌ها قصد دارند تا فیس آیدی و تاچ آیدی را روی آیفون نسل بعد با یکدیگر ادغام کنند.
۱۳۹۷/۹/۲۷

در حالی که دارندگان آیفون X یا آيفون XS که از تکنولوژی تشخیص چهره یا همان فیس آیدی استفاده می‌کنند به هیچ عنوان دوست ندارند تا به عقب باز گردند، اما فناوری تشخیص اثر انگشت نیز همچنان طرفداران خاص خود را دارا است. از این رو در پتنتی که به تازگی توسط کوپرتینویی‌ها به ثبت رسیده، ظاهرا مسئولان و مهندسان اپل در تلاش هستند تا تکنولوژی فیس آیدی و تاچ آیدی را در آیفون نسل بعد با یکدیگر ادغام کنند و امکان بهره‌گیری از هر دو فناوری را در اختیار کاربران بگذارند.

در این پتنت ک توسط Patently Apple در معرض دید عموم قرار گرفته، مشکلات تشخیص چهره به صورت دو بعدی را توضیح داده و بیان کرده است که به دلیل همین ایرادات، اپل تصمیم گرفته تا از تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی استفاده کند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شاهد دستگاهی هستیم که هر دو تکنولوژی تشخیص چهره و تشخیص اثر انگشت را به صورت همزمان دارا است. به این ترتیب گجت هوشمند در ابتدا اقدام به شناسایی صورت کاربر کرده و در صورت عدم توانایی در این امر، به سراغ تشخیص اثر انگشت می‌رود و در نهایت نیز شخص می‌تواند با وارد کردن رمز عبور به جای تشخیص چهره یا اثر انگشت، گوشی خود را باز کرده و از آن استفاده کند.

image

در حالی که در تصویر یاد شده شاهد قرارگیری یک دکمه سخت‌افزاری برای بهره‌گیری از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت هستیم، اما مطمئنا اگر مقامات اپل تصمیم به استفاده از این فناوری بگیرند، سنسور تشخیص آن را در زیر نمایشگر پنهان خواهند کرد و دیگر اثری از دکمه هوم و سنسور جداگانه نخواهد بود.

در پتنت منتشر شده، توضیحاتی در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره روی ساعت‌های هوشمند نیز ارائه شده است. اپل واچ‌های فعلی از دوربین بهره نمی‌برند و همان طور که می‌دانید، لازمه اصلی استفاده از فیس آیدی، وجود دوربین جلو است. پس می‌توانیم امیدوار باشیم که اپل واچ نسل آینده، به دوربین جلو و تکنولوژی فیس آیدی نیز مجهز شود.

همان طور که می‌دانید، برخی محصولات اندرویدی توانسته‌اند سنسور اثر انگشت را به زیر نمایشگر انتقال دهند و این بدان معناست که می‌توانیم انتظار چنین اتفاقی در خطر تولید آيفون‌ها را نیز داشته باشیم. از طرف دیگر برخی شرکت‌ها موفق شده‌اند تا دوربین جلو را به عنوان قسمتی از نمایشگر؛ نه حفره‌ای خالی در میان آن در محصولات الکترونیکی قرار دهند. پس امکان قرارگیری دوربین جلو در اپل واچ نسل بعد نیز وجود دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

. ...88Ra

۱۳۹۷/۹/۲۸
عجب خبر شاخی... .
اگه لنوو،اچ تی سی یا سونی بود،بازم اینجوری با آب و تاب پست میرفتی حاجی... ؟!
همین کارا رو میکنین که برند های دیگه دارن به تاریخ میپیوندند... !!!

دانشمند

۱۳۹۷/۹/۲۷
خب که چی از اس۸ به بعد هم سامسونگا همین رو دارند تازه با اسکنر عنبیه که اصلا قابل حک شدن نیست