خانهاخبار
آپدیت اندروید پای امروز برای Xiaomi Mi A2 عرضه می‌شود

آپدیت اندروید پای امروز برای Xiaomi Mi A2 عرضه می‌شود

آپدیت جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل گوگل یعنی اندروید 9.0 پای امروز برای Mi A2 منتشر می‌شود. این دستگاه اولین تلفن شرکت شیائومی است که نسخه‌ی جدید اندروید را دریافت می‌کند.
۱۳۹۷/۹/۲۷

نسخه‌ی نهم اندروید یعنی اندروید پای (Pie) هنوز نسبتاً نوپاست و درصد کمی از دستگاه‌های اندرویدی از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر فقط تعدادی از تلفن‌های Android One، و آن دسته از پرچمدارانی که با این نسخه عرضه شده‌اند به اندروید پای مجهز هستند. ولی درصد استفاده از این نسخه برای گوگل مشخص نیست، چرا که در جدیدترین آپدیت جدول توزیع نسخه‌های مختلف اندرویدی در ماه اکتبر داده‌ای از اندروید ۹.۰ وجود نداشت.

گوشی شیائومی Mi A2 نخستین دستگاه از سری Android One این شرکت چینی است که از امروز (۱۸ دسامبر) آپدیت اندروید پای را دریافت می‌کند. پیش از این، بخشی از کاربران Mi A2 که در پروژه‌ی تست بتای اندروید ۹ قرار داشتند آپدیت این نسخه را در تاریخ ۱۶ نوامبر دریافت کرده بودند، ولی این سیستم عامل از امروز در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد.

image

این آپدیت نسبت به آپدیت اندروید اوریو که برای Mi A1 عرضه شد بسیار سریع‌تر منتشر شده است. با توجه به این که کاربران منتخب Mi A2 Lite نسخه‌ی پایدار رام اندروید پای را ۱۰ روز پس از عرضه‌ی این رام برای مدل A2 دریافت کردند، به نظر نمی‌رسد که مدت زیادی تا عرضه‌ی جهانی نسخه‌ی پایدار این رام باقی مانده باشد. شاید شیائومی آپدیت سری Mi A2 Lite را در شب سال نو میلادی یا اوایل ماه ژانویه منتشر کند.

اندروید پای دارای ویژگی‌های جدید و فوق العاده‌ای از جمله Adaptive Battery، حالت تیره، App Actions، تایمر اپ، تطبیق روشنایی صفحه، Slices، منوی دسترسی‌پذیری، انتخاب آسان‌تر متن، میانبر ثبت اسکرین‌شات، دکمه‌ی جدید هوم، ژست‌های جدید مسیریابی، چرخش آسان‌تر صفحه، مسیریابی در محیط‌های داخلی با Wi-Fi RTT، قابلیت بهبودیافته‌ی Do not disturb، حالت Lockdown، پشتیبانی از چندین دوربین و ۱۵۷ ایموجی جدید است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

احسان

۱۳۹۷/۱۱/۱۲
من وقتی اینترنت رو قطع میکنم صفحه تنظیمات اینترنت و وقتی لوکیشنو قطع میکنم صفحه تنظیمات لوکیشن باز میشه . کسی اطلاعی ندارم که باید چیکار کرد؟
گوشیم A2 هست و هم توی اندروید ۸ و هم اندروید ۹ اینجوری میشد . برخورد هم فرستادم برا شیائومی ولی جواب ندادن . ایمیل هم فرستادم براشون ولی جواب خاصی ندادن ،فقط گفتن فکتوری ریست کن .فکتوری ریست کردم اما بازم بعد از چند ساعت یا چند روز همینجوری میشد .

امیر

۱۳۹۷/۹/۲۷
سلام چرا الکی‌میگید اولین گوشی‌ شیائومی که اندروید ۹ گرفت mi a2 هست؟
من mi 8 دارم یک هفته ایی میشه که اندروید ۹ رو دریافت کردم روی گوشیم

میلاد

۱۳۹۷/۹/۲۷
سلام من اندروید پای رو نصب کردم ولی بعضی از برنامه هام کار نمیکنه و میزنه متوقف شد چیکار کنم؟

میلاد

۱۳۹۷/۹/۲۷
سلام نسخه جهانیش از روز پنجشنبه ۲۲ وم اذر قابل دسترسی بوده.منم خودم همون روز اپدیت کردم و دارم استفاده میکنم.سراسر دنیا هم چک کردم اپدیت گلوبال رو دریافت کردن

hamed

۱۳۹۷/۹/۲۷
سلام ایا ممکنه ک برای ردمیs2 هم منتشر بشه در صورت اطلاع لطفا پاسخ بزارین. ممنون