خانهاخبار
هواوی نوا 4 با نمایشگر پانچ شده و دوربین 48 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

هواوی نوا 4 با نمایشگر پانچ شده و دوربین 48 مگاپیکسلی رسما معرفی شد

هواوی به لطف سیاست مناسبی که در پی گرفته، توانسته خود را به دومین شرکت بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند تبدیل کند. بخش بزرگی از این موفقیت هواوی به گوشی‌های میان‌رده این کمپانی مربوط می‌شود.
۱۳۹۷/۹/۲۶

هواوی گوشی نوا 4 را پس از هفته آزمایش و تست قابلیت اصلی آن، معرفی کرد. این ویژگی شاخص مربوط به بخش دایره‌ای شکل دوربین 20 مگا‍پیکسلی سلفی می‌شود. البته هواوی در این زمینه از سامسونگ شکست می‌خورد زیرا این شرکت کره‌ای هفته گذشته گوشی گلکسی A8s را با ویژگی مشابه معرفی کرد. اما با این حال به نظر می‌رسد که محل قرارگیری دایره‌ای شکل دوربین گوشی هواوی نسبت به گوشی سامسونگ کوچک‌تر است. در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی داد که کوچکی سایز محل دوربین چه تاثیر بر کیفیت تصاویر می‌گذارد.

image

هفته گذشته نیز آنر که برند زیرمجموعه هواوی محسوب می‌شود، گوشی  View 20 را به صورت غیر رسمی معرفی کرد که در برخی از جنبه‌ها اشتراکاتی با گوشی جدید هواوی نوا 4 دارد. علاوه بر صفحه نمایش پانچ شده مشابه، هر دو گوشی از سنسور اصلی 48 مگا‍پیکسلی در قاب ‍پشتی بهره می‌برند. این سنسور بخشی از دوربین سه‌گانه گوشی نوا 4 را تشکیل می‌دهد اما آنر تاکنون بخش ‍پشتی گوشی View 20 را تاکنون به نمایش نگذاشته است. بر خلاف گوشی View 20، گوشی نوا 4 از پردازنده کیرین 970 بهره می‌برد که ‍پیش‌تر آن را در گوشی‌های  View 10 و Huawei P20 Pro دیده بودیم. گوشی جدید آنر به احتمال فراوان از ‍پردازنده به‌روزتر کیرین 980 استفاده خواهد کرد.

از دیگر مشخصات گوشی نوا 4 می‌توان به صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 2310x  1080، حافظه رم 8 گیگابایتی، 128 گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها، سنسور اثر انگشت فیزیکی، شارژر USB-C با توان 18 واتی و قابلیت شارژ سریع و باتری 3750 میلی‌آمپری اشاره کرد.

قیمت در نظر گرفته شده برای نوا 4 با مشخصات مذکور فوق معادل 3339 یوان است ( برابر با 490 دلار)، اما با این حال یک مدل ارزان‌ قیمت از  این گوشی نیز تولید خواهد شد که قیمت آن 3099 یوان خواهد بود ( برابر با 450 دلار) و در آن دوربین 48 مگاپیکسلی جایگزین دوربینی 20 مگاپیکسلی می‌شود. این گوشی به احتمال فراوان پس از عرضه در کشور چین، راهی بازارهای اروپا و هند می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

Hosse!N

۱۳۹۷/۱۰/۴
داداش محمد ، مطمعن باش هرکی که پیاماتو از اول تا الان خونده ، میدونه که 16 سال بیشتر نداری و کل حرفت کل کل بچه گانه با هواوی دوستاس ! چرا ؟؟ چون عقده ای و عقده هاتو اینجا خالی میکنی ! نه فقط تو ، که خیلی ها اینجا همینجورن . جی اس ام هم که هیچ برنامه ای براشون نداره !
شما که تفاوت ساختار پردازنده ها رو نمیدونی ، از کارکرد GPU خبر نداری ، نمیدونی اصلا NPU که اولین بار توسط هواوی با این قدرت استفاده شد اصلا چی هست ، چرا کل میکنی ؟ چرا کورکورانه حرف میزنیم بدون اینکه اطلاعات درست در مورد چیزی داشته باشیم ؟؟؟ اینقد سخته یاد گرفتن ؟؟؟ دو تا سرچ نمیتونین بزنین ؟؟؟
توهم رو بزارین کنار و خودتون با عقل خودتون استنباط کنین چی درست و چی غلطه .

Mohsen

۱۳۹۷/۹/۲۸
سلام با سواد.✋

محمد

۱۳۹۷/۹/۲۷
من نگران تو هستم داری از حسادت منفجر میشی خب معلومه وقتی پولت به سامسونگ نمیرسه میری حبابی چینی بنجول میخری که یکبار مصرفه وقتی ویفهمی سرت کلاه رفته میای اینجا خودت رو خالی میکنی خخخخخخخخخخخ عیب نداره یه بار پول هات رو جمع کن پرچمدار سامسونگ بخر تا بفهمی گوشی یعنی چی نه اون بنجول چینی که دستته
نکته اخر سامسونگ اگه در طراحی از حبابی شکست خوره چطور حبابی همین گوشی رو از سامسونگ اسکی رفته ممنون میشم جواب بدی خخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۷/۹/۲۷
با اسم من نظر نده حبابی هیچوقت به سامسونگ نمیرسه

Plp

۱۳۹۷/۹/۲۷
راسیتش کاری ندارم کی رو کی کپی زده،قدرت خرید که پایینه قیمتا هم که تقریبا سه چهار برابر میانگین در آمد مردم عادی در ایرانه،اما جدا از اون هم هوآوی و هم سامسونگ کیفیتی در حد عالی دارن همشون خوبن گوشیاشون خوشگل و درجه یکه ولی باید گفت محبوبیت سامسونگ بخاطر سابقه ی چندین سالشه و کیفیتش، و اما هوآوی پیشرفت چشمگیری داشت بعد از اونکه رفت تو خط تولید گوشی همراه و موفق شد خلاصه انقد کپی کپی نکنین و بخونین و بره... و در ادامه چیزایی میدونم در مورد کامنت و این حرفا که گفتنش جایز نیست?